iso9001

دوره جامع آموزش ایزو ۹۰۰۱ منتشر شد

الزامات و مزایای دوره ایزو ۹۰۰۱ برای سازمان‌ها و افراد مختلف چیست؟

دوره آموزش الکترونیکی ایزو ۹۰۰۱ (ISO 9001) با همکاری کارزیلا و BRS و تدریس مجتبی رمضانی سرخه، مشاور و سرممیز رسمی سیستم‌های مدیریتی منتشر شد.

با توجه به اهمیت آموزش ایزو ۹۰۰۱ برای کارفرمایان و کارکنان رشته‌های مختلف به ویژه مهندسان، کارزیلا، پلتفرم توسعه منابع انسانی ایران بر آن شد تا دوره آموزشی جامعی را به صورت رایگان در این ارتباط ارائه دهد.

ما در کارزیلا دوره‌های آموزشی زیادی را در زمینه منابع انسانی و مهارت‌های حرفه‌ای به صورت آموزش الکترونیکی غیرهم‌زمان برای شما آماده کرده‌ایم که می توانید فهرست آن‌ها را اینجا ببینید

مهم‌ترین دغدغه کارفرمایان و صاحبان کسب و کارها حفظ و بقای کسب و کارهاست و این دغدغه شاید در روزهای همه‌گیری کرونا که تغییرات سرعت گرفته‌اند، پررنگ‌تر نیز شده باشد. بنابراین داشتن برگ برنده‌ای چون استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ می‌تواند این دغدغه را رفع کرده و موفقیتی پایدار برای کسب و کارها به همراه داشته باشد.

iso ایزو رمضانی
مجتبی رمضانی مدرس دوره آموزش آنلاین ISO 9001-2015 با مدرک BRS

دوره ایزو ۹۰۰۱ و اهمیت آن برای فراگیرانش به طور خلاصه چیست؟

مجتبی رمضانی در تعریف دوره ایزو ۹۰۰۱ می‌گوید این دوره، دوره‌ای است برای آشنایی با سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001:2015. از آن جا که این استاندارد در تمامی سازمان‌ها، قابل کاربرد است، فراگیری آن می‌تواند برای آن‌هایی که آن را فرا گرفته‌اند، مزیت‌های مختلفی از جمله در کسب فرصت‌های شغلی ایجاد کند.

تاریخچه دوره ایزو ۹۰۰۱ به چه زمانی باز می‌گردد؟

نخستین بار استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در سال ۱۹۸۷ میلادی منتشر شد. ویرایش‌های بعدی آن در سال های ۱۹۹۴، ۲۰۰۰، ۲۰۰۸ و نسخه نهایی و معتبر آن نیز که در کارزیلا تدریس شده، در سال ۲۰۱۵ میلادی انتشار یافته است.

دوره ایزو ۹۰۰۱ برای چه سازمان‌هایی کاربرد دارد و به چه سازمان‌هایی پیشنهاد می‌شود؟

این دوره برای هرگونه سازمانی اعم از تولیدی و خدمات، بزرگ، کوچک، خصوصی یا دولتی، انتفاعی یا غیرانتفاعی کاربرد دارد و برای همه این دسته از سازمان‌ها سودمند است.

دوره ۹۰۰۱ مناسب افراد در چه رشته‌هایی است؟

فراگیری دوره ۹۰۰۱ به افراد خارج از سازمان‌ها نیز توصیه می‌شود. فارغ از این که دانش آموخته کدام رشته تحصیلی هستید، می‌توانید این استاندارد را فرا بگیرید اما به طور کلی در ایران دانش‌آموختگان رشته‌هایی چون مهندسی صنایع و مدیریت یا MBA بیشتر درگیر آن می‌شوند؛ هر چند استاندارد ایزو ۹۰۰۱ به هیچ وجه محدود به این رشته‌ها نیست و در تمامی رشته‌ها کاربردی و مفید واقع می‌شود.

