اعتماد به نفس خلاق خود را پس بگیرید

اعتماد به نفس خلاق خود را پس بگیرید

بیشتر مردم خلاق به دنیا می‌آیند. به عنوان کودک ، ما از بازی خیالی لذت می‌بریم ، سؤالات عجیب و غریب می‌پرسیم ، حباب‌ها را ترسیم می‌کنیم و آنها را دایناسورها می‌نامیم. اما با گذشت زمان ، به دلیل جامعه پذیری و آموزش رسمی ، بسیاری از ما شروع به خفه کردن آن انگیزه‌ها می‌کنیم. ما یاد می‌گیریم که محتاط تر و تحلیلی تر باشیم. به نظر می‌رسد جهان به “خلاق‌ها” و “غیر خلاق‌ها” تقسیم می‌شود و افراد زیادی آگاهانه یا ناخودآگاه در دسته دوم قرار می‌گیرند.

1 12

به نظر می رسد جهان به “خلاق‌ها” و “غیر خلاق‌ها” تقسیم می‌شود و افراد زیادی آگاهانه یا ناخودآگاه در دسته دوم قرار می‌گیرند.

و با این حال می‌دانیم که خلاقیت برای موفقیت در هر رشته یا صنعت ضروری است. بر اساس بررسی اخیر IBM از مدیران ارشد در سراسر جهان ، خلاقیت مهم‌ترین ویژگی در رهبران امروز است. هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که تفکر خلاق باعث افزایش و ادامه موفقیت شرکتهای بی شماری شده است ، ازبرند‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل گرفته تا شرکت‌هایی مانند Procter & Gamble و General Electric.

دانشجویان غالباً برای توسعه خلاقیت خود در رشته‌های خلاقیت محور در دانشگاه‌های مطرح جهان ثبت نام می‌کنند. مشتریان به همین دلیل با IDEO ، مشاوره طراحی و نوآوری همکاری می‌کنند. اما کار دانشگاه این نیست که به آنها خلاقیت آموزش دهد. آموزشها به آنها کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خلاقانه خود را دوباره کشف کنند – توانایی طبیعی برای دستیابی به ایده‌های جدید و شجاعت برای امتحان کردن آنها. این کار با ارائه راهکارهایی انجام می‌شود تا چهار ترس را از دست بدهیم که بیشتر ما را به عقب برنگردانند: ترس از ناشناخته ، ترس از قضاوت ، ترس از قدم اول و ترس از دست دادن کنترل.

چهار ترسی که ما را به عقب برمی‌گردانند: ترس از ناشناخته ، ترس از قضاوت ، ترس از قدم اول و ترس از دست دادن کنترل.

2 16

محققان در طی ۳۰ سال گذشته از رویکردهایی استفاده کرده‌اند تا به مردم کمک کنند تا از ترس‌هایی که خلاقیت آنها را مسدود می‌کند ، فراتر بروند. چالش‌ها را به مراحل کوچک تقسیم کنید و سپس با موفقیت در یکی پس از دیگری، اعتماد به نفس ایجاد کنید. خلاقیت چیزی است که شما تمرین می‌کنید ، نه فقط استعدادی که با آن به دنیا آمده‌اید. این روند ممکن است در ابتدا کمی ناراحت کننده باشد ، اما این ناراحتی به سرعت از بین می‌رود و با اعتماد به نفس و قابلیت‌های جدید جایگزین می‌شود.

خلاقیت چیزی است که شما تمرین می‌کنید ، نه فقط استعدادی که با آن به دنیا آمده‌اید.

ترس از ناشناخته

تفکر خلاق در تجارت با همدلی برای مشتریان (چه داخلی و چه خارجی) شروع می‌شود. اطلاعات از منابع قابل پیش بینی حاصل می شود. داده‌های متناقض از بین می‌روند و نادیده گرفته می‌شوند. شما باید با یافته‌های غیر منتظره ، با عدم اطمینان و با افراد غیر منطقی که چیزهایی را که نمی‌خواهید بشنوید را می‌گویند ، مقابله کنید. اما این جایی است که بینش و پیشرفت خلاقانه پیدا می‌کنید. در جستجوی یادگیری ، حتی بدون فرضیه ، می‌تواند شما را به سمت اطلاعات جدید باز کند و به شما در کشف نیازهای غیر قابل توجه کمک کند. در غیر این صورت ، به سادگی ایده‌هایی را که قبلاً داشته‌اید را تأیید می‌کنید یا منتظر دیگران باشید مانند مشتریان ، رئیس خود یا حتی رقبای خود تا به شما بگویند چه کاری انجام دهید.

تفکر خلاق در تجارت با همدلی برای مشتریان (چه داخلی و چه خارجی) شروع می‌شود.

این فقط کارآفرینان و توسعه دهندگان محصول نیستند که باید وارد میدان عمل شوند. مدیران ارشد همچنین باید مستقیماً از هر کسی که تحت تأثیر تصمیمات خود قرار دارد ، بشنوند.

