رسانه های اجتماعی اخلاق در منابع انسانی را در کانون توجه قرار می دهند

رسانه‌های اجتماعی اخلاق در منابع انسانی را در کانون توجه قرار می‌دهند

رسانه‌های اجتماعی قطعاً بازی را برای جویندگان کار و استخدام کنندگان تغییر داده است. به‌طور سنتی، استخدام‌کنندگان منابع انسانی آگهی می‌فرستند، پاسخ‌ها را غربال می‌کردند، و قبل از انتخاب بهترین مصاحبه‌شونده با بهترین مراجع، با نامزدهای فهرست نهایی مصاحبه می‌کردند. آن روزها تمام شد.

افزایش پذیرش رسانه‌های اجتماعی به استخدام کنندگان امکان دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات در مورد نامزدهای شغلی را فراهم کرده است که قبلا هرگز از آنها مطلع نبودند. با این حجم وسیع از داده‌های نامزدها، استخدام‌کنندگان ممکن است با پیامدهای اخلاقی مربوط به اینکه چقدر اجازه می‌دهند این اطلاعات بر تصمیم‌هایشان در هنگام انتصاب کارکنان تأثیر بگذارد، دست و پنجه نرم می کنند.

افزایش پذیرش رسانه‌های اجتماعی به استخدام کنندگان امکان دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات در مورد نامزدهای شغلی را فراهم کرده است که قبلا هرگز از آنها مطلع نبودند.

تحقیقات محدودی در استرالیا در رابطه با این موضوع انجام شده است. با این حال، تحقیقات ایالات متحده نشان می‌دهد که استخدام کنندگان منابع انسانی از رسانه‌های اجتماعی به دو طریق استفاده می کنند: پیدا کردن نامزدها و بررسی آنها پس از دریافت درخواست هایشان.

هیئت منصفه هنوز در مورد اثربخشی سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین (LinkedIn)به‌عنوان ابزارهای استخدام، صحبت نمی‌کنند، اگرچه، آنها به عنوان «ویترین مغازه» برای استخدام‌کنندگانی که به دنبال کارمندان مناسب هستند، توصیف شده‌اند. مطالعه ای در ایالات متحده بر روی ۱۰۰۰ استخدام کننده نشان داد که ۹۲٪ از رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی استخدام خود استفاده کرده یا برنامه ریزی کرده‌اند و ۹۳٪ لینکدین را به عنوان محبوب‌ترین ابزار خود برای این فرآیند انتخاب کرده‌اند.

در حالی که صرفه‌جویی بالقوه در زمان و هزینه‌ها ممکن است برای استخدام‌کنندگانی که از رسانه‌های اجتماعی به جای روش‌های سنتی استفاده می‌کنند فریبنده باشد، این عمل این حوزه را منحصراً به کاربران رسانه‌های اجتماعی محدود می‌کند. اگر مهارت‌های رسانه‌های اجتماعی یک معیار اصلی انتخاب نباشد، محدود کردن نامزدها فقط به کسانی که در رسانه‌های اجتماعی حضور دارند می‌تواند غیراخلاقی و تبعیض‌آمیز تلقی شود. ناعادلانه است که کاندیداها صرفاً به این دلیل که از شبکه های اجتماعی استفاده نکرده‌اند کنار گذاشته شوند.

محدود کردن نامزدها فقط به کسانی که در رسانه‌های اجتماعی حضور دارند می‌تواند غیراخلاقی و تبعیض‌آمیز تلقی شود. ناعادلانه است که کاندیداها صرفاً به این دلیل که از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکرده اند کنار گذاشته شوند.

2 6

استخدام‌کنندگان منابع انسانی همچنین باید هنگام استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای غربالگری نامزدهای بالقوه بسیار مراقب باشند، که طبق گزارش‌ها یک روش معمول است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ توسط Reppler روی ۳۰۰ استخدام‌کننده آمریکایی انجام شد، نشان داد که ۹۱٪ از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی برای بررسی نامزدهای احتمالی استفاده می‌کنند و از فیس‌بوک، توییتر و لینکدین حمایت می‌کنند. علاوه بر این، ۴۷٪ از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری در مورد مصاحبه یا عدم مصاحبه با نامزد استفاده کردند و ۶۹٪ اعتراف کردند که بر اساس آنچه از پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود کشف کرده‌اند، یک نامزد را رد کرده‌اند.

