آنچه منابع انسانی برای موفقیت نیاز دارد

آنچه منابع انسانی برای موفقیت نیاز دارد

به دستاوردهای این مشاغل فکر کنید:

اوبر >> تاکسی جدید

Airbnb >> هتل جدید

گوگل >> دایره المعارف‌ها، نقشه‌ها و موارد دیگر را جایگزین می‌کند

آمازون >> در حال جایگزینی فروشگاه‌های آجر و ملات

چه چیز مشترکی با هم دارند؟

آنها بدون دارایی‌های تجاری سنتی صنعت خود موفق شده‌اند.

استفاده آنها از فناوری و هوش مصنوعی موانع تاریخی ورود را از بین برد – که نشان می‌دهد دارایی‌های تجاری ملموس روز به روز کمتر به یک مزیت رقابتی تبدیل می‌شوند. در واقع، دارایی‌های مشهود در ارزش بازار S&P از ۶۸ درصد در سال ۱۹۸۵ به میانگین ۱۳ درصد امروز کاهش یافته است.

این چه معنایی برای مشاغل دارد؟ این بدان معناست که تمرکز بر دارایی‌های نامشهود بهترین شانس شما برای دستیابی به رشد ارگانیک و ارزش بازار بالاتر امروز است. و منابع انسانی یک دارایی نامشهود را هدایت می‌کند که بیش از سایرین کمتر از آن استفاده می‌ شود: افراد شما.

تحقیقات اخیر گالوپ در مورد تجربه کارکنان نشان می‌دهد که سازمان‌ها به ندرت نیازهای اساسی افراد را در هر مرحله از چرخه زندگی کارکنان برآورده می‌کنند. تنها ۱۵ درصد از کارمندان در سراسر جهان و ۳۳ درصد در ایالات متحده مشغول کار هستند.

اگر احساس می‌کنید سازمان شما سیستم‌های منابع انسانی زیادی دارد، ممکن است باور این اعداد دشوار باشد، اما سازمان‌ها هنوز این هدف را ندارند.

1 10

بسیاری از رهبران وقتی متوجه می‌شوند که افرادشان مولد نیستند یا وقتی کارمندان خوب کار را ترک می‌کنند، نگاه خود را به منابع انسانی معطوف می‌کنند – اما فرهنگ قوی شرکت – نوعی که کارمندان برتر را حفظ می‌کند – از رهبران شروع می‌شود.

به عبارت دیگر، بخش منابع انسانی شما ممکن است برای موفقیت راه اندازی نشود – و نمی‌توانند – بدون حمایت رهبری شما.

در اینجا چهار کاری وجود دارد که رهبران می توانند انجام دهند تا به منابع انسانی کمک کنند تا بهترین بهره را از افراد خود ببرند:

۱. انتظارات برای نتایج را افزایش دهید (تا بتوانید سرمایه گذاری را توجیه کنید).

اگر افراد بزرگترین دارایی شرکت شما هستند و قصد دارید روی آنها سرمایه گذاری کنید، استراتژی سازمانی و استراتژی افراد را نمی توان دو چیز جداگانه در نظر گرفت.

منابع انسانی باید صدای خود را به فرآیند تصمیم گیری شرکت شما برساند – و برای کمک به سازمان شما برای رسیدن به نتایج پاسخگو باشد.

منابع انسانی باید صدای خود را به فرآیند تصمیم گیری شرکت شما برساند – و برای کمک به سازمان شما برای رسیدن به نتایج پاسخگو باشد.

اغلب رهبران منابع انسانی را به‌عنوان یک هزینه و نه یک دارایی برای سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند. اما به‌جای کاهش هزینه‌ها، می‌توانید روی استراتژی‌های افراد خود سرمایه‌گذاری کنید و سپس با ردیابی معیارهای مناسب، از منابع انسانی برای ارتباط واضح در بازگشت درخواست کنید.

2 11

۲. به آنها قدرت دهید تا تصمیمات مبتنی بر داده را به روشی واقع بینانه اتخاذ کنند.

فناوری که به منابع انسانی کمک می‌کند تا بازخورد و داده‌های عملکردی کارکنان را جمع‌آوری کند، بالاخره در دسترس تر می‌شود. اما مشکل جدیدی ایجاد می‌کند.

منابع انسانی به سرعت با داده‌های بیش از حد (اغلب داده‌های سطحی) و بدون راهنمایی کافی یا درست گرفتار شده است.

اگر از معنای اعداد مطمئن نیستید، تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها بر اساس اعداد دشوار است. اگر رهبران راهبردی برای پیشبرد آن ابداع نکنند و منابع انسانی را برای استفاده صحیح از داده‌ها توانمند نکنند، سرمایه‌گذاری روی فناوری جمع‌آوری داده‌ها اشتباه است.

