پس از سقوط کریپتو، آینده ارزهای دیجیتال چیست؟

پس از سقوط کریپتو، آینده ارزهای دیجیتال چیست؟

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پس از صعود به سطوح سرگیجه‌آور، بیش از نیمی از ارزش خود را در ماه‌های اخیر از دست داده‌اند. اسکات دوک کومینرز  (Scott Duke Kominers) در مورد نوسانات کریپتو، پتانسیل مقررات و اینکه چرا این دارایی‌های دیجیتال احتمالاً اینجا باقی می‌مانند، بحث می‌کند.

فروپاشی مالی اخیر در آزمایشگاه‌های بیت‌کوین، سلسیوس و ترافورم که در مجموع صدها میلیارد ارزش بازار را از بین برد، به فرار از بازار ارزهای دیجیتال کمک کرد و ارزش آن را از ۲.۹ تریلیون دلار در پاییز گذشته به کمتر از ۹۰۰ میلیارد دلار رساند.

«سقوط کریپتو» این درک منتقدان را تقویت کرده است که بازارهای ارز دیجیتال که عمدتاً به عنوان وسیله سرمایه گذاری استفاده می‌شود، زیرا به طور گسترده‌ای به عنوان پرداخت برای کالاها و خدمات پذیرفته نشده است کمی بیشتر از کازینوهای جهانی است که عملاً بدون قاعده یا مسئولیت پذیری فعالیت می‌کنند. .

پروفسور اسکات دوک کومینرز، پروفسور مدرسه بازرگانی هاروارد، در مورد اینکه چرا ارزش بازار ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر افت کرده است و چگونه موجی از مقررات بین‌المللی آتی می‌تواند بر بازار تأثیر بگذارد، با روزنامه هاروارد صحبت کرد.

1 17

روزنامه: چه چیزی باعث افزایش اسلاید ارزهای دیجیتال شد؟

کومینرز: در شش ماه گذشته، ما به وضعیت نااطمینانی مالی کلی رسیده‌ایم. دارایی‌های کریپتو بسیار بی‌ثبات هستند، تا حدی به این دلیل که عدم اطمینان زیادی در مورد اینکه کدام فناوری‌های رمزنگاری احتمالاً در بلندمدت مفیدتر هستند وجود دارد به عنوان مثال، بازار ممکن است با کدام یک از ابزارهای مبادله هماهنگ کند و بسیاری از برنامه‌های کاربردی. ماهیت تکنولوژیکی و جدید هستند (یا حداقل اثبات نشده). و بنابراین، عدم اطمینان زیادی وجود دارد و مقدار زیادی از بازده در پایین دست است، درست مانند شرکت‌های فناوری.

توجه داشته باشید که عقب نشینی گسترده‌تری برای شرکت‌های فناوری وجود دارد. بسیاری از شرکت‌های فناوری سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را در پیشبرد رشد انجام می‌دهند، و سپس سود آن در آینده بلندمدت است. در شرایط اقتصاد کلان کنونی ما، یافتن پول برای این نوع سرمایه‌گذاری‌ها برای آن‌ها سخت‌تر است، و به این ترتیب این نوع کسب‌وکار ممکن است دشوارتر شود.

کارآفرینانی که هنوز در خارج از کشور در حال فعالیت هستند، کارهای زیادی انجام می‌دهند و ارزش زیادی ایجاد می‌کنند.”

کریپتو می‌تواند همان پویایی را داشته باشد. علاوه بر این، مشخص نیست که کدام فناوری‌ها در بلندمدت موفق خواهند بود. و سپس، علاوه بر آن، حدس و گمان مرتبط با کلاس‌های دارایی جدید و موارد مشابه وجود دارد. بنابراین، عدم قطعیت زیادی در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد. و در زمان عدم قطعیت کلی بازار مالی، مردم از دارایی های پرریسک‌تر کنار می‌روند.

عدم قطعیت زیادی در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد. و در زمان عدم قطعیت کلی بازار مالی، مردم از دارایی های پرریسک‌تر کنار می‌روند.

در عین حال، بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های فناوری پایه و کارآفرینی در کریپتو همچنان ادامه دارد. ما این را در چرخه‌های رمزنگاری قبلی نیز مشاهده کردیم. در اواخر سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸، رکود قابل توجهی رخ داد و بسیاری از شرکت‌های برتر ارزهای دیجیتال امروزی از آن بیرون آمدند. بنابراین، من فکر می‌کنم از منظر کارآفرینی، تیم‌های زیادی هنوز در حال ساختن هستند، و فرصتی در اینجا وجود دارد، زمانی که اوضاع کمی کمتر دیوانه‌کننده باشد، زمانی که توجه و به‌ویژه انرژی کمتری در مورد سفته‌بازی و تجارت وجود دارد این به یک کارآفرین زمان بیشتری می‌دهد تا تمرکز کنند و در واقع محصول خود را با دقت توسعه دهند بدون اینکه دائماً مجبور باشند با بازار روبرو شوند.

