پیروی متعهدانه: بنیاد رهبران موفق

پیروی متعهدانه: بنیاد رهبران موفق

رهبری یک کلمه رایج است. کتاب‌ها، مقالات و وبلاگ‌های پرفروش بیشماری در مورد رهبری نوشته شده است. دوره‌ها و جلسات اجرایی اختصاص داده شده به آموزش رهبری در همه جا وجود دارد. با این حال، هیچ کس در مورد افرادی که این رهبران رهبری می‌کنند صحبت نمی‌کند. پیروان اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما به اندازه رهبری مهم است. بدون پیروان متعهد، رهبران نمی‌توانند موفق باشند.

رهبران بزرگ پیروان بزرگی دارند. برای آزاد کردن قدرت رهبری، باید پیروان متعهد ایجاد شود.

رهبران بزرگ پیروان بزرگی دارند. برای آزاد کردن قدرت رهبری، باید پیروان متعهد ایجاد شود.

1 12

پیروی متعهدانه: مسئولیت آن با کیست؟

چگونه می‌توان پیروان موثری ایجاد کرد؟ رهبران می‌توانند به پیروان دستور دهند که «فرهنگ را تغییر دهند»، «درگیر شوند» یا «از دیدگاه من پیروی کنند»، اما واقعیت این است که پیروی در نهایت به تک تک کارمندان بستگی دارد، زیرا همه ما اراده آزاد داریم.

تشویق کار‌کنان به داشتن تعهدات خود برای تغییر رفتارها و تغییر فرهنگ سازمان بسیار مهم است. کارمندان نمی‌توانند صرفاً به مدیر خود تکیه کنند تا آنها را منعهد کند و همچنین نمی‌توانند به تنهایی آنها را به خاطر جدا شدن از کار سرزنش کنند. با این حال، مدیر برای ایجاد پایه ای برای پیروان قوی کلیدی است.

چرا رهبران از کارکنان می‌خواهند که مسئولیت مشارکت خود را بر عهده بگیرند؟ زیرا سازمانی که پیروان را تشویق می‌کند تا در قبال مشارکت خود مسئول باشند، خلاقیت، نوآوری، مسئولیت پذیری، چابکی و امنیت روانی را پرورش‌دهد. در واقع، طبق تحقیقات گالوپ، احتمال اینکه کارمندان متعهد ۱۰ برابر بیشتر از کارمندانی که به طور فعال فعال نیستند موافق باشند که می‌توانند ریسک‌های خلاقانه ای را در محل کار خود انجام دهند، هستند.

امتحان کردن و شکست خوردن اشکالی ندارد. اشکالی ندارد که موافق نباشید. اشکالی ندارد که تو باشی. سازمان‌هایی که پیروان زیادی دارند در زمان‌های سخت استقامت می‌کنند و در زمان‌های خوب پیشرفت می‌کنند.

امتحان کردن و شکست خوردن اشکالی ندارد. اشکالی ندارد که موافق نباشید. اشکالی ندارد که تو باشی. سازمان‌هایی که پیروان زیادی دارند در زمان‌های سخت استقامت می‌کنند و در زمان‌های خوب پیشرفت می‌کنند.

چگونه مدیران می‌توانند کارکنان را تشویق کنند تا مسئولیت مشارکت خود را بر عهده بگیرند و پیروان قوی ایجاد کنند؟

مدیران با استعداد به طور طبیعی می‌دانند که چگونه تیم خود را هیجان زده و درگیر کنند. آنها به طور شهودی به ۱۲ عنصر یک محل کار درگیر اشاره می‌کنند و توسعه می‌دهند، موانع را از بین می‌برند و می‌دانند کدام دکمه‌ها را فشار دهند تا به تیم خود انرژی بدهند.

آنها برای گوش دادن، مشاوره دادن و پرورش مشاغل نوپا کارمندان آنجا هستند. این مدیران حس هدف را پرورش می‌دهند. آنها به تصویر بزرگ‌تر اشاره می‌کنند و به کارمندان کمک می‌کنند تا ببینند که کارشان اهمیت دارد.

آنها بیشتر مربی هستند تا رئیس، و با کارمندان خود مانند بزرگسالان رفتار می‌کنند — در نهایت محیطی را ایجاد می‌کنند که افراد را برمی‌انگیزد تا مشارکت خود را داشته باشند.

2 14

مدیران محیط را تعیین می‌‌کنند

۷۰ درصد از واریانس حیرت‌انگیز در نمرات مشارکت در میان تیم‌های کاری را می‌توان به مدیر نسبت داد. در محیط‌هایی که به کارمندان اجازه می‌دهد مسئولیت مشارکت خود را بر عهده بگیرند، به کارمندان فقط گفته نمی‌شود که چه کاری انجام دهند – آنها برای درک چرایی انگیزه و راهنمایی و حمایت در نحوه انجام آن هستند. این نوع فرهنگ کارکنان را مسئول اعمال خود می‌داند. پیروان متعهد ایجاد می‌کند.

در محیط‌هایی که به کارمندان اجازه می‌دهد مسئولیت مشارکت خود را بر عهده بگیرند، به کارمندان فقط گفته نمی‌شود که چه کاری انجام دهند – آنها برای درک چرایی انگیزه و راهنمایی و حمایت در نحوه انجام آن هستند. این نوع فرهنگ کارکنان را مسئول اعمال خود می‌داند. پیروان متعهد ایجاد می‌کند.

داشتن پیروان قوی به این معنی است که یک مدیر می‌تواند به تیم خود اعتماد کند تا در صورت نیاز به کناره گیری به حرکت خود ادامه دهد، یا آشکارا به او بگوید که آیا از مسیر منحرف می‌شود. وقتی کارمندان در محیطی کار می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد مشارکت خود را داشته باشند، دست به کار می‌شوند و از صحبت کردن با رهبر خود ابایی ندارند. انطباق در این محیط‌های بسیار درگیر یک هنجار نیست.

در زمان‌های پرتلاطم، کارکنان متعهد به مدیر خود از شک و تردید بهره می‌برند. آنها از تغییرات اجتناب ناپذیری که بخشی از محیط کار مدرن هستند حمایت می‌کنند. آنها راه حل‌های خلاقانه ای برای موقعیت‌های چالش برانگیز ارائه می‌دهند و همکاری بین گروه‌ها را برای انجام کار تقویت می‌کنند. این نوع پیروی سازمان را به جلو می‌برد.

اگر رهبران دنبال پیروی خوب هستند، باید محیط‌هایی ایجاد کنند که به کارمندان اجازه دهد مشارکت خود را داشته باشند. بدون این عنصر اساسی، کار فقط به یک فعالیت تبدیل می‌شود.

اگر رهبران دنبال پیروی خوب هستند، باید محیط‌هایی ایجاد کنند که به کارمندان اجازه دهد مشارکت خود را داشته باشند. بدون این عنصر اساسی، کار فقط به یک فعالیت تبدیل می‌شود.

3 10

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

ایمنی روانی چیست و چگونه می‌توان آن را ایجاد کرد؟

آیا می خواهید تیم شما شکوفا شود و بهترین عملکرد را داشته باشد؟ پروفسور دانشگاه هاروارد، ایمی ادمونسون (Amy Edmondson) می گوید، سپس یک سازمان بی باک ایجاد کنید. منظور از سازمان بی باک، سازمانی است که امنیت روانی را فراهم می کند.

گفت‌وگو