هر آنچه که باید در مورد قلدری در محل کار بدانید

هر آنچه که باید در مورد قلدری در محل کار بدانید

قلدری چه در زمین بازی و چه در محل کار اتفاق بیفتد، می‌تواند برای هر کسی در طرف مقابل بسیار ناراحت کننده و آزاردهنده باشد. داستان‌ها در بسیاری از مکان‌ها از جمله ادعاهای مطرح شده در دادگاه‌های استخدامی، احزاب سیاسی در هر اندازه و توسط افشاگران شرکت‌ها ظاهر می‌شود.

قلدری در محل کار زمانی اتفاق می‌افتد که یک کارمند توسط کارمند دیگری مورد بدرفتاری قرار می‌گیرد که مداوم، منظم و باعث آسیب می‌شود و می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به طور کلی پنج نوع مختلف قلدری وجود دارد.

قلدری در محل کار زمانی اتفاق می‌افتد که یک کارمند توسط کارمند دیگری مورد بدرفتاری قرار می‌گیرد که مداوم، منظم و باعث آسیب می‌شود.

اینها می‌تواند شامل «اعمال آشکار» باشد – مانند تهدید یا خشونت واقعی، درخواست استعفا، حمله کلامی یا «اعمال ظریف» مانند متلک، شایعه‌سازی یا شوخی. سپس «اعمال مرتبط با کار» مانند مدیریت خرد، محدود کردن گزینه‌ها برای مرخصی سالانه، دادن کار زیاد یا کم، و «اعمال مرتبط با شخص» وجود دارد که شامل توهین یا شوخی با ماهیت شخصی یا پنهان کردن اطلاعات مورد نیاز برای انجام کار شما می‌شود. سپس «عوامل سازمانی» نیز وجود دارد که می‌تواند شامل فرهنگ‌هایی باشد که به شدت رقابتی، هدف‌ محور هستند – جایی که اغلب سیاست‌ها، کدهای رفتاری یا رویه‌های حل شکایات واضحی وجود ندارد.

1 15

اما یکی از مشکلات قلدری این است که در حالی که “اعمال آشکار” – به ویژه در مواردی که پرخاشگری یک ویژگی است می‌تواند به وضوح شناسایی و بررسی شود، اثبات رفتارهای قلدری با ماهیت ظریف تر دشوارتر است. و این اعمال ظریف قلدری می‌تواند به همان اندازه برای یک کارمند ناراحت کننده باشد. آنها می توانند شامل منجمد شدن توسط همکاران همراه با تمسخر و به اصطلاح “شوخی” باشند.

نوع محل کار

پس منطقی است که وقتی صحبت از قلدری در محل کار می‌شود، نوع سازمانی که فرد در آن کار می‌کند می‌تواند نقش مهمی در پذیرش یا نادیده گرفتن قلدری ایفا کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که قلدری اغلب در محل کاری دیده می‌شود که فرهنگ آن «بازی موضعی» را مجاز یا تشویق می‌کند. یا در سازمانی که در آن عدم انصاف و تضاد واقعی یا درک شده در تیم‌ها وجود دارد، همراه با محیط‌های رقابتی که در آن بار کاری به طور مداوم بالا و به طور نابرابر پخش می‌شود.

قلدری اغلب در محل کاری دیده می‌شود که فرهنگ آن «بازی موضعی» را مجاز یا تشویق می‌کند.

و همین فرهنگ‌های محل کار هستند که می‌توانند محیطی را ایجاد کنند که در آن قلدری مجاز باشد و عدم آگاهی، تصدیق و مشارکت مدیران ارشد می‌تواند بخش بزرگی از مشکل باشد.

2 14

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که تغییرات سازمانی و تجدید ساختار اغلب می‌تواند منجر به قلدری شود. در اینجا به نظر می‌رسد عدم اطمینان در مورد امنیت شغلی، ساعات کاری، وضعیت، دستمزد، موقعیت و بار کاری بیش از حد می‌تواند منجر به ضرب و شتم کارگران به یکدیگر و افزایش حوادث قلدری شود.