2 16

روزنامه: در ماه نوامبر، ارزش بازار جهانی کریپتو ۲.۹ تریلیون دلار بود. با توجه به CoinMarketCap، امروز، ۸۷۰ میلیارد دلار است. بیت‌کوین، قدیمی‌ترین و معتبرترین ارز دیجیتال، در آن دوره بیش از ۷۰ درصد از ارزش خود افت کرده است. چه چیزی تغییر کرد؟

کومینرز: هنوز بلاتکلیفی وجود داشت. ما به طور خاص در یک رونق مالی بسیار بیشتر و یک رونق کریپتو بودیم. حتی در آن دوره، قیمت‌های بازار ارزهای دیجیتال مختلف بالا و پایین می‌رفت نوسانات عظیم گاهی اوقات در عرض یک هفته ۳۰ درصد نوسان می‌کرد. احساس بسیاری در آن زمان این بود که ساختن در آن محیط بسیار دشوار است زیرا همه چیز به سرعت در حال تغییر بود و توجه و فشار زیادی از چرخه رونق وجود داشت. وقتی همه اینها کند می‌شود، بسیاری از پروژه‌هایی را که به هر طریقی پایدار نبودند، از بین می‌رود. این بدان معناست که ارزش از دست رفته است ضررهایی برای کارآفرینان وجود داشته است. زیان برای سرمایه گذاران وجود دارد. و این به سرمایه گذاران خرد نیز سرایت می‌کند.

اما در عین حال، کارآفرینانی که هنوز در حال نوسان هستند، کارهای زیادی انجام می‌دهند و ارزش زیادی ایجاد می‌کنند. و به یاد داشته باشید: همه محصولات رمزنگاری صرفاً مالی نیستند. به عنوان مثال، بسیاری از محصولات بیشتر با مصرف کننده روبرو هستند، مانند سیستم‌هایی برای هماهنگی تصمیمات گروهی یا مدیریت بلیط‌های رویداد. دیدگاه بلندمدت این است که در اینجا ارزش فناوری بنیادی واقعی وجود دارد، و بنابراین آنچه واقعاً برای بازار اهمیت دارد این است که آیا می‌توانیم این ارزش را از طریق کارآفرینی و حمایت از مقررات محقق کنیم. و من فکر می‌کنم شرایط فعلی محیطی است که ما پتانسیل زیادی برای انجام این کار داریم.

ما هنوز نمی‌دانیم که مدل های کسب و کار موفق بلندمدت و راه‌حل های زیرساختی چگونه خواهند بود. ما نمی‌دانیم که آیا آنها چیزهایی هستند که در حال حاضر داریم، به نوعی یا اینکه آیا پلتفرم‌ها و محصولات رمزنگاری کاملاً جدیدی وجود خواهند داشت. در روزهای اولیه اینترنت، بسیاری از پلتفرم‌ها و مدل‌های تجاری دوام نیاوردند. چیزی که من واقعاً علاقه مند به دیدن آن هستم این است که کدام پروژه‌های رمزنگاری بسیار قوی‌تر از این مرحله بازار بیرون می‌آیند.

3 16

روزنامه: هجوم اخبار بد مربوط به شرکت‌های مطرح مانند بیت‌کوین، ترا و سلسیوس، درخواست‌هایی را برای تنظیم‌کننده‌ها برای محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر اپراتورهای ارز، کلاهبرداران و دزدی مجدداً افزایش داده است. سرمایه گذاران کریپتو، به ویژه سرمایه گذاران آماتور در سطح خرده فروشی چقدر آسیب پذیر هستند؟

کومینرز: من مطمئناً فکر می‌کنم که نیاز به حمایت بیشتر از مصرف کننده در این فضا در سراسر جهان وجود دارد. باید شفافیت بیشتری وجود داشته باشد و نه فقط شفافیت در سطح انتزاعی، بلکه این فناوری باید برای مصرف کنندگان شفاف شود تا آنها بتوانند درک کنند. این یک مشکل در سراسر کریپتو است، و این مشکلی است که شرکت‌ها شروع به تلاش برای حل آن کرده‌اند.

باید شفافیت بیشتری وجود داشته باشد و نه فقط شفافیت در سطح انتزاعی، بلکه این فناوری باید برای مصرف کنندگان شفاف شود تا آنها بتوانند درک کنند. این یک مشکل در سراسر کریپتو است، و این مشکلی است که شرکت‌ها شروع به تلاش برای حل آن کرده‌اند.

مدیریت موقعیت خود در بازار مرکزی کریپتو با ابزارهای فعلی برای یک مصرف کننده بسیار سخت است. در نتیجه، اگر یک مصرف‌کننده خرده‌فروشی هستید، اغلب در یکی از این پلتفرم‌های واسطه‌ای قرار می‌گیرید که در آن عدم شفافیت به این معنی است که ممکن است متوجه نشوید که چه خبر است. همانطور که دیدیم، مردم ممکن است در طول یک رونق وارد این پلتفرم‌ شوند و این بسیار هیجان انگیز است. اما اگر خطری را که متحمل می‌شوید درک نکنید، به محض اینکه وضعیت بازار تغییر کند، می‌تواند واقعاً مضر باشد.

4 11

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

گفت‌وگو