راهنمای سنتی مدیران برای 5 سبک‌ رهبری مدرن

راهنمای سنتی مدیران برای ۵ سبک‌ رهبری مدرن

دوران رهبری سنتی که در آن روسا دستور می‌دهند و انتظار دارند که زیردستان کورکورانه از آنها پیروی کنند، گذشته است. این چنین حکومت اقتدارگرایانه امروزه با تحقیر دیده می‌شود. رهبران مدرن نه تنها به مردم می‌گویند که چه کاری انجام دهند، بلکه اکنون نیز گوش می‌دهند، همکاری می‌کنند و رشد را در میان اعضای تیم خود تشویق می‌کنند.

رهبران مدرن نه تنها به مردم می‌گویند که چه کاری انجام دهند، بلکه اکنون نیز گوش می‌دهند، همکاری می‌کنند و رشد را در میان اعضای تیم خود تشویق می‌کنند.

در واقع می‌توانید از ترکیبی از انواع سبک‌ها استفاده کنید زیرا رهبری شما بستگی به نیاز مردم تیم شما دارد. به عنوان یک رهبر مدرن باید پویا و سازگار باشید. مشابه آنچه که تیم نیاز به رشد دارد، مهارت‌های مدیریتی شما نیز باید رشد کند.

بدون توجه به اینکه صنعت شما چیست، نوعی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با رشد شرکت شما سازگار است. با بررسی لیست زیر، زمینه جدید رهبری مدرن را کاوش کنید تا به تیم خود کمک کنید تا به بهترین شکل ممکن تبدیل شود.

1

رهبری الهام بخش

در یک رهبری الهام بخش ، رهبران افراد را برای دستیابی به اهداف دشوار اما سودمند الهام می‌بخشند و توانمند می‌کنند. این کارشناسان با بیان چشم انداز خود به قدری واضح به سایر افراد در حوزه کاری خود انگیزه می‌دهند که کارمندان بتوانند به تنهایی چگونگی دستیابی به اهداف مذکور را بیابند. این نوع رهبر، افراد را قادر می‌سازد تا برای رسیدن به یک هدف واحد تلاش کنند و مسئولیت را به سمت موفقیت برای همه هدایت کنند.

موفقیت با این سبک مدیریت می‌تواند دشوار باشد. برای دستیابی به این احترام به عنوان یک رهبر، باید زمانی را برای گوش دادن واقعی به اعضای تیم خود اختصاص دهید. الهام بخشان باهوش می‌دانند چگونه گوش دهند. آنها به مردم توجه واقعی می‌کنند و می‌توانند اعتماد آنها را جلب کنند. آنها می‌دانند چگونه از این اعتماد عاقلانه برای الهام بخشیدن و قدرت بخشیدن به یک هدف استفاده کنند.

الهام بخشان باهوش می‌دانند چگونه گوش دهند. آنها به مردم توجه واقعی می‌کنند و می‌توانند اعتماد آنها را جلب کنند. آنها می‌دانند چگونه از این اعتماد عاقلانه برای الهام بخشیدن و قدرت بخشیدن به یک هدف استفاده کنند.

رویکرد الهام بخش زمانی مفید است که شما نیاز به ایجاد یک تغییر بزرگ سازمانی دارید و همه را در یک صفحه قرار دهید. برای تیم‌های حرفه‌ای که از قبل می‌دانند با چه کاری باید بکنند عالی است. این سبک ممکن است برای رهبران و تیم‌هایی که تجربه کمی در زمینه خود دارند مناسب نباشد.

2

رهبری تعاملی

این سبک رهبری بر پاداش دادن به کارکنان با انگیزه‌هایی برای بهبود عملکرد آنها تمرکز دارد. به عنوان یک رئیس تعاملی، برای انجام مقدار مشخصی از کار، به تیم خود مزایای خاصی می‌دهید. اگر آنها بیش از آنچه از آنها انتظار می‌رود انجام دهند، به آنها پاداش می‌دهید. این امر مسئولیت‌های روشنی را برای کارکنان ایجاد می‌کند. بنابراین آنها دقیقاً می‌دانند که ارزش تلاش آنها چیست.

این سبک رهبری بر پاداش دادن به کارکنان با انگیزه‌هایی برای بهبود عملکرد آنها تمرکز دارد.

همانطور که این سبک مدیریت واضح است، بیشتر برای کارهای کوتاه مدت نیز موثر است. شما در ازا دریافت پول، کارکنان خود را تشویق می‌کنید تا کارهای خود را انجام دهند. مطالعات نشان می‌دهد که برای کار طولانی مدت، این پاداش‌های بیرونی به اندازه پاداش‌های درونی موثر نیستند. این نوع برای پرورش کارکنان بهتر و خلاق‌تر در دراز مدت مفید نیست.

3

رهبری تحول آفرین

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع رهبری مستلزم دگرگونی مداوم بر اساس اهداف مردم است. شرکت شما وظایف اساسی خود را دارد، اما شما به عنوان رهبر آن، دائماً آنها را به چالش می‌کشید تا از مناطق امن خود خارج شوند و به اهداف چالش برانگیزتر دست پیدا کنند.

