راه های آسان برای بهبود اثربخشی آموزش سازمانی

راه‌های آسان برای بهبود اثربخشی آموزش سازمانی

در سال‌های اخیر، تعریف آموزش سازمانی تکامل بسیاری یافته است. در حالی که اکثر شرکت‌ها آموزش خود را به کارکنان، شرکا و سهامداران محدود می‌کردند، در سال‌های اخیر روند اضافه کردن مشتریان به این لیست نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

1 16

با این حال، این تنها تغییری نیست که چشم‌انداز آموزش سازمانی با آن روبه رو شده است. یکی دیگر از تغییرات عمده‌ای که امروز قابل مشاهده است، تغییر از رویکرد یادگیری سنتی به رویکرد eLearning است.

بعد از دوران همه‌گیری کووید۱۹ کار و یادگیری از خانه، از یک گزینه به ضرورت تکامل یافته است و صنعت آموزش الکترونیکی بسیاری از متقاضیان جدید را جذب می‌کند.

در حالی که مزایای بسیار زیادی برای استفاده از تکنولوژی الکترونیک وجود دارد، این باعث می‌شود که این تغییر بتواند یک فرآیند دلهره‌آور باشد. علاوه بر این، حتی اگر با موفقیت این تغییر را ساخته‌اید، زمان‌هایی وجود دارد که نتایج مورد انتظار را نمی‌بینید.

آموزش الکترونیکی فقط اتفاق نمی‌افتد بلکه نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد.

اگر برای شما هم اینگونه است، بیایید به چند راه‌کار نگاه کنیم که می‌توانید اثربخشی آموزش آنلاین شرکت خود را بهبود بخشید:

یک سیستم مدیریت یادگیری قوی را انتخاب کنید

هنگامی که به آموزش آنلاین می‌پردازید، یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS) نیاز دارید که همه اطلاعات را با هم نگه می‌دارد. در حالی که به طور سنتی LMS به سادگی به معنای ارائه محتوای دوره به کارآموزان بود، اما این سیستم راه زیادی را پیموده است.

LMS مدرن یک راه حل کامل را ارائه می‌دهد،، از جمله توانایی همکاری برای نوشتن و ویرایش آنها، و در نهایت، آنها را در همان پلت فرم منتشر می‌کند. به غیر از این، بهترین سیستم‌های مدیریت یادگیری نیز مدیران یادگیری را قادر می‌سازد تا تعاملات چند رسانه‌ای را به محتوای دوره خود اضافه کنند، عناصری که اثرات مثبت بر نگهداری را ثابت کرده‌اند.

مهمترین اصل برای طراحی آموزش الکترونیکی پر جنب و جوش این است که طراحی آموزش الکترونیکی را نه به عنوان طراحی اطلاعات، بلکه به عنوان طراحی یک تجربه ببینیم.

3 13

اهداف یادگیری و مزایای آنها

آموزش‌های سازمانی با تعدادی از انواع مختلف کارآموز، و به نوبه خود، ذهنیت‌های مختلف سروکار دارد. مشتریان هیجان زده که آموزش را برای این می‌خواهند که، به آنها کمک می‌کند تا بیشتر از خرید خود استفاده کنند تا فروشندگانی که آموزش را به خاطر کسب و کار خود فرا می‌گیرند، ذهنیت یک کارآموز می‌تواند اثربخشی تلاش‌های آموزشی شما را ایجاد کند.

مشکل زمانی است که کارآموزان به اجبار از این آموزشها استفاده می‌کنند و در این آموزشها فقط یرای اینکه اعلام کنند دوره‌ها را گذرانده‌اند  شرکت می‌کنند. در اغلب موارد، چنین اندیشه‌ای می‌تواند نتیجه عدم درک از مزایای آموزش برای آنها باشد.

بنابراین بدیهی است، بهترین راه برای کاهش این مشکل این است که مزایایی که کارآموزان از آموزش دریافت می‌کنند را به آنها نشان دهید و آنها را هیجان زده کنید. برای رسیدن به این هدف، مهم است که به طور موثر و به وضوح اهداف یادگیری آموزش را توضیح دهید به طور واضح نشان دهید که چگونه آموزش‌ها بخشی از موفقیت آنهاست.

پیشرو بازار LMS مانند LitMos و Talentlms نیز برخی از این ویژگی‌های عالی را ارائه می‌دهند. همچنین بررسی‌های Talentlms در مورد رابط کاربری فوق‌العاده بصری صحبت می‌کنند.

بسیاری LMS در بازار وجود دارد که این ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند. با این حال، همه آنها همان سطح ابزار و پشتیبانی را ارائه نمی‌دهند. به همین دلیل، بهتر است قبل از خرید، تعدادی LMS را آزمایش کنید.

وقتی صحبت از آموزش الکترونیکی می‌شود، محتوا به معنای همه چیز است. اگر محتوای آموزش الکترونیکی به طور ماهرانه طراحی نشده باشد، بقیه چیزها از بین خواهند رفت.

2 15

حضور انسان به عنوان مربی را اضافه کنید

با بیش از نیمی از جمعیت جهان محدود به خانه‌های خود، استفاده از اصول یک مدل یادگیری ترکیبی که تجربیات در کلاس را با دوره‌های آنلاین ترکیب می‌کند، غیر ممکن است.

با این حال، این بدان معنا نیست که آموزش شما نمیتواند شامل جلسات رهبری مربی شود. به سادگی به مربیان خود بگویید که در مقابل یک دوربین قرار بگیرند و یک جلسه آنلاین زنده داشته باشند!

جلسه می‌تواند قبلا ضبط شود و به صورت آنلاین ثبت و نگهداری شود که کار آموزان شما بعدا به آن دسترسی پیدا کنند.

به این ترتیب، یادگیرندگان شما به تجربیات یادگیری سیستمی محدود نخواهند شد و قادر خواهند بود شک و تردید خود را با یک مربی در زمان واقعی در میان بگذارند. فراموش نکنید، یک جلسه آنلاین زنده یک عنصر تعاملی را به برنامه درسی دوره خود اضافه کنید.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

گفت‌وگو