برون‌گراها، همکاران شما آرزو می‌کنند که شما فقط ساکت شوید و گوش کنید

برونگرا‌ها، همکاران شما آرزو می‌کنند که شما فقط ساکت شوید و گوش کنید

کارمندانی با شخصیت‌های برونگرا ممکن است به نظر برسد که می‌توانند راه خود را برای رسیدن به صدر هر شرکتی باز کنند. اما طبق تحقیقات جدید، برونگرایی یک جنبه منفی نیز دارد: مردم اغلب تصور می کنند همکاران برونگرا آنها شنوندگان ضعیفی هستند.

در روانشناسی تصور می‌شود که درونگراها با معاشرت‌های اجتماعی تحلیل می‌روند، در حالی که برونگرا‌ها از مکالمه‌ها تغذیه می‌کنند و ویژگی‌های قاطعانه، خوش‌بینانه و کنش‌گرا را نشان می‌دهند که اغلب در یک رهبر شرکت یافت می‌شود.

برونگرا‌ها به‌عنوان آگاهی بیش از حد از موقعیت اطرافشان دیده می‌شوند، سعی می‌کنند به شیوه‌ای مثبت به دیگران برسند، که گاهی اوقات می‌توان آن را به عنوان رفتاری مانند قرار گرفتن در یک موقعیت و در واقع نبودن خود واقعی‌شان دانست.

6 3

با این حال، بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط جولیان زلاتف (Julian Zlatev)، استادیار دانشکده بازرگانی هاروارد انجام شده است، مردم اغلب افراد برونگرا‌ را کمتر آگاه به افکار و احساسات دیگران می‌دانند. علاوه بر این، بر اساس یافته‌ها، برونگرا‌ها را غیرواقعی می‌دانند و شخصیت‌هایی را می‌پذیرند که با موقعیت‌شان سازگار است.

از آنجایی که احساس دیده شدن و شنیده شدن مهم است، برونگرا‌هایی که به نظر می‌رسد روی خودشان تمرکز دارند ممکن است اعتبار خود را نزد همکاران از دست بدهند. این تحقیق پیامدهایی برای روابط در محل کار دارد، به‌ویژه زمانی که تیم‌ها پس از دو سال استرس ناشی از بیماری همه‌گیر سعی در بازسازی اعتماد دارند. تیم‌ها اغلب از طریق پلتفرم‌های آنلاین مانند Zoom که خواندن نشانه‌های اجتماعی دشوارتر است، دوباره به هم متصل می‌شوند. زلاتف توضیح می‌دهد: وقتی با یک فرد برونگرا‌ درگیر مکالمه می‌شوید، آنها ممکن است صمیمی باشند، ممکن است نشانه‌های اجتماعی دیگری وجود داشته باشد که مثبت باشد، اما ممکن است دیده شود که آنقدرها توجه ندارند. آنها به‌عنوان آگاهی بیش از حد از موقعیت اطرافشان دیده می‌شوند، سعی می‌کنند به شیوه‌ای مثبت به دیگران برسند، که گاهی اوقات می‌توان آن را به عنوان رفتاری مانند قرار گرفتن در یک موقعیت و در واقع نبودن خود واقعی‌شان دانست.

از آنجایی که احساس دیده شدن و شنیده شدن مهم است، برونگرا‌هایی که به نظر می‌رسد روی خودشان تمرکز دارند ممکن است اعتبار خود را نزد همکاران از دست بدهند.

زلاتف این پویایی را در یک سری از مطالعات انجام شده با نویسندگان همکار فرانسیس فلین(Francis Flynn)، استاد دانشکده بازرگانی استنفورد، و هان کالینز(Hanne Collins)، دانشجوی دکترای HBS در رفتار سازمانی، کشف کرد. در گزارش آنها، پیوند منفی بین برونگرایی و گوش دادن درک شده، در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی بولتن منتشر شده است. این یافته‌ها برای محققان شگفت‌انگیز بود، زیرا تصور می‌کردند برون‌گراها از نظر عاطفی با هم هماهنگ هستند.

