تأثیر ادراکات و کلیشه‌ها بر عملکرد زنان

تأثیر ادراکات و کلیشه‌ها بر عملکرد زنان

یک مطالعه جدید از کالج کینگ نشان می‌دهد که کلیشه‌ها در مورد توانایی زنان در بازی شطرنج ممکن است دلیل عملکرد ضعیف آنها در رقابت با مردان را توضیح دهد. از دنیای شطرنج دور شوید و به دنیای کار بروید و تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه ادراکات ممکن است بر عملکرد یک زن تأثیر بگذارد.

یک مطالعه جدید از کالج کینگ نشان می‌دهد که کلیشه‌ها در مورد توانایی زنان در بازی شطرنج ممکن است دلیل عملکرد ضعیف آنها در رقابت با مردان را توضیح دهد.

12

به عنوان مثال، یک مطالعه منتشر شده در دفتر ملی تحقیقات اقتصادی ایالات متحده نشان داد که زنان به طور مداوم عملکرد خود را کمتر از مردان ارزیابی می‌کنند. زمانی که میانگین رتبه‌بندی‌های عملکرد ارائه می‌شد، این موضوع همچنان وجود داشت.

زنان به طور مداوم عملکرد خود را کمتر از مردان ارزیابی می‌کنند.

محققان پیشنهاد می‌کنند که از آنجایی که پیشرفت شغلی، بیش از حد بر ارتقای خود متکی است، این تمایل زنان به پایین‌ترساختن عملکردشان ممکن است دلیل ادامه شکاف در بازار کار، به‌ویژه برای نقش‌های رهبری باشد.

محققان پیشنهاد می‌کنند که از آنجایی که پیشرفت شغلی، بیش از حد بر ارتقای خود متکی است، این تمایل زنان به پایین‌ترساختن عملکردشان ممکن است دلیل ادامه شکاف در بازار کار، به‌ویژه برای نقش‌های رهبری باشد.

این موضوع در مطالعه دیگری که شامل بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر بود، تکرار شده است، که به طور مداوم نشان می‌دهد که زنان تمایل دارند مهارت‌های رهبری خود را در مقایسه با مردان دست کم بگیرند.

زنان تمایل دارند مهارت‌های رهبری خود را در مقایسه با مردان دست کم بگیرند.

1 25

از دیدگاه منابع انسانی، و فرآیند ارزیابی عملکرد بسیار مهم، مطالعه‌ای توسط لیلی جامپل (Lily Jampol) و ویوان زایاس (Vivian Zayas) نشان می‌دهد که زنان بیشتر از همتایان مرد خود بازخورد عملکرد نادرست دریافت می‌کنند.

آنها دریافتند که زنانی که در محل کار ضعیف عمل می‌کنند، در مقایسه با مردانی که به همان اندازه ضعیف عمل می‌کنند، بازخورد مهربان‌تر، هرچند کمتر صادقانه‌تری دریافت می‌کنند. در حالی که انگیزه پشت این کار محافظت از روابط و جلوگیری از ناراحتی زن بود، با این وجود، احتمال آسیب درازمدت به مشاغل زنان وجود دارد.

زنانی که در محل کار ضعیف عمل می‌کنند، در مقایسه با مردانی که به همان اندازه ضعیف عمل می‌کنند، بازخورد مهربان‌تر، هرچند کمتر صادقانه‌تری دریافت می‌کنند.

2 27

سپس، البته، پیوند دوگانه ای وجود دارد که چگونه به عنوان یک رهبر زن رفتار کنیم و چگونه دیگران ممکن است متعاقباً به شایستگی و عملکرد ما نگاه کنند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که ویژگی‌های رهبری جمعی – مانند مدارا و همکاری – مطلوب اما ضروری نیستند.

مردان و زنانی که در این مطالعه شرکت کردند معتقد بودند که ویژگی‌های کلیشه‌ای مردانه مانند جرات ورزی برای یک رهبر موفق لازم است.

با این حال، همانطور که بررسی اخیر نشان داد، زنان بیشتر به دلیل نشان دادن ویژگی‌هایی مانند قاطعیت و اعتماد به نفس و عدم انطباق با هنجارهای اجتماعی مجازات می‌شوند. اما و در اینجا پیوند دوگانه وجود دارد اگر زنان در عوض ویژگی‌های کلیشه‌ای زنانه مانند شفقت و همکاری را از خود نشان دهند، به احتمال زیاد به عنوان یک رهبر ناکارآمد در نظر گرفته می‌شوند.