مارک مانتون (Mark Manton)، مدیر عامل شرکت بریتانیایی Soap Recruitment، در The Drum نوشت که “رسانه های اجتماعی مدرک زنده‌ای برای انتخاب طبیعی و بقای بهترین‌ها هستند”. استخدام کنندگان باید بسیار مراقب این نگرش باشند: آنها باید از خود بپرسند که بر اساس اطلاعاتی که از نمایه رسانه‌های اجتماعی یک نامزد به دست می‌آورند، بر اساس چه دلایلی تصمیم می‌گیرند. اگر این اطلاعات مربوط به جنبه‌ای از سوابق یک نامزد باشد که نمی‌توان آن را در مصاحبه درخواست کرد، مانند سن، پیشینه فرهنگی، گرایش جنسی و غیره، ممکن است با قانون تبعیض مخالف باشد.

“رسانه های اجتماعی مدرک زنده ای برای انتخاب طبیعی و بقای بهترین ها هستند.”

غربالگری شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به عنوان تجاوز به حریم خصوصی افراد جویای کار در نظر گرفته شود. برای برخی، آپلود اطلاعات در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به معنای رضایت برای مشاهده آن توسط دیگران، از جمله کارفرمایان بالقوه است. با این حال، آیا قضاوت در مورد یک نامزد بر اساس آنچه که در زمان خود دور از کار انجام می‌دهد اخلاقی است؟

قبل از رسانه‌های اجتماعی، آیا یک استخدام‌کننده نامزد را در میخانه محلی در جمعه شب مشاهده می‌کرد یا در آخر هفته ورزش او را تماشا می‌کرد و تصمیم خود را بر اساس آن استوار می‌کرد؟ این تجاوز احتمالی به حریم خصوصی اخیراً زمانی که یک آماردان شهر نیویورک در مصاحبه‌ای از او خواسته شد رمز عبور پروفایل شخصی فیس بوک خود را بدهد، به شدت افزایش یافته است.

در حالی که این مثال بیش از حد است، استخدام کنندگان باید از نظر اخلاقی شفاف تر با نامزدها باشند در صورتی که قصد دارند آنها را با استفاده از رسانه‌های اجتماعی غربال کنند. درخواست برای برخی از موقعیت‌ها نیاز به چک سوء پیشینه، چک کار با کودکان یا آزمایش مواد مخدر دارد و این معمولاً در معیارهای کلیدی گنجانده می‌شود.

1 6

غربالگری جویندگان کار از طریق رسانه‌های اجتماعی ممکن است در نهایت به یک عمل اضافی تبدیل شود، زیرا کاربران باهوش‌تر می‌شوند. لازم است همه در مورد اهمیت تنظیمات حریم خصوصی و حفظ یک نمایه حرفه‌ای و یک نمایه شخصی که یافتن آن دشوار است، آموزش ببینند. در حالی که استخدام‌کنندگان ممکن است این تصور را داشته باشند که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به آن‌ها نشان دهند که یک نامزد واقعاً چگونه است، ممکن است در واقع جویندگان کار را در پنهان کردن حقیقت ماهرتر کند و استخدام‌کنندگان را دقیقاً به همان جایی که قبل از وجود فناوری شروع کرده بودند بازگرداند.

در حالی که استخدام‌کنندگان ممکن است این تصور را داشته باشند که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به آن‌ها نشان دهند که یک نامزد واقعاً چگونه است، ممکن است در واقع جویندگان کار را در پنهان کردن حقیقت ماهرتر کند و استخدام‌کنندگان را دقیقاً به همان جایی که قبل از وجود فناوری شروع کرده بودند بازگرداند.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

یک دانشمند کامپیوتر توضیح می‌دهد که چرا تبلیغات “بد” در وب سایت‌های “خوب” ظاهر می‌شوند

تبلیغات کلی، مانند قرص های کاهش وزن معجزه آسا و نرم افزارهای مشکوک، گاهی اوقات در وب سایت های معتبر و مورد توجه ظاهر می شوند. به نظر می رسد که اکثر وب سایت ها در واقع تصمیم نمی گیرند که چه کسی تبلیغات را به بینندگان خود نشان دهد. درعوض، اکثر سایت‌ها این کار را به شبکه پیچیده‌ای از شرکت‌های فناوری تبلیغاتی برون‌سپاری می‌کنند که کار تشخیص اینکه کدام تبلیغات به هر شخص خاص نشان داده می‌شود، انجام می‌دهند.

گفت‌وگو