چگونه یافتن یک سرگرمی شما را به کارآفرین بهتری تبدیل می کند

چگونه یافتن یک سرگرمی شما را به کارآفرین بهتری تبدیل می‌کند

یک سرگرمی خوب کلید افزایش خلاقیت، بهره‌وری، حافظه و تمرکز است.

سرگئی برین(Sergey Brin)، یکی از بنیانگذاران گوگل، زمانی که مشغول کار در شرکتی نیست که اینترنت را برای همیشه تغییر داده است، سرگرمی‌های جالبی دارد: فریزبی، غواصی، موج سواری روی تخته و چند مورد دیگر.

کارآفرین اینترنتی تیم خود را تشویق می‌کند تا به فعالیت‌های بدنی و سرگرم‌کننده نیز بپردازند. طبق گزارش‌ها، او کارمندان Google را در رویدادهای پیوند در مرکز سیرک، یک مرکز آموزشی در سانفرانسیسکو رهبری می‌کرد که در آن شرکت کنندگان سرگرمی‌هایی با آدرنالین بالا مانند بندبازی سیرک را یاد می‌گیرند.

به نظر می‌رسد ورزش های سیرک ربطی به کار روزانه برین نداشته باشد، اما همانطور که مشخص است، آنها می‌توانند مهارت‌های شغلی حیاتی را تقویت کنند. زیرا نه تنها سرگرمی‌ها راه های سرگرم کننده‌ای برای گذراندن زمان هستند، بلکه بهره‌وری، خلاقیت، حافظه و خلق و خوی ما را نیز افزایش می‌دهند.

اما ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که سرگرمی‌ها بازتاب بدی در رسانه‌ها دارند – نقطه‌ی مقابل آن چیزی که برای موفقیت در تجارت لازم است. به همین دلیل مهم است که مزایای فعالیت‌های اوقات فراغت و همچنین چگونگی یافتن سرگرمی‌های جدید را به خود یادآوری کنیم (اگر از قبل به اندازه کافی نداشته باشیم).

اول، نگاهی گذرا به وضعیت تعادل کار و تفریح.

ما بیش از هر زمان دیگری پرکار هستیم، اما چرا؟

در مقاله‌ای در سال ۱۹۵۷ برای نیویورک تایمز، اریک بارنوو مشاهده کرد که “ماهیت خودکار و فزاینده بسیاری از مشاغل، همراه با کوتاه شدن هفته کاری، کارگران را وادار می‌کند که به دنبال کار نباشند، بلکه به دنبال اوقات فراغت برای رضایت، معنا و بیان باشند.”

با آسان‌تر شدن کار، اوقات فراغت اهمیت بیشتری پیدا کرد، روندی که احتمالاً ادامه خواهد داشت. اما از زمان مقاله بارنو، ماهیت کار تغییر کرده است – از یک ضرورت به اشتیاق – و نتیجه ساعات بیشتری در دفتر است.

افراد ثروتمند و تحصیلکرده دانشگاهی – به ویژه مردان – بیشتر از چندین دهه قبل کار می کنند. آن‌ها از سال‌های نوجوانی تربیت می‌شوند تا اشتیاق خود را به شغل خود تبدیل کنند و اگر فراخوانی ندارند، به آنها گفته می‌شود تا زمانی که آن را پیدا نکرده‌اند تسلیم نشوند.

درک تامپسون

برخی از افراد به جای استفاده از اوقات فراغتی که فناوری فراهم کرده است، طولانی‌تر و سخت‌تر کار می کنند، زیرا از نظر آنها، کار آنها را معنی می‌کند.

در عین حال، فرسودگی شغلی بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است. نظرسنجی اخیر گالوپ (Gallup) از ۷۵۰۰ کارمند تمام وقت نشان داد که ۲۳ درصد گزارش کرده‌اند که اغلب یا همیشه در محل کار احساس خستگی می‌کنند و ۶۳ درصد گفته‌اند که گاهی اوقات آن را تجربه می‌کنند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) فرسودگی شغلی را به طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌های خود، IDC-11 اضافه کرد و آن را به عنوان یک سندرم “ناشی از استرس مزمن در محل کار که با موفقیت مدیریت نشده است” توصیف کرد.

در سطح بالاتر، فرسودگی شغلی بر نیروی کار تأثیر می‌گذارد. یک مطالعه نشان داد که ۹۵ درصد از مدیران منابع انسانی موافق بودند که فرسودگی شغلی باعث خرابکاری در حفظ و نگهداری می‌شود. و محققان مدرسه بازرگانی هاروارد تخمین زدند که استرس محل کار سالانه ۱۲۵ تا ۱۹۰ میلیارد دلار هزینه دارد که ۵ تا ۸ درصد از هزینه‌های ملی برای مراقبت‌های بهداشتی است.

اینجاست که سرگرمی‌ها به میان می‌آیند – زیرا گذراندن وقت با فعالیت‌های غیر کاری که از آن لذت می‌بریم می‌تواند پادزهر فرسودگی شغلی و استرس باشد، به‌علاوه، مزایای دیگر مرتبط با کسب‌وکار را برای ما به ارمغان می‌آورد.