اگر زنان در عوض ویژگی‌های کلیشه‌ای زنانه مانند شفقت و همکاری را از خود نشان دهند، به احتمال زیاد به عنوان یک رهبر ناکارآمد در نظر گرفته می‌شوند.

3 21

برای کمک به زنان در محیط کار چه کنیم؟

روانشناس، آلبرت باندورا (Albert Bandura)، یک عمر را صرف مطالعه آنچه روانشناسان از آن به عنوان «خودکارآمدی» یاد می‌کنند، صرف کرده است. خودکارآمدی باوری است که فرد به مهارت‌ها و قابلیت‌های خود برای رسیدن به هدفی خاص دارد.

خودکارآمدی باوری است که فرد به مهارت‌ها و قابلیت‌های خود برای رسیدن به هدفی خاص دارد. سطح خودکارآمدی ما می‌تواند بر اعتماد به نفس، عملکرد و موفقیت شغلی ما تأثیر بگذارد.

سطح خودکارآمدی ما می‌تواند بر اعتماد به نفس، عملکرد و موفقیت شغلی ما تأثیر بگذارد. در اینجا چهار تاکتیک وجود دارد که می‌تواند به بهبود خودباوری کمک کند:

فهرست کردن دستاوردها

نکته قدرتمندی در یادداشت آنچه به دست آورده‌ایم وجود دارد. نمونه هایی از این امر شامل به روز رسانی منظم رزومه‌ها و نگهداری یک فایل بازخورد مثبت است. این‌ها پایه‌ای را فراهم می‌کنند که به ما می‌گوید، «شما قبلاً به چیزهای دشواری دست یافته‌اید. دلیلی وجود ندارد که دوباره نتوانید.

الگوها

دیدن زنان دیگری که به موفقیت رسیده‌اند به ما می گوید: “اگر آنها می‌توانند این کار را انجام دهند، من هم می‌توانم انجامش دهم”. منتورینگ و عضویت در یک شبکه می‌تواند در اینجا کمک کند.

تجسم

دلیلی وجود دارد که ورزشکاران المپیکی از این تکنیک استفاده می‌کنند. این راهی برای سیم کشی مجدد مغز برای تفکر به روشی خاص است. تجسم، با جزئیات، انجام به گونه‌ای که به یک نتیجه موفقیت آمیز دست یابد، سرنخ‌های خاصی برای عمل فراهم می‌کند.

مربیگری

حقیقات نشان می‌دهد که مربیگری مشروعیت زنان را در نقش‌های رهبری ارشد با کمک به زنان ارشد برای دیده شدن به عنوان رهبر، حمایت از توسعه هویت رهبری و بهبود اعتماد به نفس و تأثیر آن‌ها افزایش می‌دهد.

5 8

مقالات مرتبط

چگونه کلیشه‌های جنسیتی اعتماد به نفس زنان را از بین می‌برد

برای دستیابی به موفقیت حرفه ای، افراد باید در حین کار در تیم های تصمیم گیری، نظرات خود را ابراز کنند و از ایده های خود دفاع کنند، بنابراین اگر زنان در مورد موضوعات مردانه ساکت بمانند – و اگر ایده های آنها کمتر مورد توجه قرار گیرد، مشکل ساز است. کافمن می گوید آنها را بیان کنید.

این مقاله می‌گوید: «کار ما نیاز به ساختار تصمیم‌گیری گروهی را به گونه‌ای نشان می‌دهد که با استعدادترین اعضا، با وجود کلیشه‌های جنسیتی، هم داوطلب می‌شوند و هم برای مشارکت‌شان شناخته می‌شوند.»

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چگونه زنان می‌توانند از بازخورد انتقادی بیاموزند

مردان و زنان به طور یکسان در نمونه گزارش کردند که چندان خوشبین نیستند که بازخوردی که دریافت می‌کنند به آنها کمک می‌کند عملاً در کارشان پیشرفت کنند. اما مردان و زنان از یک جهت مهم، هرچند غیرمنتظره، با هم تفاوت داشتند: زنان در بازخوردهای خود نسبت به مردان انتظار سوگیری جنسیتی بیشتری داشتند.

گفت‌وگو