3 11

ترس از قضاوت

اگر در مهد کودک کاردستی ، آواز و رقص، نمادی از بیان خلاقانه بی‌نظیر است ، نوجوان بی دست و پا نشانگر برعکس است: کسی که به آنچه دیگران فکر می‌کنند اهمیت می‌دهد. فقط چند سال طول می‌کشد تا این ترس از قضاوت را توسعه دهیم ، اما در طول زندگی بزرگسالی با ما باقی می‌ماند و اغلب مشاغل ما را محدود می‌کند. بیشتر ما می‌پذیریم که وقتی یاد می‌گیریم خود  را ویرایش کنیم و ایده های بالقوه خلاقانه را از ذهن پاک می‌کنیم زیرا می‌ترسیم کارفرمایان یا همسالان ما ببینند که ما شکست می‌خوریم. ما به راه حل‌ها یا پیشنهادات “ایمن” می‌پردازیم. ما به عقب آویزان می‌شویم و به دیگران اجازه می‌دهیم ریسک کنند. اما اگر دائماً خود را سانسور می‌کنید ، نمی‌توانید خلاق باشید.

اگر دائماً خود را سانسور می‌کنید، نمی‌توانید خلاق باشید.فراموش نکنید نیمی از نبرد مقاومت در برابر قضاوت خود است.

نیمی از نبرد مقاومت در برابر قضاوت خود است. اگر می‌توانید به شهود خود گوش فرا دهید و بیشتر ایده‌های خود را در آغوش بگیرید (خوب و بد) ، حاضر برای غلبه بر این ترس هستید. بنابراین ، قدم های کودک را بردارید. و افکار خود را یادداشت کنید.

و همکاران خود را به انجام همان کار تشویق کنید.

5 6

ترس از اولین قدم

حتی وقتی می‌خواهیم ایده‌های خلاقانه خود را در آغوش بگیریم ، بازی کردن بر روی آنها چالش‌های خاص خود را نشان می‌دهد. تلاش‌های خلاقانه در ابتدا سخت‌ترین است. نویسنده با صفحه خالی روبرو است. معلم ، شروع مدرسه ؛ بازرگانان ، روز اول یک پروژه جدید. به معنای وسیع تر ، ما همچنین در مورد ترس از ترسیم یک مسیر جدید یا از بین بردن گردش کار قابل پیش بینی صحبت می‌کنیم. برای غلبه بر این بی تحرکی ، ایده‌های خوب کافی نیستند. شما باید برنامه‌ریزی را متوقف کنید و فقط شروع به کار کنید – و بهترین راه برای انجام این کار ، متوقف کردن تمرکز روی کار عظیم کلی و یافتن یک قطعه کوچک است که می‌توانید بلافاصله با آن مقابله کنید.

تلاش های خلاقانه در ابتدا سخت‌ترین است.

6 6

ترس از از دست دادن کنترل

اعتماد به نفس به معنای این نیست که اعتقاد به ایده‌های شما خوب باشد. این به معنای فروتنی برای رها کردن ایده‌هایی است که کار نمی‌کنند و ایده‌های خوب را از طرف افراد دیگر پذیرفتن. هنگامی که وضع موجود را رها می‌کنید و به طور مشترک کار می‌کنید ، کنترل محصول ، تیم و تجارت خود را فدا می‌کنید. اما دستاوردهای خلاق بیش از جبران خسارت می‌تواند باشد. باز هم ، می‌توانید از کارهای کوچک شروع کنید. اگر با یک چالش سخت روبرو هستید ، سعی کنید جلسه ای را با افراد تازه به موضوع فراخوانی کنید. یا روال یک جلسه هفتگی را با اجازه دادن به جوانترین فرد در اتاق ، دستور کار را تعیین کرده و آن را هدایت کنید. به دنبال فرصت‌هایی باشید تا از کنترل و دیدگاه‌های مختلف استفاده کنید.

اعتماد به نفس به معنای این نیست که اعتقاد به ایده‌های شما خوب باشد. این به معنای فروتنی برای رها کردن ایده‌هایی است که کار نمی‌کنند و ایده‌های خوب را از طرف افراد دیگر پذیرفتن.

8 2

همانطور که مقاله نویس مجارستانی جورج کنراد(György Konrád)، یک بار گفت ، “شجاعت فقط تجمع مراحل کوچک است.” بنابراین در خط شروع صبر نکنید. از ترس های خود رها شوید و امروز تمرین اعتماد به نفس خلاق را شروع کنید.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

تفکر طراحی چیست و چرا اینقدر محبوب است؟

تفکر طراحی یک ویژگی انحصاری طراحان نیست – همه نوآوران بزرگ در ادبیات، هنر، موسیقی، علم، مهندسی و تجارت آن را تمرین کرده‌اند. بنابراین، چرا آن را تفکر طراحی بنامیم؟ نکته ویژه در مورد تفکر طراحی این است که فرآیندهای کاری طراحان می تواند به ما کمک کند به طور سیستماتیک این تکنیک های انسان محور را برای حل مشکلات به روشی خلاقانه و نوآورانه استخراج، آموزش دهیم، یاد بگیریم و در در طراحی ها، در کسب و کارمان، در کشورهایمان و در زندگی به کار ببریم.

تحول دنیای دیجیتال: نقشه راه جدیدی برای موفقیت

علیرغم شناخت شرکت کنندگان که سرعت بسیار مهم است، آنها گزارش دادند که تحول دیجیتال به سرمایه گذاری مالی و زمان قابل توجهی نیاز دارد. ۶۰ درصد از کسانی که پیشرفت قابل توجهی در سفر خود داشته‌اند حداقل پنج سال در آن بوده‌اند. در محاسبه منابع اعم از مالی و غیره لازم برای تغییر، شرکت کنندگان بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر فناوری، قابلیت‌های سازمانی و استعدادها تاکید کردند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

گفت‌وگو