بهره وری و روحیه: چرا کارکنان مثبت کار بیشتری انجام می دهند؟

بهره‌وری و روحیه: چرا کارکنان مثبت کار بیشتری انجام می‌دهند؟

احتمالاً در دفتری کار کرده‌اید که در آن موارد منفی زیادی وجود داشته است – این یک اتفاق نسبتاً رایج برای شرکت‌ها است. در واقع، بیشتر مردم کارهایی دارند که ترجیح می‌دهند انجام دهند تا کار کنند، و گاهی اوقات اگر جو تیمی اشتباهی وجود داشته باشد، بسیاری از کارکنان احساس می‌کنند روحیه آنها افت می‌کند.

اگر خوش شانس باشید، ممکن است در محیطی کار کرده باشید که بسیار مثبت‌تر بود و همه بهترین‌ها را برای کسب و کار می‌خواستند. تعجب آور نیست که بدانید آمارها می‌گویند کارکنان شادتر احتمالاً بهره‌وری بیشتری خواهند داشت. تحقیقات دانشکده بازرگانی دانشگاه آکسفورد نشان داد که کارکنان شاد به طور متوسط ​​۱۳ درصد بازده بیشتری دارند.

تحقیقات دانشکده بازرگانی دانشگاه آکسفورد نشان داد که کارکنان شاد به طور متوسط ​​۱۳ درصد بازده بیشتری دارند.

اما چه چیزی در وهله اول باعث خوشحالی کارکنان می‌شود؟ و چرا این درست است که آنها احتمالاً کار بیشتری انجام می‌دهند؟ در این مقاله، ما نگاهی دقیق‌تر به ارتباط بین روحیه بالا و سطوح بالاتر بهره‌وری خواهیم داشت تا مشخص کنیم که چرا کارکنان مثبت کار بیشتری انجام می‌دهند.

کارکنان می‌خواهند مراقبت کنند

توجه به این نکته ضروری است که مشکل به طور کلی به کارکنان و نگرش آنها نسبت به شغلشان مربوط نمی‌شود. برخی از کارفرمایان بر این باورند که کارکنان مولد نیستند زیرا نمی‌خواهند تلاش بیشتری برای کار سخت انجام دهند و تنبل هستند. با این حال، در واقع به هیچ وجه اینطور نیست.

برخی از کارفرمایان بر این باورند که کارکنان مولد نیستند زیرا نمی‌خواهند تلاش بیشتری برای کار سخت انجام دهند و تنبل هستند. با این حال، در واقع به هیچ وجه اینطور نیست.

برای درک این موضوع فقط باید به نگرش کارکنان نسبت به شرکت‌هایی که می‌خواهند در آن کار کنند نگاه کنیم. به عنوان مثال، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که حدود سه چهارم کارکنان هزاره از کاهش دستمزد برای کار در شرکتی که به پایداری اهمیت می‌دهد، خوشحال می‌شوند. این به وضوح نشان می‌دهد که کارمندان اغلب از کار سخت برای کسب و کاری که به آن اهمیت می‌دهند بسیار خوشحال هستند.

1 41

وقتی کارکنان نسبت به یک کسب و کار احساس مثبتی داشته باشند، به چیزی بیش از خودشان فکر خواهند کرد – آنها فعالانه می‌خواهند برای شرکت کار کنند و از موفقیت آن احساس خوبی دارند.

روحیه مسری است

واقعاً مهم است که به یاد داشته باشید وقتی در مورد روحیه صحبت می‌کنید، باید به کل تیم فکر کنید، نه فقط به افراد. اگر تعداد کمی از افراد عملکرد خوبی دارند اما بقیه اعضای تیم نگرش منفی دارند، نباید تصور کنید که این تقصیر تیم شما است.

واقعیت این است که روحیه – چه خوب و چه بد – مسری است. اگر یک محیط کاری به طور کلی منفی باشد، اکثریت مردم آن را احساس خواهند کرد. این همچنین به کارکنان جدیدی که در شرکت شروع می‌شوند نفوذ می‌کند.

واقعیت این است که روحیه – چه خوب و چه بد – مسری است. اگر یک محیط کاری به طور کلی منفی باشد، اکثریت مردم آن را احساس خواهند کرد. این همچنین به کارکنان جدیدی که در شرکت شروع می شوند نفوذ می‌کند.

اگر مشکل روحی دارید، مهم است که در مورد راه‌هایی فکر کنید که بتوانید در اسرع وقت با آن مقابله کنید. و مهم است که این تغییر از بالا به پایین با سیاست‌های مؤثر و استراتژی‌های مثبت انجام شود. کارکنان همیشه تحت تأثیر نگرش مدیران و رهبران در سراسر تجارت هستند. اگر کارمندان ارشد نمی‌توانند مثبت‌اندیش باشند، هیچ کس دیگری نیز مثبت نخواهد بود!

