چرا رضایت کارکنان در حال حاضر اینقدر اهمیت دارد؟

چرا رضایت کارکنان در حال حاضر اینقدر اهمیت دارد؟

استعفای بزرگ در حال انجام است و بسیاری از سازمان‌ها در حال حاضر اثرات آن را احساس خواهند کرد. اکنون که کارکنان به دلیل نیاز به استعداد، قدرت بیشتری در اختیار دارند، بحث به این موضوع تبدیل شده است که چگونه سازمان‌ها می‌توانند افراد با استعداد را جذب و حفظ کنند.

کارشناسان معتقدند که پاسخ این است: با ایجاد یک فرهنگ کاری که بر رضایت کارکنان متمرکز است، با افزایش تعامل و رفاه، سازمان‌ها خود را در بهترین موقعیت ممکن برای حفظ کارکنان فعلی خود قرار می‌دهند و استعدادهای جدید را وارد می‌کنند.

با ایجاد یک فرهنگ کاری که بر رضایت کارکنان متمرکز است، با افزایش تعامل و رفاه، سازمان‌ها خود را در بهترین موقعیت ممکن برای حفظ کارکنان فعلی خود قرار می‌دهند و استعدادهای جدید را وارد می‌کنند.

بروکس هلتوم (Brooks Holtom) سالانه به مدت سه سال با ۲۴۰ کارمند یک بانک خرده فروشی در مرکز ایالات متحده مطالعه کرد. نتایج این مطالعه نشان داد که کارکنان راضی‌تر و متعهدتر کمتر احتمال دارد که این کار را ترک کنند و این رابطه با گذشت زمان تقویت می‌شود. این مطالعه به ما نشان می‌دهد که بین رضایت و استعفای پایین همبستگی مثبت وجود دارد.

کارکنان راضی‌تر و متعهدتر کمتر احتمال دارد که این کار را ترک کنند و این رابطه با گذشت زمان تقویت می‌شود. بین رضایت و استعفای پایین همبستگی مثبت وجود دارد.

1 6

بنابراین در حالی که رویدادهای اخیر رضایت کارکنان را در کانون توجه قرار داده است، این سوال مطرح می‌شود که چرا کارفرمایان از قبل تمام تلاش خود را برای بهینه سازی رضایت کارکنان انجام نداده‌اند؟

شاید قبل از «استعفای بزرگ» به دلیل ترس از بی‌ثباتی یا بی‌انگیزگی، کارکنان حتی اگر ناراضی بودند کمتر شغل خود را ترک می‌کردند، اما حفظ و نگهداری تنها دلیل تمرکز بر شادی کارکنان نیست.

با افزایش رضایت کارکنان، سازمان‌ها همچنین می‌توانند بهره‌وری را افزایش دهند و ساعات از دست رفته ناشی از مرخصی استعلاجی ناشی از استرس را کاهش دهند. یک کارمند شاد و خوب به احتمال زیاد نقش خود را ۱۰۰% ایفا می‌کند، بنابراین وقتی صحبت از آن به میان می‌آید، رضایت کارمند یک سرمایه گذاری است.

یک کارمند شاد و خوب به احتمال زیاد نقش خود را ۱۰۰% ایفا می‌کند، بنابراین وقتی صحبت از آن به میان می‌آید، رضایت کارمند یک سرمایه گذاری است.

افزایش رضایت / شادی کارکنان به چند عامل بستگی دارد، افزایش تعامل با شغل و سازمان آنها و بهبود رفاه آنها. این ممکن است ساده به نظر برسد، اما این دو چیز شامل موارد زیر است، مانند:

