دلایل کلیدی برای نارضایتی شغلی و عملکرد ضعیف کارکنان

دلایل کلیدی برای نارضایتی شغلی و عملکرد ضعیف کارکنان

بسیاری از کارمندان در یک مقطع زمانی از شغل خود احساس نارضایتی می‌کنند. برخی از کارمندان شغل خود را برای فرصت‌های بهتر ترک می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ماندن را انتخاب می‌کنند و ناراضی می‌مانند.

بسیاری از کارمندان در یک مقطع زمانی از شغل خود احساس نارضایتی می‌کنند. برخی از کارمندان شغل خود را برای فرصت‌های بهتر ترک می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ماندن را انتخاب می‌کنند و ناراضی می‌مانند.

کارکنان ناراضی می‌توانند بر شرکت تأثیر منفی بگذارند زیرا آنها معمولاً انگیزه ندارند، عملکرد ضعیفی دارند و نگرش‌های منفی دارند. این علائم راهی برای سرایت به سایر کارمندان دارد و کل بخش‌ها و نتیجه شرکت را آلوده می‌کند. مدیرانی که برای درک دلایل نارضایتی شغلی وقت می‌گذارند، اغلب می‌توانند راه حل‌های مناسبی برای تبدیل کارمندان ناراضی به مجریان با انگیزه پیدا کنند.

مدیرانی که برای درک دلایل نارضایتی شغلی وقت می‌گذارند، اغلب می‌توانند راه حل‌های مناسبی برای تبدیل کارمندان ناراضی به مجریان با انگیزه پیدا کنند.

1 11

بودن با احساس دستمزد کمتر

یکی از دلایل اصلی نارضایتی شغلی ناشی از دستمزد کمتر کارکنان توسط شرکت‌ها است. کارمندانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند، اغلب حتی برای نیازهای اولیه حقوق کافی ندارند. کارمندان نه تنها باید با دستمزدهای راکد دست و پنجه نرم کنند، بلکه شاید با هزینه بالای بیمه درمانی و افزایش هزینه مسکن، آب و برق و غذا نیز مقابله کنند. استرس پرداخت قبوض با درآمد محدود باعث می‌شود بسیاری از کارکنان از شغل خود احساس نارضایتی کنند. گاهی اوقات، کارمندان احساس می‌کنند که دستمزد کمتری دریافت می‌کنند، در حالی که ممکن است به طور عادلانه حقوق دریافت کنند. تحقیق کنید که شرکت‌های دیگر برای مشاغل مشابه چه پولی می‌پردازند و یا به کارمندان بگویید که در بودجه بعدی افزایش حقوق دریافت خواهند کرد، یا اجازه دهید مقایسه‌ها را ببینند تا بدانند در واقع نرخ‌های بازار دستمزد همین گونه هستند.

تحقیق کنید که شرکت‌های دیگر برای مشاغل مشابه چه پولی می‌پردازند و یا به کارمندان بگویید که در بودجه بعدی افزایش حقوق دریافت خواهند کرد، یا اجازه دهید مقایسه‌ها را ببینند تا بدانند در واقع نرخ‌های بازار دستمزد همین گونه هستند.

2 14

رشد و پیشرفت شغلی محدود

عدم رشد و پیشرفت شغلی یکی دیگر از دلایل نارضایتی کارکنان از شغل خود است. کارمندانی که احساس می‌کنند در موقعیت‌های شغلی خود گیر افتاده‌اند، نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کنند، انگیزه کمتری برای حفظ بهره‌وری بالا دارند. کارکنان زمانی احساس ارزشمندی می‌کنند که کارفرمایان آنها را در برنامه‌های بلندمدت خود بگنجانند و قدردانی خود را از طریق ترفیع نشان دهند. کارمندانی که در یک سازمان جابجا می‌شوند و برای منعکس کردن تغییرات عنوان و مسئولیت خود، پاداش دریافت می‌کنند، معمولاً خود را برای بلندمدت به شرکت متعهد می‌کنند. در صورت امکان کارمندان را ارتقا دهید، حتی عناوین آنها را از سطح یک به سطح دو با افزایش حقوق همراه ارتقا دهید. به آنها مسئولیت بیشتری بدهید و به آنها بگویید که آنها را برای پیشرفت آماده می‌کنید.

امکان کارمندان را ارتقا دهید، حتی عناوین آنها را از سطح یک به سطح دو با افزایش حقوق همراه ارتقا دهید. به آنها مسئولیت بیشتری بدهید و به آنها بگویید که آنها را برای پیشرفت آماده می‌کنید.

3 9

کارکنان ناراضی فاقد علاقه

عدم علاقه به کار یکی دیگر از دلایل ناراضی بودن کارمندان است. اکثر کارمندان می‌خواهند وظایف شغلی را انجام دهند که جذاب و چالش برانگیز است. با این حال، تنها ۳۰ درصد از کارکنان می‌دهند که در کار احساس مشارکت و انگیزه می‌کنند، در حالی که بقیه از نظر بدنی در آنجا هستند اما احساس می‌کنند کاملاً از کار خود جدا هستند. ممکن است کار یکنواخت باشد، که باعث خستگی و انگیزه کمی برای توجه به بهره‌وری در محل کار می‌شود. یا ممکن است کارکنان در شغل خود احساس ناکافی بودن کنند. کارکنان امروزی می‌گویند اگر مجبور به انتخاب بودند، ترجیح می‌دهند یک شغل رضایت بخش داشته باشند تا یک شغل پردرآمد.