چگونه سرگرمی می‌تواند به ما کمک کند؟

۱. الهام بخشی

هر تابستان، چند هفته را برای برداشت سالانه در مزرعه زیتون خانواده‌ام در ترکیه سپری می‌کنم. چیدن زیتون هیچ ارتباطی با شرکت من JotForm ندارد، و با این وجود، من برخی از بهترین ایده هایم را در طول مدت دوری یا درست بعد از آن دریافت کرده‌ام.

این موضوع به این دلیل است که فعالیت‌های غیر کاری می‌توانند ما را ترغیب کنند تا به چیزهای آشنا به روش‌های جدیدی نگاه کنیم. ماه را در نظر بگیرید: قبل از گالیله، تفکر رایج این بود که سطح ماه صاف است. اما به دلیل تجربه گالیله با نقاشی، جایی که او یاد گرفت چگونه اشیاء سه بعدی را بر روی بوم مسطح نشان دهد، متوجه شد که سایه‌های روی صورت ماه نشان می‌دهد که سطح آن ناهموار و کوهستانی است.

نوآورانه ترین ایده‌ها از جمع آوری طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌ها و دانش، فراتر از چهار گوشه کارکردهای شغلی روزانه ما ناشی می‌شود.

غعغع

۲. بهره‌وری.

سرگرمی‌ها همچنین می‌توانند بهره‌وری ما را از طریق اثر ترمیمی خود افزایش دهند. کارول کافمن (Carol Kaufman)، بنیانگذار و مدیر موسسه کوچینگ دانشکده پزشکی هاروارد، توضیح می‌دهد: «وقتی واقعاً مشغول سرگرمی مورد علاقه خود هستید، حس زمان را از دست می‌دهید و وارد حالتی می‌شوید که به آن حالت جریان می‌گویند، و این ذهن و انرژی شما را بازیابی می‌کند. ”

با وقت گذاشتن برای سرگرمی و اجازه دادن به خود برای بهبودی از خواسته‌های شغلی‌مان، با انگیزه‌ی تازه‌ای بازمی‌گردیم.

وقتی واقعاً مشغول سرگرمی مورد علاقه خود هستید، حس زمان را از دست می‌دهید و وارد حالتی می‌شوید که به آن حالت جریان می‌گویند، و این ذهن و انرژی شما را بازیابی می‌کند.

Picturعهکمفلعهخکمفلعهe1

۳. عملکرد.

فعالیت‌های اوقات فراغت می‌تواند تأثیر مثبتی بر جنبه‌های حیاتی عملکرد شغلی ما نیز داشته باشد. به عنوان مثال، خواندن کتاب، ناحیه مغز مرتبط با زبان و هوش را تحریک می کند. Doodling می تواند حافظه را تا ۲۹ درصد بهبود بخشد.

کوین اشلمن (Kevin Eschleman)، روانشناس سازمانی دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو، که تحقیقاتش بر اثرات روانشناختی فعالیت‌های خلاقانه و غیر کاری متمرکز است، دریافته است که فعالیت‌های خلاقانه تأثیر مستقیمی بر عواملی مانند حل مسئله و کمک به دیگران در حین کار دارد.

فعالیت های بدنی عملکرد شغلی ما را نیز افزایش می دهد. تحقیقات علوم اعصاب نشان داده است که ورزش های قلبی عروقی، مانند دویدن و دوچرخه سواری، شناخت و عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد.

Picturالتلe1

۴. خلق و خو.

سرگرمی‌ها تقویت کننده خلق و خو هستند. زیرا وقتی واقعاً درگیر یک فعالیت هستید، وارد حالت جریان می‌شوید که سطح انتقال دهنده های عصبی را در مغز شما افزایش می دهد – مواد شیمیایی مانند اندورفین، نوراپی نفرین و دوپامین که خلق و خوی را تنظیم می کند و استرس را کاهش می دهد.

سرگرمی ها تقویت کننده خلق و خو هستند. زیرا وقتی واقعاً درگیر یک فعالیت هستید، وارد حالت جریان می‌شوید که سطح انتقال دهنده‌های عصبی را در مغز شما افزایش می‌دهد.

و همانطور که همه ما می‌دانیم، کارمندان شادتر، کارمندان بهتری هستند. تحقیقات شان آکر (Shawn Achor)، نویسنده مزیت شادی، نشان می‌دهد که کارکنان شاد ۲۰ درصد بهره‌وری بیشتری دارند. به ویژه فروشندگان شادتر، فروش را ۳۷ درصد افزایش می دهند.

Pictغبعنقغعure1 1

در حال حاضر، امیدواریم که مزایای سرگرمی‌ها به شما انگیزه دهد که زمان آزاد خود را در برنامه خود اختصاص دهید. تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که تصمیم بگیرید کدام سرگرمی را انتخاب کنید.

که کارکنان شاد ۲۰ درصد بهره‌وری بیشتری دارند. به ویژه فروشندگان شادتر، فروش را ۳۷ درصد افزایش می دهند.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

گفت‌وگو