هدف از آموزش دوره ۹۰۰۱ یا کسب گواهینامه آن چیست؟

گذشته از دانش حاصل از یادگیری استاندارد و درک تفکر سیستمی که بن‌مایه اصلی تمامی استانداردهای مدیریتی است، یادگیری و اجرای آن در هدف‌گذاری‌های سازمان و نیز در تحقق اهداف سازمانی بسیار تاثیرگذار است. بهره‌مندی از گواهینامه ایزو ۹۰۰۱، نشان‌دهنده توانایی فراگیر در درک مباحث مطرح شده در این استاندارد است. فردی که از این گواهینامه بهره‌مند است می‌تواند در بخش‌های مهندسی سیستم‌ها و بهره‌وری، تحلیل سیستم‌ها، تضمین کیفیت، مدیریت سیستم‌ها یا HSEQ که در سازمان‌های مختلف با عناوین گوناگون نامیده می‌شوند، به کار گمارده شود و حتی پس از گذراندن دوره ممیزی داخلی -که دوره ای جداگانه است- در تیم ممیزی داخلی سازمان نیز نقش‌آفرینی کند. برای گذراندن دوره ممیزی داخلی، دوره ایزو ۹۰۰۱ پیش نیاز است.

دوره ایزو ۹۰۰۱ چه مزایایی برای سازمان‌ها و افراد دارد؟

ایجاد توان بالا در سازمان‌ها در اندازه‌گیری عملکرد، هدف‌گذاری، سنجش دست‌یابی به اهداف، کشف نقاط ضعف و عدم انطباق‌ها، رفع و ریشه‌یابی عدم انطباق‌ها و پیشگیری از بروز مجدد آن‌ها، نگاه مبتنی بر پیشگیری و مبتنی بر ریسک و به طور کلی کاهش هزینه‌های متعددی همچون دوباره کاری‌ها در سازمان تنها برخی از سودمندی‌های دوره ایزو ۹۰۰۱ است.

تاثیر یادگیری دوره ایزو ۹۰۰۱ بر فرصت‌های بهتر و پیشرفت شغلی افراد چیست؟

بهره‌مندی از این گواهینامه قطعا ایجادکننده مزیت رقابتی برای هر فرد در هر پست و نقش شغلی خواهد بود. داشتن گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در برخی پست‌های سازمانی مانند مهندسی سیستم‌ها و بهره‌وری، تحلیل سیستم‌ها، تضمین کیفیت، مدیریت سیستم‌ها یا HSEQ نیز خود به یک الزام تبدیل شده است.

دوره ایزو ۹۰۰۱ در کدام کشورها پذیرفته شده و وضعیت صدور گواهینامه آن در ایران چگونه است؟

دوره ایزو ۹۰۰۱ به طور کلی در همه کشورهایی که حداقل‌هایی از صنعت و تجارت در آن‌ها برقرار است تا کشورهای صنعتی و مدرن جهان به عنوان یک ضرورت پذیرفته شده است. در ایران نیز صدور گواهینامه‌ها برای چنین دوره‌هایی از طریق شرکت‌های صدور گواهینامه (CB) یا شرکت‌های مشاور صادر می‌شود.

چه زیرساخت‌هایی برای اثربخشی استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ لازم است؟

برای اجرای دقیق و اثربخش چنین سیستمی، توان و علاقه‌مندی مدیریت ارشد در مشارکت در اجرا و پیاده‌سازی هر چه اثربخش‌تر استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ از ملزومات غیر قابل تردید است. همچنین، فراهم‌سازی برخی زیرساخت‌ها همچون تجهیزات اندازه‌گیری و تجهیزات تولیدی و کمک تولیدی یا تجهیزاتی که برای ارائه خدمات ضروری به نظر می‌رسند نیز الزامی است. علاوه بر آن در عصر دنیای مجازی، بهره‌گیری هرچه بیشتر از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌تواند به کیفیت اجرای بالاتر سیستم مدیریت کیفیت بسیار کمک کند.

دوره جامع آموزشی ایزو ۹۰۰۱ در کارزیلا چه مزیتی نسبت به دیگر دوره‌های مشابه دارد؟

گذشته از آن که دوره آموزشی ایزو ۹۰۰۱ بر بستر فضای مجازی کارزیلا قرار دارد و همیشه می‌تواند در دسترس فراگیر باشد، در محتوای دوره تلاش شده تا موضوعات به زبانی بسیار بسیار ساده ارائه شود و از مثال‌های متعدد از بخش‌های صنعتی و بخش‌های خدماتی و نیز از محصولات و خدمات مختلف بهره برد تا فراگیر با هر مقدار از سطح تجربه و در هر زمینه شغلی و تحصیلی بتواند با دوره ارتباط برقرار کند و تراز یادگیری بالاتری ایجاد شود. همچنین این دوره به صورت رایگان و جامع در قالب ۴۳ درس تمامی موضوعات مهم و کاربردی ایزو ۹۰۰۱ را فراهم آورده است.

شرکت در دوره ایزو از اینجا:

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

گفت‌وگو