کارکنان امروزی می‌گویند اگر مجبور به انتخاب بودند، ترجیح می‌دهند یک شغل رضایت بخش داشته باشند تا یک شغل پردرآمد.

4 7

داشتن مدیریت ضعیف

دلیل اصلی عملکرد ضعیف کارکنان در محل کار، مدیریت ضعیف است. کسانی که مهارت‌های رهبری ضعیفی دارند تمایل دارند بازخورد کمی در مورد عملکرد کارکنان ارائه دهند. برخی دیگر به جای انگیزه دادن به کارکنان، دستورات خرد را مدیریت و به آنها دیکته می‌کنند و باعث کاهش بهره‌وری کارکنان می‌شوند. از خود بپرسید که آیا می‌توانید یک سبک مدیریت خرد داشته باشید. اغلب، این فقط به این معنی است که می‌خواهید ببینید کار به خوبی انجام می‌شود. با این حال، مهم است که اجازه دهید کارکنان شما کسانی باشند که کار را به خوبی انجام می‌دهند. کارکنان را به سمت بهترین شیوه‌ها هدایت کنید و اجازه دهید از رضایتی که با موفقیت حاصل می‌شود لذت ببرند.

مهم است که اجازه دهید کارکنان شما کسانی باشند که کار را به خوبی انجام می‌دهند. کارکنان را به سمت بهترین شیوه‌ها هدایت کنید و اجازه دهید از رضایتی که با موفقیت حاصل می‌شود لذت ببرند.

5 4

شنیده نشدن

ارتباط کلید رضایت کارکنان است، اما کارمندان می‌گویند که مدیریت به آنها گوش نمی‌دهد. تعداد کمی احساس می‌کنند که فرصتی برای بیان نظر خود دارند، و کسانی که می‌گویند شرکت هرگز ایده‌های کارمندان را جدی نمی‌گیرد. اغلب به کارمندان بگویید که از مشارکت آنها قدردانی می‌کنید. آنها کسانی هستند که “در سنگر” هستند و ممکن است واقعاً ایده‌های خوبی برای بهبود داشته باشند. کارمندان همیشه نیاز به افزایش حقوق ندارند تا احساس رضایت کنند. دانستن اینکه مدیریت برای ورودی آنها ارزش قائل است و آن را با اجرای برخی از ایده‌های خود نشان می‌دهد، می‌تواند به اندازه حقوق بالاتر رضایت بخش باشد.

دانستن اینکه مدیریت برای ورودی آنها ارزش قائل است و آن را با اجرای برخی از ایده‌های خود نشان می‌دهد، می‌تواند به اندازه حقوق بالاتر رضایت بخش باشد.

6 6

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۵ افسانه زیان آور بهره‌وری که در سال جدید باید پشت سر گذاشت

بهره‌وری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت یک کسب‌وکار است که هنوز درک نشده است. در جامعه امروزی، کارکنان برای ساعات طولانی کار، رقابت با یکدیگر و عملکرد عالی تحت فشار هستند. اما این رویکرد بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

انواع مختلف پاداش برای کارمندان

اینها فقط برخی از انواع انگیزه ها برای کارمندان در محل کار هستند، بیشتر هم وجود دارد و از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. برای اطلاع از وضعیت خود، می توانید با یک همکار صحبت کنید، آنها اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار می دهند.

با این وجود، هدف پشت چنین پاداش‌هایی، پاداش، شناسایی، جشن گرفتن، ایجاد انگیزه و افزایش بهره وری است. هر سازمانی باید این هزینه را متحمل شود تا کارکنان خود را راضی نگه دارد.

سه دلیل برای اینکه چرا در هنگام تلاش برای استراحت احساس استرس می‌کنید – و چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید

با وجود اینکه آرامش استرس یک اصطلاح جدید است، اما اضطراب ناشی از آرامش را توصیف می کند که سال ها مورد مطالعه قرار گرفته است. نشان داده شده است که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از افراد زمانی که سعی می کنند کارهای آرامش بخش انجام دهند، این اتفاق می افتد که باعث علائم استرس (مانند ضربان سریع قلب یا تعریق) می شود.

این موضوع متناقض است، با توجه به افرادی که استرس را تجربه می کنند ممکن است نیاز به انجام کاری آرامش بخش برای کاهش استرس داشته باشند. این می تواند به یک چرخه مخرب و باطل تبدیل شود که در آن آنها نمی توانند استرسی را که تجربه می کنند کاهش دهند – که می تواند منجر به داشتن احساسات منفی بیشتر و حملات پانیک شود.

همه افراد استرس را تجربه نمی کنند. برخی تحقیقات حتی نشان می دهد افرادی که اضطراب دارند ممکن است بیشتر در معرض آن باشند. اما در اینجا فقط چند دلیل دیگر وجود دارد – و چه کاری می توانید برای غلبه بر آن انجام دهید.

گفت‌وگو