دوستانه تر اما توجه کمتر ؟

محققان شش مطالعه را با حدود ۲۵۰۰ نفر انجام دادند. آنها در اولین مطالعه خود، حدود ۱۵۰ دانشجوی MBA را در مورد مهارت‌های شنیداری همکلاسی های خود مورد بررسی قرار دادند. پس از رتبه‌بندی خود در مقیاس شخصیتی، از دانش‌آموزان خواسته شد به چهار سؤال پاسخ دهند، از جمله: اگر با [همکلاسی] صحبت می‌کردید، او تا چه اندازه به حرف‌های شما گوش می‌داد، به شما پاسخ می‌داد. فرصتی برای صحبت کردن، دفعه بعد که آنها را دیدید به یاد داشته باشید که چه گفته‌اید و روی چیزهایی غیر از مکالمه در دست تمرکز کنید.

پاسخ‌ها رابطه منفی و معناداری را بین برونگرایی خود گزارش‌دهی یک فرد و رتبه‌بندی اعضای گروه از رفتار گوش دادن آن فرد نشان داد. به عبارت دیگر، افراد برونگراتر به عنوان شنوندگان بدتری دیده می‌شدند.

5 6

برونگراها ممکن است نیاز به فکر کردن در مورد راههای مختلف برای درگیر شدن در مکالمات داشته باشند.”

در مطالعه دوم، محققان بررسی کردند که آیا این تصور در تعاملات بین غریبه ها صادق است یا خیر. محققان از ۶۵۵ شرکت‌کننده‌ خواستند تا درباره یک «غریبه‌ی آشنا» فکر کنند، کسی که در چند ماه گذشته چند بار دیده بودند اما هرگز با او تعامل نداشتند، مانند همسفران قطار.

شرکت‌کنندگان ارزیابی کردند که فکر می‌کنند غریبه چقدر برونگرا است، و سپس مکالمه‌ای را با این شخص تصور کردند و پیش‌بینی کردند که این غریبه تا چه اندازه توجه می‌کند و با دقت گوش می‌دهد، یا مکالمه را به سمت خودشان هدایت می‌کند. محققان دریافتند که وقتی شرکت‌کنندگان غریبه‌ها را برونگراتر ارزیابی می‌کنند، به احتمال زیاد شنوندگان ضعیف‌تری هستند.

تیم تحقیقاتی این نتایج را در چهار مطالعه دیگر تکرار کردند. در یکی از مطالعات بعدی، محققان دریافتند که افرادی که بسیار برونگرا تلقی می‌شوند به‌جای حفظ علاقه واقعی، از نظر توانایی «نظارت بر خود» یا ارائه یک تصویر اجتماعی مطلوب رتبه‌بندی می‌شوند.

نتیجه غیرمنتظره در محیط‌های کاری تقویت شد

در حالی که مدیران و کارمندان برونگرا ممکن است از نتایج دلسرد شوند، این تحقیق به روش های عملی برای بهبود روابط تجاری اشاره می‌کند.

زلاتف می‌گوید: برونگراها ممکن است نیاز داشته باشند که در مورد راه‌های مختلف مشارکت در مکالمات فکر کنند و حتی ممکن است کمی صریح در مورد سیگنال دادن به گوش دادن به آن‌ها صحبت کنند.

هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا مستقیم‌تر نشان دهید که دارید گوش می‌دهید و اطلاعات را حفظ می‌کنید، باید مفید باشد.

نشان دادن اینکه در حال گوش دادن هستید می‌تواند نتیجه بزرگی داشته باشد. وقتی افراد احساس می‌کنند شنیده می‌شوند، کمتر حالت تدافعی، کمتر مضطرب و آرامش بیشتری دارند. کالینز می‌گوید، تحقیقات نشان می‌دهد که گوش دادن با کیفیت بالا همچنین خلاقیت را افزایش می‌دهد و عملکرد کاری را با تقویت انگیزه درونی فرد برای انجام یک کار بهبود می بخشد.

