جملات، سخنان، نصایح و فلسفه رهبری سیمون سینک (Simon Sinek)

جملات، سخنان، نصایح و فلسفه رهبری سیمون سینک

اگر از نقل قول‌های سایمون سینک در مورد رهبری خوشتان می‌آید این مطلب برای شماست. چه راه بهتری برای الهام گرفتن از خواندن تنها چند خط از کلمات الهام بخش ؟

نقل قول‌های رهبری و مدیریت بزرگ، مقدار کمی از غبار جادویی را در خود دارند، بنابراین رفتارهای خاصی را به ما القا می‌کنند با کاشتن روش‌های جدید تفکر یا با جلب توجه ما به آنچه که قبلاً می‌دانیم، اما هنوز عملی نشده‌اند.

وقتی رویا را دنبال می‌کنیم به جای رقابت، به چیزهای بیشتری می‌رسیم.

چگونه در مقابل چرا آن را انجام می‌دهید

مشهورترین نقل قول از سینک بدون شک نقل قول زیر از سخنرانی اولیه او در TedTalk است.

«مردم کاری را که شما انجام می‌دهید نمی‌خرند. آنها این که چرا این کار را می‌کنید را می‌خرند. ”

رقابت با دیگران یا با خود؟

“وقتی در مقابل هر کس دیگری رقابت می‌کنید، هیچ کس نمی‌خواهد به شما کمک کند. اما وقتی با خودتان رقابت می‌کنید، همه می‌خواهند به شما کمک کنند.»

1 5

کاری که منجر به استرس می‌شود یا زندگی کردن با اشتیاق ؟

“سخت کار کردن برای چیزی که ما به آن اهمیت نمی‌دهیم استرس نامیده می‌شود، سخت کار کردن برای چیزی که دوست داریم اشتیاق نام دارد “

رهبر من در مقابل رهبر سخاوتمند

“یک ستاره می‌خواهد خود را در حال صعود به اوج ببیند. یک رهبر می‌‌خواهد ببیند که اطرافیانش به اوج می‌رسند.»

دستکاری در مقابل الهام

«دو راه برای تأثیرگذاری بر رفتار انسان: می‌توانید آن را دستکاری کنید یا می‌توانید از آن الهام بگیرید»

انگیزه‌ای برای انجام یک کار عالی یا انگیزه‌ای برای ادامه کار؟

«شرکت‌های بزرگ افراد ماهر را استخدام نمی‌کنند که به آنها انگیزه دهند، آنها از قبل افراد با انگیزه را استخدام می‌کنند و به آنها الهام می‌بخشند. مردم یا با انگیزه هستند یا نیستند. تا زمانی که به افراد با انگیزه چیزی برای باور کردن، چیزی بزرگتر از شغل آنها برای کار کردن، انها به خود انگیزه می‌دهند تا شغل جدیدی پیدا کنند.»

قربانی یا معمار موقعیت

«ما قربانی موقعیت خود نیستیم. ما معماران آن هستیم»

رهبر شجاع

“رهبران کسانی هستند که شجاعت این را دارند که اول شوند، خود را در معرض خطر شخصی قرار دهند تا مسیری را برای دیگران باز کنند تا دنبال کنند.”

رهبران ضعیف در مقابل رهبران خوب

«تحت رهبران ضعیف، ما احساس می‌کنیم برای شرکت کار می‌کنیم. با رهبران خوب، احساس می‌کنیم برای هم کار می‌کنیم.»

رهبر دلسوز

“رهبرانی که بیشترین بهره را از مردم خود می‌برند، رهبرانی هستند که بیش از همه به مردم خود اهمیت می‌دهند”

3 4

شبکه سازی

“ارزش شبکه با تعداد افرادی که ملاقات می‌کنیم سنجیده نمی‌شود، بلکه با تعداد افرادی که به دیگران معرفی می‌کنیم سنجیده می‌شود.”

با دیگران آن گونه رفتار کن که می‌خواهی با تو باشند

“رهبری باشید که آرزو می‌کنید داشته باشید”

شغل یک رهبر: انجام کار در مقابل تسهیل راه حل‌ها و موفقیت؟

“وظیفه یک رهبر این نیست که کار را برای دیگران انجام دهد، بلکه کمک به دیگران است تا بفهمند چگونه خودشان این کار را انجام دهند، کارها را انجام دهند و فراتر از آنچه فکر می‌کنند موفق شوند.”

آداب تلفن

«وقتی برای بررسی تلفن‌هایمان تماس چشمی را قطع می‌کنیم، اعتماد را کاهش می‌دهیم. بیایید تلفن‌هایمان را از وعده های غذایی و جلسات دور نگه داریم»

احساس الهام، امنیت، تحقق و سپاسگزاری – آیا این یک تجمل است؟

«بازگشت از محل کار با احساس الهام‌بخش، ایمن، برآورده‌شده و سپاس‌گزار، یک حق طبیعی بشر است که همه ما حق آن را داریم و نه یک تجمل مدرن که فقط چند نفر خوش‌شانس دارای آن باشند.»

شناخت نتایج یا تلاش؟

“یک رئیس می‌خواهد برای نتایج هزینه کند، یک کارمند برای تلاش می‌خواهد به رسمیت شناخته شود. اگر رئیسی تلاش را تشخیص دهد، نتایج حتی بهتری خواهد گرفت.»

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

تفکر طراحی چیست و چرا اینقدر محبوب است؟

تفکر طراحی یک ویژگی انحصاری طراحان نیست – همه نوآوران بزرگ در ادبیات، هنر، موسیقی، علم، مهندسی و تجارت آن را تمرین کرده‌اند. بنابراین، چرا آن را تفکر طراحی بنامیم؟ نکته ویژه در مورد تفکر طراحی این است که فرآیندهای کاری طراحان می تواند به ما کمک کند به طور سیستماتیک این تکنیک های انسان محور را برای حل مشکلات به روشی خلاقانه و نوآورانه استخراج، آموزش دهیم، یاد بگیریم و در در طراحی ها، در کسب و کارمان، در کشورهایمان و در زندگی به کار ببریم.

گفت‌وگو