2 39

سرمایه گذاری روی تیم به شما و آنها کمک می‌کند

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از جو مثبت تیم این است که با سرمایه‌گذاری روی کارکنان نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید. فراهم کردن فرصت‌های آموزشی و یادگیری به تیم‌تان کمک می‌کند تا به کارکنان مؤثرتری برای شما تبدیل شوند، اما همچنین به آنها احساس خوبی می‌دهد، زیرا در حال پیشرفت و کسب مهارت‌های جدید هستند.

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از جو مثبت تیم این است که با سرمایه‌گذاری روی کارکنان نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید.

این یک ایده عالی است که برای آموزش در محل کار برای تیم خود هزینه کنید. مهارت‌هایی که آنها می‌آموزند را می‌توان در کسب و کار به کار برد، بنابراین به هر حال احتمالاً آنها را بازده بیشتری می‌کند. اما تقویت بیشتر روحیه آنها، مزیت بیشتری در بهره‌وری خواهد داشت.

3 30

تقویتی برای خلاقیت

به یاد داشته باشید که کارکنان با روحیه بالا پیامدهای گسترده‌ای فراتر از بهره‌وری دارند. این درست است که کارکنان مثبت نیز احتمال بیشتری دارد که خلاق باشند و ایده‌ها و نوآوری‌های جدید ارائه کنند. این موضوع می‌تواند برای شرکت مثبت باشد.

البته، برعکس نیز صادق است و آن دسته از شرکت‌هایی که سطح روحیه کارکنان پایینی دارند، احتمالاً خلاقیت خود را دچار رکود می‌کنند.

شرکت‌هایی که سطح روحیه کارکنان پایینی دارند، احتمالاً خلاقیت خود را دچار رکود می‌کنند.

چگونه روحیه کارکنان را بالا ببریم

اگر روحیه تیم شما کمی ضعیف است، خوب است بدانید که راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به تقویت نگرش و عملکرد آنها کمک کنید، چه از راه دور، چه در دفتر یا در محیطی دیگر.

به آنها نشان دهید که به آنها افتخار می‌کنید – یکی از بهترین راه‌ها برای بالا بردن روحیه کارکنان این است که نشان دهید که به آنها افتخار می‌کنید. این ایده عالی است که عکس‌هایی از تیم در حال کار با هم در وب سایت خود داشته باشید. این نه تنها به مشتریان نشان می دهد که شما یک کسب و کار واقعی با یک تیم اختصاصی هستید، بلکه به کارکنان کمک می کند تا احساس قدردانی کنند. نکته مهم: می‌توانید بدون هزینه‌های زیاد، عکاسی را خودتان انجام دهید یا به دنبال ارائه‌ دهنده‌ای باشید که گزینه‌ای برای جبران هزینه‌های دوربین جدیدتر ارائه می‌دهد.

کارمندان خود را درک کنید – هر کسب و کاری متفاوت است، و اینکه چه چیزی برای تیم خاص شما تفاوت ایجاد می‌کند به ویژگی‌های شرکت و کارکنان بستگی دارد. به این ترتیب، دریافت بازخورد منظم از کارکنان خود در مورد چالش‌هایی که با آن مواجه هستند ضروری است. نکته اصلی: به کارکنان اجازه دهید بازخورد ناشناس ارائه دهند – این باعث می‌شود آنها احساس کنند که می‌توانند کاملاً صادق باشند.

کارمندان خود را درک کنید.به آنها نشان دهید که به آنها افتخار می‌کنید.به رسمیت بشناسید و پاداش دهید.

به رسمیت بشناسید و پاداش دهید – کارکنان زمانی به خوبی پاسخ می‌دهند که بدانند تلاش‌های آنها دیده شده و قدردانی می شود. نیازی نیست که چیزی به اندازه «کارمند ماه» باشد. اغلب جشن گرفتن و پاداش دادن به جزئیات کوچک موفقیت آمیزتر است. این به تیم اجازه می‌دهد تا به جای تمرکز بر یک فرد، برای موفقیت همه ارزش قائل شود. نکته برتر: یک گزارش ماهانه ایجاد کنید که موفقیت‌های افراد در هر تیم را مستند کند. سعی کنید چیزی را برای همه در نظر بگیرید. درست است که کارکنان مثبت مولدتر هستند. اگر تیم خود را به جایی برسانید که احساس کنند در کسب و کار سرمایه گذاری کرده‌اند، تیم منسجم‌تری خواهید داشت که برای یکدیگر کار می‌کنند و واقعاً می‌خواهند شرکت موفق شود.

5 12

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

۵ افسانه زیان آور بهره‌وری که در سال جدید باید پشت سر گذاشت

بهره‌وری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت یک کسب‌وکار است که هنوز درک نشده است. در جامعه امروزی، کارکنان برای ساعات طولانی کار، رقابت با یکدیگر و عملکرد عالی تحت فشار هستند. اما این رویکرد بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

گفت‌وگو