آیا آنها از نقش خود هیجان زده هستند؟

آیا آنها از کار برای سازمان احساس غرور می‌کنند؟

آیا آنها روابط قوی با مدیر و همکاران خود دارند؟

آیا آنها آینده‌ای با این سازمان می‌بینند؟

آیا نقش آنها باعث استرس بیش از حد آنها می‌شود؟

آیا آنها از نقش خود لذت می‌برند؟

آیا آنها تعادل کار و زندگی خوبی دارند؟

آیا آنها در شغل خود احساس امنیت می‌کنند؟

آیا آنها احساس می‌کنند دیده شده و مورد قدردانی قرار می‌گیرند؟

2 10

بنابراین چگونه می‌توانید این عوامل تعامل و رفاه را برای افزایش رضایت کارکنان بهبود بخشید؟ بسیاری از این موارد را می‌توان با استفاده از مدیریت عملکرد مستمر عالی بهبود بخشید.

این باید شامل ارتباط منظم بین مدیران و کارکنان، تعیین اهداف کوتاه مدت چابک، تعیین اهداف توسعه شخصی، امکان بازخورد بین همکاران و پیگیری تعامل در سراسر سازمان باشد.

مدیریت عملکرد مستمر عالی شامل ارتباط منظم بین مدیران و کارکنان، تعیین اهداف کوتاه مدت چابک، تعیین اهداف توسعه شخصی، امکان بازخورد بین همکاران و پیگیری تعامل در سراسر سازمان باشد.

همه این موارد می‌تواند رابطه کارمند را با همکاران و خود سازمان تقویت کند. ارتباط خوب با مدیران به کارمند این امکان را می‌دهد که احساس کند شنیده می‌شود و مسائل را با هم تشخیص داده و به آنها رسیدگی می‌کند.

ارتباط خوب با مدیران به کارمند این امکان را می‌دهد که احساس کند شنیده می‌شود و مسائل را با هم تشخیص داده و به آنها رسیدگی می‌کند.

تعیین اهداف کوتاه‌مدت به کاهش فرسودگی ناشی از اهداف یکساله کمک می‌کند و کارمند را علاقه‌مند نگه می‌دارد تا با نقش خود درگیر شود.

تعیین اهداف کوتاه‌مدت به کاهش فرسودگی ناشی از اهداف یکساله کمک می‌کند و کارمند را علاقه‌مند نگه می‌دارد تا با نقش خود درگیر شود.

3 5

بازخورد بین همکاران به همه کارمندان این امکان را می‌دهد که برای کار به خوبی انجام شده ستایش دریافت کنند و در مورد چگونگی بهبود جنبه‌های خاصی از نقش خود در حرکت رو به جلو مشاوره دریافت کنند.

بازخورد بین همکاران به همه کارمندان این امکان را می‌دهد که برای کار به خوبی انجام شده ستایش دریافت کنند و در مورد چگونگی بهبود جنبه‌های خاصی از نقش خود در حرکت رو به جلو مشاوره دریافت کنند.

و ردیابی تعامل به این معنی است که منابع انسانی و رهبران می‌توانند ببینند که آیا تعامل در کل یا فقط در یک بخش کاهش می‌یابد، به این معنی که می‌توانند اقداماتی را برای یافتن و حل آنچه باعث این شده است انجام دهند.

در پایان، رضایت و رفاه کارکنان باید همیشه در راس لیست اولویت‌های شما باشد. کارکنان مهمترین دارایی یک سازمان هستند، یک سازمان نمی‌تواند بدون افراد کار کند، و با یک تیم مشتاق و شاد، یک سازمان می‌تواند از حالت خوب به عالی برسد.

رضایت و رفاه کارکنان باید همیشه در راس لیست اولویت‌های شما باشد. با یک تیم مشتاق و شاد، یک سازمان می‌تواند از حالت خوب به عالی برسد.

5 2

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

۵ افسانه زیان آور بهره‌وری که در سال جدید باید پشت سر گذاشت

بهره‌وری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت یک کسب‌وکار است که هنوز درک نشده است. در جامعه امروزی، کارکنان برای ساعات طولانی کار، رقابت با یکدیگر و عملکرد عالی تحت فشار هستند. اما این رویکرد بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

گفت‌وگو