نشان دادن اینکه در حال گوش دادن هستید می‌تواند نتیجه بزرگی داشته باشد. وقتی افراد احساس می‌کنند شنیده می‌شوند، کمتر حالت تدافعی، کمتر مضطرب و آرامش بیشتری دارند.

به گفته محققان، کامل کردن سرنخ‌های گوش دادن در جلسات مجازی، هنری حیاتی است که با پاداش‌های بزرگ همراه است. زلاتف می‌گوید: هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا مستقیم‌تر نشان دهید که دارید گوش می‌دهید و اطلاعات را حفظ می‌کنید، باید مفید باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که گوش دادن با کیفیت بالا همچنین خلاقیت را افزایش می‌دهد و عملکرد کاری را با تقویت انگیزه درونی فرد برای انجام یک کار بهبود می بخشد.

3 10

مشاوره برای محل کار

نویسندگان نکات عملی را برای کارمندان ارائه کردند تا نشان دهند که گوش می‌‌دهند:

نشانه های شفاهی گوش دادن را ارائه دهید. تکرار کنید و آنچه را که کسی گفته است بازنویسی کنید.

در مکالمه از عباراتی مانند “درسته” و “بله” استفاده کنید.

به دنبال راه‌های دیگری برای نشان دادن تعامل باشید – به شوخی بخندید و در صورت لزوم سکوت کنید.

از انواع نشانه های غیرکلامی در مکالمه استفاده کنید. هنگام صحبت کردن، تماس چشمی برقرار کنید، سر تکان دهید و لبخند بزنید.

حالتی باز در نظر بگیرید. دستان خود را از هم جدا نگه دارید، نه اینکه ضربدری یا جمع شده باشند. مستقیماً با فردی که با او صحبت می کنید روبرو شوید.

حالت فردی که با او صحبت می‌کنید را منعکس کنید. کالینز می‌گوید: «به طور کلی، مردم واقعاً از این نشانه‌ها، به‌ ویژه نشانه‌های کلامی استفاده نمی‌کنند. بنابراین، همه، از جمله افراد برونگرا، می‌توانند از این نشانه‌ها به صورت استراتژیک استفاده کنند تا نشان دهند که از نظر شناختی درگیر هستند.

2 10

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

درونگراها: بهترین رهبران برای کارمندان برونگرا

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رهبران برون‌گرا در واقع می‌توانند مسئولیتی برای عملکرد یک شرکت باشند، به‌خصوص اگر پیروان نیز برون‌گرا باشند. به طور خلاصه، ایده‌های جدید نمی‌توانند در پروژه‌های سودآور شکوفا شوند، اگر همه افراد حاضر در اتاق ایده‌هایی را به اشتراک بگذارند، و رهبر آنقدر مشغول است که نمی‌تواند به آنها گوش دهد یا به آنها عمل کند.

۴ روش برای مدیریت یک کارمند نیازمند احساسی

به عنوان یک رهبر، وظیفه شما این است که مجموعه نیازهای عاطفی اعضای تیم خود را مطالعه کنید و استراتژی هایی را ایجاد کنید که بتوانید آنها را مطابق با آرایش منحصر به فرد هر فرد تنظیم کنید. با این حال، شما نیازی به حمایت عاطفی بی پایان برای افرادی که برای برآوردن نیازهای خود تلاش می کنند، ندارید. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که نادیده گرفتن موقعیت هرگز راه حل نیست. بهترین رویکرد این است که به یک عضو تیم وابسته عاطفی کمک کنید تا بفهمد چگونه نیازهای خود را شناسایی و برآورده کند. اگر بتوانید این کار را با ظرافت و با دقت انجام دهید، به این شخص و همه اطرافیانش کمک خواهید کرد.

گفت‌وگو