عدم اطمینان در مورد امنیت شغلی، ساعات کاری، وضعیت، دستمزد، موقعیت و بار کاری بیش از حد می تواند منجر به ضرب و شتم کارگران به یکدیگر و افزایش حوادث قلدری شود.

قلدر یا قربانی؟

به طور سنتی تصور می‌شد که اهداف قلدری در محل کار افراد درونگرا هستند مطیع، خجالتی و کاملا محتاط. نوع فردی که ممکن است آن را به عنوان “ظریف” توصیف کنید و شرایط استرس‌زا برای او دشوار است. اما تحقیقات جدیدتر نشان داده است که اهداف اغلب خجالتی، حساس یا ساکت نیستند. در عوض، آنها اغلب افرادی هستند که برون‌گرا، محبوب و موفق هستند، که می‌تواند باعث حسادت همکاران شود و آنها را به هدف تبدیل کند.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که قلدرهای محل کار بیشتر مرد هستند. اگرچه گفته شده، رفتارهای زنان اغلب می‌تواند ظریف‌تر ظاهر شود. بنابراین، در حالی که مردان ممکن است در ملاء عام فریاد بزنند و انتقاد کنند، زنان بیشتر احتمال دارد اطلاعات مورد نیاز برای انجام موفقیت‌آمیز وظایف کاری یا انتشار شایعات را پنهان کنند که می‌تواند شناسایی و بررسی یک حادثه را دشوارتر کند.

3 15

قلدرها همچنین اغلب پست‌هایی دارند که در آن عنصر قدرت رسمی ناشی از پست مدیریتی یا نظارتی آنها وجود دارد. اما خود مدیران نیز از آزار و اذیت مصون نیستند. افزایش تحقیقات نشان می‌دهد که قلدری می‌تواند برای مدیران زمانی اتفاق بیفتد که آنها صرفاً اراده شرکت را اجرا کنند. با این حال، باید در به کار بردن برچسب‌ها به نوع فردی که «قربانی» یا «قلدر» است، دقت شود. و بر اساس تحقیقات، هر دو طرف ممکن است در اعمال منفی نسبت به یکدیگر شرکت کرده باشند.

4 12

مقابله با قلدرها

وقتی صحبت از برخورد با زورگویان در محل کار می‌شود، به نظر می‌رسد هنوز راه زیادی برای رفتن وجود دارد با توجه به این که یک نظرسنجی اخیر از ۱۵۰۰ کارمند بریتانیایی نشان داد که ۹۱ درصد از پاسخ دهندگان باور نداشتند که سازمانشان به خوبی با قلدری در محل کار برخورد کرده است.

این ارقام نگران کننده هستند، زیرا قلدری در محل کار بر همه افراد درگیر تأثیر می‌گذارد. از اهداف گرفته تا عاملان، ناظران و شاهدان. حتی مشتریان و خود سازمان نیز تحت تأثیر نامطلوب قرار می‌گیرند. این موضوع به این دلیل است که انگیزه کارکنان شروع به کاهش می‌کند و وفاداری از بین می‌رود. مراقبت از محصول نهایی یا کار نیز می‌تواند کاهش یابد، زیرا اساساً کارمندان نمی‌خواهند در محل کار باشند و خود را از نظر ذهنی یا جسمی حذف کنند.

با توجه به این موضوع، مهم است که ما از فرصت استفاده کنیم تا در هر سطحی در سازمان خود درباره این موضوع گفتگو کنیم. زمان حذف و بررسی سیاست‌های منابع انسانی، زمان بررسی فرهنگ، ساختار و استراتژی های ضد قلدری است. اینها در توسعه مکان‌های کاری که کار و زندگی کاری بهتری را ارائه می‌دهند ضروری هستند.

6 3

مقالات مرتبط

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

گفت‌وگو