آیا می دانید فرهنگ شرکت شما چیست؟

آیا می‌دانید فرهنگ شرکت شما چیست؟

برای برخی از شرکت‌ها، آپلود یک سند با فرهنگ شرکت آنها کار آسانی نیست. و به این دلیل نیست که آنها یک فرهنگ سازمانی ندارند. به این دلیل است که بسیاری از سازمان‌ها هنوز مطمئن نیستند که فرهنگشان در کجاست، چگونه آن را تعریف کنند و تأثیر آن را تجزیه و تحلیل کنند.

اگر هنوز اصول و ارزشهای شرکت خود را تدوین نکرده‌اید این هفت مورد درباره فرهنگ شرکت از کسب و کار شما محافظت می‌کند.

۷ نمونه فرهنگ از ۷ برند که با فرهنگ خود تعریف شدند

۱. در مورد فرهنگ خود صحبت کنید

1 19

زینگرمن (Zingerman) در سال ۱۹۸۲ تنها با یک فروشگاه شروع به کار کرد. فرهنگ شرکت آنها چیزی است که منحصر به فرد و خدمات استثنایی آنها را هدایت می‌کند. آنها از همان ابتدا متوجه شدند که باید خود و فرهنگ خود را تعریف کنند. هر تصمیمی از آنجا به بعد می‌تواند به راحتی بیانیه ماموریت آنها را پشتیبانی و تقویت کند:

  • ما تجربه زینگرمن را به اشتراک می‌گذاریم
  • فروش غذاهایی که شما را خوشحال می‌کند
  • ارائه خدماتی که باعث لبخند شما می‌شود
  • انجام پرشور ماموریت خود
  • نشان دادن عشق و مراقبت در تمام اعمالمان
  • تا جایی که می‌توانیم زندگی‌های بسیاری را غنی کنیم.

۲. افراد را تشویق کنید تا جرات متفاوت بودن را داشته باشند

2 18

HubSpot – شرکت دوست داشتنی که بازاریابی آنلاین را متحول کرد. آنها معتقدند که یک فرهنگ عالی به مردم کمک می‌کند تا بهترین کار خود را ارائه دهند. برای رسیدن به ماموریت خود، آنها دائماً مقدار باورنکردنی اشتیاق و فداکاری را در هر کاری که انجام می‌دهند به کار می‌برند. آنها جرات متفاوت بودن را دارند و متعهد به کمک به سایر سازمان‌ها برای رسیدن به همان هدف هستند.

۳. چشم انداز خود را دنبال کنید. یک مکتب ایجاد کنید، نه یک شرکت.

3 15

قبول کنید، اگر بگویم اپل در حال حاضر به میوه فکر می‌کنید یا شرکت؟ همانطور که استیو توباک می‌گوید: فرهنگ اپل مانند یک جهش ژنتیکی در ژنوم شرکت‌های آمریکایی است. جهشی که باید مورد مطالعه و تکرار قرار گیرد تا جایی که ممکن است.

عضویت در شرکتی مانند اپل باعث می‌شود احساس کنید واقعاً بخشی از چیزی بزرگتر هستید، چیزی که دنیا را تغییر داد. فرهنگی که مردم را به چنان سطحی پیوند می‌دهد که برای همیشه با آن تعریف می‌شوند، فرهنگی فرقه‌گونه است که همه شرکت‌ها باید آرزوی آن را داشته باشند.

۴. ایجاد شادی در محل کار.

4

زمانی که Zappos را ساخت، تونی هسیه (Tony Hsieh) می‌دانست که این یک شرکت منحصر به فرد خواهد بود. فرهنگ کارکنان آن اکنون به عنوان معیاری برای شادی در محل کار است.

در Zappos، مردم به عنوان یک کل ارزش داده می‌شوند، همان چیزی که هستند. سازگاری فرهنگی آنقدر مهم است که آنها دو مصاحبه استخدامی برگزار می‌کنند، یکی برای توانایی فنی و دیگری برای تناسب فرهنگ.