3 8

۳. آنها را از تمرکز اولیه بر مسائل تاکتیکی، رعایت و جبران خسارت رها کنید.

اگر در یک سازمان ماتریسی کار می‌کنید، می‌دانید که پرورش تجربه کارمند مناسب در تیم‌های متقابل به زمان و استعداد نیاز دارد.

شما باید فعالانه کار کنید.

در عوض، بسیاری از تیم‌های منابع انسانی می‌گویند که وقت خود را صرف چه چیزی می‌کنند؟ واکنش به مشکلاتی که اگر فقط بتوانند در ابتکارات خود پیشروی کنند، کاهش می‌یابد.

آنها وقت خود را صرف کمک به دیگران برای حل مشکلات بین فردی و پیمایش سیاست‌های اداری، و همچنین بسیاری از مسائل اخلاقی، قانونی، انطباق، منفعت و جبران خسارت می‌کنند.

در حالی که منابع انسانی باید این مسائل را در سطحی پشتیبانی یا رهبری کند، تشخیص اینکه کدام مسائل می‌تواند به تیم‌های حقوقی و مالی شما – یا حتی مدیران تیم شما – و سرمایه‌گذاری روی فناوری‌هایی که کار تاکتیکی را تسریع می‌کند (بررسی‌های پیش‌زمینه، گرفتن شناسه شرکتی) واگذار شود. کارت، رایانه‌های صادرکننده، و غیره) — آنها را آزاد می‌کند تا روی تصویر بزرگ تمرکز کنند.

4 3

۴. مدیران کارکنان خود را توسعه دهید و روی آنها سرمایه گذاری کنید (زیرا ابتکارات منابع انسانی بدون آنها محدود است).

مدیران شما، از مدیران سطح بالا گرفته تا مدیران سطح اول، می‌توانند موفقیت یا فاجعه‌ای را برای تیم منابع انسانی ایجاد کنند که برای بهینه سازی با ارزش‌‌ترین دارایی‌های یک شرکت کار می‌کند.

منابع انسانی می‌تواند انواع آموزش، ارتباطات، داده‌ها و تحلیل‌ها را ارائه دهد – اما بدون توسعه و سرمایه‌گذاری روی مدیرانی که مسئولیت مشارکت روزانه هر کارمند را بر عهده دارند، نمی‌توانند به چیزی دست یابند.

کسب بهترین افراد در کسب و کار همیشه یک ورزش تیمی بوده است. هرچند شاید مسئولیت‌ها مشخص نشده باشد.

منابع انسانی می‌تواند انواع آموزش، ارتباطات، داده‌ها و تحلیل‌ها را ارائه دهد – اما بدون توسعه و سرمایه‌گذاری روی مدیرانی که مسئولیت مشارکت روزانه هر کارمند را بر عهده دارند، نمی‌توانند به چیزی دست یابند.

سازمان‌هایی که انتظارات روشنی را تعیین می‌کنند و موانع را برای منابع انسانی برطرف می‌کنند، آن‌هایی هستند که به نوعی فرهنگ دست می‌یابند که کارکنان بزرگ می‌خواهند بخشی از آن باشند.

با انجام این کار، رهبران می توانند دارایی های نامشهود کسب و کار خود را با موفقیت مدیریت کنند و به طور مستقیم بر اکثر ارزش بازار آنها تأثیر بگذارند.

5 2

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

تحول دنیای دیجیتال: نقشه راه جدیدی برای موفقیت

علیرغم شناخت شرکت کنندگان که سرعت بسیار مهم است، آنها گزارش دادند که تحول دیجیتال به سرمایه گذاری مالی و زمان قابل توجهی نیاز دارد. ۶۰ درصد از کسانی که پیشرفت قابل توجهی در سفر خود داشته‌اند حداقل پنج سال در آن بوده‌اند. در محاسبه منابع اعم از مالی و غیره لازم برای تغییر، شرکت کنندگان بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر فناوری، قابلیت‌های سازمانی و استعدادها تاکید کردند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

چرا از کار متنفر هستید

انرژی رهبران، خوب یا بد، مسری است. هنگامی که رهبران صراحتاً کارکنان را تشویق می‌کنند تا به روش‌های پایدارتر کار کنند – و به‌ویژه وقتی خودشان یک روش کار پایدار را الگوبرداری می‌کنند – کارمندانشان ۵۵ درصد بیشتر درگیر هستند، ۵۳ درصد تمرکز بیشتری دارند و احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت دارند.

گفت‌وگو