روز بین المللی مراقبت از خود - 24 جولای

روز بین المللی مراقبت از خود

سازمان بهداشت جهانی WHO مراقبت از خود را اینگونه تعریف می‌کند: “افراد، خانواده‌ها و جوامع با یا بدون حمایت یک کارشناس بهداشتی که سلامت خود را ارتقا و حفظ می‌کنند، از بیماری‌ها پیشگیری می‎کنند، و با بیماری‌ها و ناتوانی‌ها کنار می‌آیند “.

این روز بر اهمیت مراقبت از خود به عنوان سنگ بنای سلامتی تاکید می‌کند.

روز جهانی مراقبت از خود در ۲۴ جولای جشن گرفته می‌شود. این روز بر اهمیت مراقبت از خود به عنوان سنگ بنای سلامتی تاکید می‌کند. در این روز، افراد در سراسر جهان تشویق می‌شوند تا مراقبت از خود را بخشی از برنامه‌های روزمره خود قرار دهند و آن را به یک اولویت تبدیل کنند. این یک نقطه عطف و فرصتی برای افزایش آگاهی بیشتر در مورد مزایای خود مدیریتی مؤثر سلامت است.

مراقبت از خود یعنی افراد، خانواده‌ها و جوامع با یا بدون حمایت یک کارشناس بهداشتی که سلامت خود را ارتقا و حفظ می‌کنند، از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند، و با بیماری‌ها و ناتوانی‌ها کنار می‌آیند .

مراقبت از خود بسیار مهم شده است زیرا مردم نیاز به مراقبت از خود و قرار دادن خود را در اولویت قرار می‌دهند. این باعث شده است که مردم در مورد آن صحبت کنند و علاقه دیگران را افزایش دهند تا با اولویت دادن به خود، سلامت و تندرستی خود را کنترل کنند.

مراقبت از خود

تاریخچه روز بین المللی مراقبت از خود

مراقبت از خود سنگ بنای مهم سلامت است و روز جهانی مراقبت از خود توسط بنیاد بین المللی مراقبت از خود در سال ۲۰۱۱ برای افزایش آگاهی در مورد آن تأسیس شد. جشن روز جهانی مراقبت از خود در ۲۴ ژوئیه بر مزایای مراقبت از خود تاکید دارد که در هر زمانی از شبانه روز، هفت روز هفته، صرف نظر از فصل قابل احساس است. مزایای مراقبت از خود، به بیان دیگر، مادام العمر است و به یک روز محدود نمی‌شود. روز جهانی مراقبت از خود به سادگی یک تمرکز فوق‌العاده و فرصتی برای اطلاع رسانی یا تأمل در مورد برنامه‌های مراقبت از خود در عمل فراهم می‌کند.

این روز که حول یک موضوع سالانه می‌چرخد، به عنوان یک نقطه کانونی و فرصتی برای افزایش آگاهی از برنامه‌های مراقبت از خود زندگی سالم در سراسر جهان عمل می‌کند. مفهوم مراقبت از خود مدتی است که مطرح بوده است، اما اخیراً به دلیل تاکید بر سلامتی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این می‌تواند شامل هر چیزی از پیروی از یک رژیم غذایی سالم و انجام نظافت مناسب گرفته تا ایجاد استراتژی‌های پیشگیری از بیماری در برنامه روزانه فرد باشد.

پیشرفت قابل توجهی در در دسترس بودن روش‌های جدید مراقبت از خود حاصل شده است و جنبش مراقبت از خود همچنان در حال افزایش است. طیف وسیعی از مسائل بهداشتی، از سلامت روان گرفته تا درمان بیماری‌های مزمن، اکنون به لطف رویکردهای جدید و پیشرفت‌های تکنولوژیکی قابل مدیریت هستند.

یک شروع سالم و شاد در روز می‌تواند تفاوت زیادی در بقیه روز شما ایجاد کند. به این ترتیب، باید سعی کنید برخی از عادات مفید را در برنامه صبحگاهی خود بگنجانید و زمان اختصاصی را صرف مراقبت از خود کنید.

یک شروع سالم و شاد در روز می‌تواند تفاوت زیادی در بقیه روز شما ایجاد کند. به این ترتیب، باید سعی کنید برخی از عادات مفید را در برنامه صبحگاهی خود بگنجانید و زمان اختصاصی را صرف مراقبت از خود کنید.

مراقبت از خود

فعالیت‌های روز بین المللی مراقبت از خود

یک لیست بنویسید

فهرستی از تمام راه‌هایی که می‌توانید به ارائه مراقبت از خود در بقیه سال ادامه دهید، تهیه کنید. روش‌هایی که می‌توانید مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید شامل خواندن یک کتاب خوب، داشتن الگوی خواب منظم، پرداخت به موقع صورت حساب‌ها و غیره است.

استرس کمتر

استرس می‌تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد و زمانی که ما از استرس خود آگاه باشیم، حتی بیشتر دچار استرس می‌شویم. می‌توانید برای کاهش استرس، چای بنوشید، قدم بزنید یا یادداشت برداری کنید و از خود مراقبت کنید.

مدیتیشن کنید

صرف چند دقیقه برای آرام کردن ذهن خود از طریق مدیتیشن، فواید زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ثابت شده است که مدیتیشن کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد، بنابراین امروز روز خوبی برای تمرین آن یا ورود به آن است.

مراقبت از خود

۵ واقعیت جالب در مورد مراقبت از خود

بهترین عملکرد را داشته باشید

مراقبت از خود به شما کمک می‌کند بهترین عملکرد خود را داشته باشید و کیفیت زندگی بالاتری داشته باشید.

عزت نفس و اعتماد به نفس را حفظ می‌کند

وقتی مراقبت از خود را در اولویت قرار می‌دهید، به افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس شما کمک می‌کند.

صبوری و انعطاف‌پذیری را می‌آموزد

هنگامی که از خود مراقبت می‌کنیم، می‌توانیم چالش‌ها را بهتر مدیریت کنیم، که برای حفظ انعطاف‌پذیری مهم است.

مراقبت از خود را می‌توان در چند دقیقه انجام داد

مراقبت از خود نیازی به زمان زیادی ندارد، می‌تواند به سادگی حمام کردن یا انتخاب یک منبع خلاقانه جدید باشد.

مراقبت از خود انرژی می‌دهد

مراقبت از خود استرس را کاهش می‌دهد و فواید متعددی از جمله افزایش انرژی، خواب بهتر و افزایش وضوح دارد.

مراقبت از خود

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

۴ روش برای مدیریت یک کارمند نیازمند احساسی

به عنوان یک رهبر، وظیفه شما این است که مجموعه نیازهای عاطفی اعضای تیم خود را مطالعه کنید و استراتژی هایی را ایجاد کنید که بتوانید آنها را مطابق با آرایش منحصر به فرد هر فرد تنظیم کنید. با این حال، شما نیازی به حمایت عاطفی بی پایان برای افرادی که برای برآوردن نیازهای خود تلاش می کنند، ندارید. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که نادیده گرفتن موقعیت هرگز راه حل نیست. بهترین رویکرد این است که به یک عضو تیم وابسته عاطفی کمک کنید تا بفهمد چگونه نیازهای خود را شناسایی و برآورده کند. اگر بتوانید این کار را با ظرافت و با دقت انجام دهید، به این شخص و همه اطرافیانش کمک خواهید کرد.

گفت‌وگو