از بین این ۱۰ ارزش اصلی Zappos، کدام یک برای کسب و کار شما کاربرد دارد؟

۱. ارائه خدمات عالی

۲. در آغوش بگیرید و تغییر دهید

۳. ایجاد سرگرمی و کمی عجیب و غریب

۴. ماجراجو، خلاق و ذهن باز باشید

۵. رشد و یادگیری را دنبال کنید

۶. ایجاد روابط باز و صادقانه با ارتباطات

۷. یک تیم مثبت با روحیه یک خانواده بسازید

۸. کارها را هوشمندانه انجام دهید

۹. پرشور و مصمم باشید

۱۰. فروتن باشید

بسیاری از مردم وقتی به دفترکار می‌روند، اندکی از خود را در خانه رها می‌کنند یا بسیاری از خود را در خانه می‌گذارند. و آنها باید این شخصیت متفاوت را در دفتر بپوشانند، به خصوص در محیط‌های شرکتی. و درکل  برای ما … صحبت‌های زیادی در مورد جدایی یا تعادل زندگی کاری و غیره وجود دارد، در حالی که همه چیز در مورد یکپارچگی زندگی کاری است. این فقط زندگی است.”


(تونی هسیه، مدیر عامل Zappos)

۵. فقط کار را انجام دهید.

5

نایک نیز مانند اپل، فرهنگ فرقه‌ای دارد. با این حال، این اصل پنجم بر انجام کارها، تکامل و نوآوری تمرکز دارد.

مشخص کنید که می‌خواهید شغلتان به کجا برسد، و وقتی چیزی می‌بینید که به شما کمک می‌کند به آنجا برسید، آن را از ما بخواهید.

(نلسون فاریس، مدیر آموزش شرکت NIKE)

این اصول در قلب فرهنگ نایک قرار دارند:

“طبیعت ما این است که نوآوری کنیم.”

“نایک یک شرکت است.”

“نایک یک برند است.”

“ساده کن و برو.”

“مصرف کننده تصمیم می‌گیرد.”

” تکامل سریع.”

“کار درست را انجام بده.”

“تسلط به اصول.”

“ما همیشه در حال حمله هستیم.”

۶. “کار خود” را انجام دهید. چه چیزی شما را به شما تبدیل می‌کند؟

6 7

کارمندان توییتر عاشق انعطاف‌پذیری شرکت هستند. مهندسان مجاز به کار در چندین پروژه، با محدودیت‌های بسیار کمی هستند. آنها همچنین می‌توانند مهارت‌های خود را در دانشگاه توییتر خود توسعه دهند یا با Etsy تبادل مهندسی انجام دهند.

توییتر کار خودش را می‌کند و کارمندان آن را دوست دارند. آنها جوامع باز، فرهنگ باز، آزادی بیان و این ایده را تشویق می‌کنند که همه ایده‌ها باید آزاد باشند. در فصلنامه جهانی “Tea Time” توییتر، بنیانگذاران شرکت به هر سوالی که هر کارمندی داشته باشد پاسخ می‌دهند. فرهنگ آنها با موضع منحصر به فرد آنها در مورد نحوه عملکرد شرکتشان تعریف می‌شود.

۷. هرگز یادگیری را متوقف نکنید.

7

شرکت هواپیمایی ساوت وست (Southwest) که در سال ۱۹۷۱ تأسیس شد، ارزش بی بدیل فرهنگ شرکت را نشان داده است.

فرهنگ یادگیری مداوم که آن را به چهارمین خط هوایی بزرگ ایالات متحده از نظر مایل مسافر داخلی که امروز پرواز می‌کند تبدیل کرد.

بیشتر آموزش کارکنان شرکت هواپیمایی ساوت وست در دانشگاهی واقع در فرودگاه لاو فیلد (Love Field) انجام می شود. بله، آنها دانشگاهی برای خود دارند تا فرصت‌های یادگیری را برای کارمندان فراهم کنند.

این مرکز دارای چهار کلاس درس، یک اتاق غذاخوری، یک فضای پذیرایی و فضای اداری برای کارکنان آن ۱۲ نفره است: شش مربی تمام وقت، دو مدیر و چهار کارمند پشتیبانی اداری هم دارد.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

وقتی اشتیاق داشتن علیه شما کار می‌کند

رهبران کسب و کار مانند جابز که در محل کار ابراز اشتیاق می کنند، می توانند از مزایای بزرگی بهره مند شوند و تحسین و حمایت کافی را از همکاران برای اجرای موفقیت آمیز ایده های خود به دست آورند. با این حال، بر اساس تحقیقات جدید، اشتیاق جنبه تاریکی نیز دارد و اگر کارکنان مراقب نحوه و زمان ابراز آن نباشند، می‌تواند همکاران را منصرف کند یا حتی باعث شود آنها احساس خطر کنند.

گفت‌وگو