چرا خلاقیت مهم ترین مهارت در جهان است؟

چرا خلاقیت مهم‌ترین مهارت در جهان است؟

از نظر فنی، خلاقیت دومین مهارت پر تقاضا در جهان است و رایانش ابری در صدر قرار دارد. اما رایانش ابری یک مهارت سخت است، به این معنی که فقط برای بخشی از نیروی کار کاربرد دارد و قدرت ماندگاری یک مهارت نرم را ندارد.

از نظر فنی، خلاقیت دومین مهارت پر‌تقاضا در جهان است.

برعکس، یادگیری اینکه چگونه خلاقانه‌تر فکر کنید، برای بقیه شغل‌‌تان مفید خواهد بود. و روندهای اقتصاد کلان نشان می‌دهد که خلاقیت در حرکت رو به جلو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

از این رو، آیا نمی‌توان گفت که خلاقیت مهم‌ترین مهارت در جهان است که همه حرفه‌ای های تجارت امروزی باید به آن مسلط شوند.

1 15

معنای خلاق بودن: توانایی حل مشکلات با مرتبط بودن و تازگی

معنای خلاق بودن: توانایی حل مشکلات با مرتبط بودن و تازگی

وقتی بسیاری از مردم به خلاقیت فکر می‌کنند، به هنرمندان، طراحان گرافیک، نویسندگان، نقاشان و غیره فکر می‌کنند.

اما معنای خلاق بودن این نیست، زیرا خلاقیت به معنای هنرمندی نیست. بله، یک هنرمند می‌تواند خلاق باشد، اما یک مهندس نرم افزار، یک ریاضیدان، یک فروشنده یا یک مدیر عامل نیز می‌تواند خلاق باشد.

خلاقیت به معنای هنرمندی نیست. بله، یک هنرمند می‌تواند خلاق باشد، اما یک مهندس نرم افزار، یک ریاضیدان، یک فروشنده یا یک مدیر عامل نیز می‌تواند خلاق باشد.

در واقع خلاق بودن به چه معناست؟ استفان مومو(Stefan Mumaw)، مربی آموزش لینکدین، که شش کتاب در مورد خلاقیت تالیف کرده است، این تعریف را دارد: “خلاقیت حل مسئله با مرتبط بودن و تازگی است.”

بیایید این تعریف را به دو بخش تقسیم کنیم. اگر مسئله مربوط به مشکل مورد نظر بود و یک راه حل واقعی برای آن فراهم کردیم. یک راه حل بدون ارتباط به هیچ وجه راه حل نیست.

تازگی: قضاوت در مورد تازگی سخت‌تر است، اما زمانی است که بتوانید یک مشکل را به روشی اصلی حل کنید. راهی که آن چیزی نیست که انتظار می‌رود یا قبلا انجام شده است.

با کنار هم قرار دادن آن، خلاقیت در واقع فقط حل مشکلات به روش‌های اصلی است.

مومو همچنین معتقد است که خلاقیت کاملاً ذاتی نیست. بله، مانند هر چیز دیگری، برخی افراد به طور طبیعی خلاق‌تر از دیگران هستند. اما، با صرف زمان، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه خلاق‌تر باشید.

خلاقیت کاملاً ذاتی نیست و مانند هر چیز دیگری، برخی افراد به طور طبیعی خلاق‌تر از دیگران هستند. اما، با صرف زمان، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه خلاق‌تر باشید.

2 18

چرا خلاقیت امروزه بسیار مهم است: مشاغل فرآیند محور در حال از بین رفتن هستند.

با استفاده از این تعریف از چیستی خلاقیت، چرا امروزه مهمترین مهارت برای متخصصان است؟

امروزه، اساساً هر چیزی که می‌تواند خودکار شود، خودکار شده است یا به زودی خودکار می‌شود، که بسیاری از وظایف فرآیند محور را کاهش می‌دهد.

امروزه، اساساً هر چیزی که می‌تواند خودکار شود، خودکار شده است یا به زودی خودکار می‌شود، که بسیاری از وظایف فرآیند محور را کاهش می‌دهد.

از صنعت خبر استفاده کنید. در روزهای قدیم روزنامه‌ها، تیم‌هایی از افراد برای تنظیم طرح کاغذ، ایجاد دستگاه چاپ، چاپ کاغذ و سپس تحویل آن به مشترکین نیاز داشتند. امروزه، با پراکندگی بیشتر اخبار به صورت الکترونیکی، تقریباً تمام آن کار مبتنی بر فرآیند خودکار است.

چه چیز باقی مانده است؟ روزنامه نگارانی که می‌توانند اخباری را تعریف کنند که سر و صدا را از بین ببرد و با مردم ارتباط برقرار کند. که به خلاقیت نیاز دارد. به عنوان مثال یک راه حل مرتبط و بدیع – داستان‌هایی که قبلا گفته نشده و مردم می‌خواهند بشنوند چیست؟

همین پدیده در هر صنعت و هر کارکردی اتفاق می‌افتد. شرکت‌های نرم‌افزاری فقط کسی را نمی‌خواهند که بتواند کد بنویسد، بلکه کسی را می‌خواهد که بتواند نرم‌افزارهای جدیدی را برای رفع مشکلات قدیمی رویاپردازی کند. شرکت‌ها تحلیل‌گران کسب‌وکار را نمی‌خواهند که فقط اعداد را خرد کنند. آنها تحلیلگرانی می‌خواهند که بتوانند بر اساس آنچه اعداد به آنها می‌گویند، راه‌حل‌های خلاقانه‌ای بیندیشند.

3 14

معنی همه اینها این است: امروزه هیچ سرمایه‌گذاری بهتری از تقویت خلاقیت ومهارت‌های خلاقانه خود نمی‌توانید انجام دهید.

همانطور که هوش مصنوعی همچنان به بخش بزرگتری از این جهان تبدیل می‌شود، مشاغل مبتنی بر فرآیند منسوخ‌تر می‌شوند. دیگر شرکت‌ها به مردم پول نمی‌دهند تا کارهای مشابه را بارها و بارها انجام دهند. روبات‌ها احتمالاً می‌توانند این وظایف را بر عهده بگیرند.

دیگر شرکت‌ها به مردم پول نمی‌دهند تا کارهای مشابه را بارها و بارها انجام دهند. روبات‌ها احتمالاً می‌توانند این وظایف را بر عهده بگیرند.

در عوض، شرکت‌ها بیشتر علاقه‌مند به یافتن افرادی هستند که بتوانند راه‌حل‌های جدید و بهتر و همراه با خلاقیت بیندیشند.

بنابراین، اگر می‌خواهید حرفه خود را «آینده» ثابت کنید، هیچ رویکردی بهتر از تمرکز بر تفکر خلاقانه‌تر وجود ندارد. به راه‌حل‌هایی که قبلاً مؤثر بوده‌اند بسنده نکنید و خود را به فکر کردن ایده‌های جدیدتر و بهتر وادار کنید.

و علیرغم آنچه قبلاً فکر می کردید، خلاقیت یک مهارت است. و مانند هر مهارتی، به این معنی است که اگر در آن کار کنید، می‌توانید در آن بهتر شوید.

4 9

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

گفت‌وگو