به عنوان رهبر آن، دائماً آنها را به چالش می‌کشید تا از مناطق امن خود خارج شوند و به اهداف چالش برانگیزتر دست پیدا کنند.

این سبک مدیریتی رهبری به بهترین وجه توسط شرکت‌های متمرکز بر رشد اعمال می‌شود. به عنوان رهبر، دائماً هدف کارمندان خود را تغییر می‌دهید تا آنها برای پیشرفت انگیزه داشته باشند. با این حال، ارتباط کلیدی است، بنابراین رشد فردی اعضای خود را از دست ندهید و روحیه آنها را به طور کلی پایین نیاورید.

5

رهبری دموکراتیک

در این نوع مدیریت، رهبر، تشویق می‌کند تا بر اساس بینش هر فرد تصمیم گیری کند. به عنوان رهبر، شما با کارمندان خود همکاری می‌کنید و بر تصمیم‌گیری اجماع در مورد یک پروژه یا هدف نظارت می‌کنید.

در این نوع مدیریت، رهبر، تشویق می‌کند تا بر اساس بینش هر فرد تصمیم گیری کند. به عنوان رهبر، شما با کارمندان خود همکاری می‌کنید و بر تصمیم‌گیری اجماع در مورد یک پروژه یا هدف نظارت می‌کنید.

با این حال، این تنها در صورتی کار می‌کند که شما زمان لازم برای شنیدن نظرات همه را داشته باشید. اگر محیط شرکت شما اجازه بحث‌های طولانی در مورد پروژه‌ها را نمی‌دهد، این ممکن است برای شما بهترین نباشد. رویکرد دموکراتیک به بهترین وجه در شرکت‌هایی کار می‌کند که در آن افراد زمان لازم برای همکاری و ایده‌پردازی در مورد انتخاب‌های خود را دارند.

6

رهبری وابسته

در رهبری وابسته همه چیز در مورد صلح و هماهنگی است. در این نوع مدیریت با حل تضادهای شخصیتی بین اعضا اعتماد ایجاد می‌کنید. شما با صبور بودن و مهربانی خود را به تیم خود متصل می‌کنید تا محیطی هماهنگ برای همه ایجاد کنید.

این سبک مدیریت معمولاً برای تیم‌های تازه تشکیل شده اعمال می‌شود. این به همه اجازه می‌دهد تا در مراحل اولیه توسعه شرکت به مسائل شخصیتی خود پی ببرند. این همچنین برای تیم‌هایی که نیاز به بهبودی در محیط‌های پر استرس و پرخطر دارند، قابل استفاده است. این به کارکنان کمک می‌کند تا مسائل خود را حل کنند. بنابراین آنها می‌توانند به عنوان یک تیم به مسیر خود بازگردند.

در رهبری وابسته همه چیز در مورد صلح و هماهنگی است. در این نوع مدیریت با حل تضادهای شخصیتی بین اعضا اعتماد ایجاد می‌کنید. شما با صبور بودن و مهربانی خود را به تیم خود متصل می‌کنید تا محیطی هماهنگ برای همه ایجاد کنید.

اگرچه این سبک را برای مدت طولانی اعمال نکنید. اگر مراقب نباشید، آرامش و هماهنگی بیش از حد می‌تواند منجر به نارضایتی شود. هنگامی که یک محیط کاری سالم ایجاد کردید، مطمئن شوید که تیم خود را برای تلاش برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر، دوباره تشویق می‌کنید.

7

به طور خلاصه

پس از خواندن ۵ سبک مدیریتی رهبری، ممکن است با یکی یا بسیاری از آنها هماهنگ شوید. بهترین را برای شرکت خود انتخاب کنید، خواه یکی از انواع مدیریت باشد یا ترکیبی از آنها. راه‌های بی‌شماری برای توسعه مهارت‌های رهبری وجود دارد، اما در پایان، همه چیز در مورد گوش دادن، همکاری و رشد است، هم برای شما و هم برای کارمندانتان.

راه‌های بی‌شماری برای توسعه مهارت‌های رهبری وجود دارد، اما در پایان، همه چیز در مورد گوش دادن، همکاری و رشد است، هم برای شما و هم برای کارمندانتان.

فقط به سبکی که راحت از آن استفاده می‌کنید پایبند نباشید. از منطقه راحتی خود خارج شوید و تکنیک‌های جدید را امتحان کنید. بدانید که باید فرهنگ شرکت، افراد، موقعیت و توانایی‌های خود را به عنوان یک رهبر در نظر بگیرید.

همانطور که زمان تغییر می‌کند، سبک مدیریت شما نیز باید تغییر کند. از قدم گذاشتن در عرصه ترسناک و جدید سبک‌های رهبری مدرن نترسید. شما ابزار مناسبی دارید، حالا بروید و رهبری کنید!

مقالات مرتبط

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

گفت‌وگو