نقش رهبران منابع انسانی در ارتقای رفاه کارکنان در محیط کار

نقش رهبران منابع انسانی در ارتقای رفاه کارکنان در محیط کار

رفاه کارکنان در محیط کار چیست؟

کارفرمایان معمولاً هنگام بحث در مورد رفاه کارکنان در محل کار، بر مزایای سلامتی تأکید می‌کنند. امروزه، ما درک می‌کنیم که رفاه کارکنان بیش از عدم وجود بیماری در میان کارکنان است. رفاه کارکنان در محیط کار به بهبود سلامت همه کارکنان مربوط می‌شود. این فقط در مورد رفاه جسمی نیست، بلکه در مورد سایر جنبه‌های رفاه نیز هست که نمی‌توان هنگام بحث در مورد سلامت و افراد یا کارمندان دارای عملکرد خوب نادیده گرفت.

با شیوع اخیر COVID-19، بسیاری از کارفرمایان تأثیر رفاه کارکنان بر عملکرد و در نتیجه بر نتایج کسب و کار را تشخیص دادند. کارمندان مضطرب و نگران بودند، بنابراین کارفرمایان باید راه‌هایی برای برآوردن نیاز روزافزون کارمندان خود به همدلی بیابند. بر اساس یک گزارش نظرسنجی CIPD 2020 در مورد سلامت و رفاه در محل کار، از سال گذشته ۳۷ درصد افزایش غیبت ناشی از استرس در محل کار داشته است و ۸۹ درصد از کارمندان در حالی که احساس بیماری کرده‌اند کار کرده‌اند.

به عبارت دیگر، اصطلاح “بهزیستی کارکنان” از دیدگاه سنتی تکامل یافته است و شامل ارائه مراقبت‌های پزشکی به کارکنان می‌شود. اکنون کارفرمایان از عوامل متعددی که به رفاه کارکنان کمک می‌کند آگاه هستند و در تلاش هستند تا کارکنان خود را شادتر و سالم‌تر کنند.

“بهزیستی کارکنان” از دیدگاه سنتی تکامل یافته است و شامل ارائه مراقبت‌های پزشکی به کارکنان می‌شود. اکنون کارفرمایان از عوامل متعددی که به رفاه کارکنان کمک می‌کند آگاه هستند و در تلاش هستند تا کارکنان خود را شادتر و سالم‌تر کنند.

رفاه کارکنان

مزایای رفاه کارکنان در محل کار

۱. افزایش مشارکت و بهره‌وری کارکنان

افزایش مشارکتی که اعضای تیم نشان خواهند داد یک موقعیت برد-برد برای همه است. کارکنانی که راضی هستند ۱۲ درصد بیشتر احتمال دارد که بهره‌وری داشته باشند. علاوه بر این، کارکنانی که استرس را به خوبی مدیریت می‌کنند، کمتر دچار فرسودگی می‌شوند. به طور کلی، هنگامی که رفاه کارکنان بهبود می‌یابد، کارمندان بیشتر بر کار خود متمرکز می‌شوند و بهره‌وری افزایش می‌یابد.

هنگامی که رفاه کارکنان بهبود می‌یابد، کارمندان بیشتر بر کار خود متمرکز می‌شوند و بهره‌وری افزایش می‌یابد.

۲. شهرت بهتر

مردم علاقه بیشتری به کار در شرکت‌هایی دارند که رفاه کارکنان خود را در اولویت قرار می‌دهند. کارمندانی که از شغل خود راضی هستند، احتمالاً شرکت شما را به همتایان خود توصیه می‌کنند، هزینه‌های استخدام شما را کاهش می‌دهند و نیروی کار متعهد را تضمین می‌کنند. ۷۰ درصد از رهبران جهانی در برنامه‌های رفاهی سرمایه گذاری می‌کنند زیرا این برنامه‌ها تأثیر مثبتی بر فرهنگ محل کار آنها دارند.

مردم علاقه بیشتری به کار در شرکت‌هایی دارند که رفاه کارکنان خود را در اولویت قرار می‌دهند. کارمندانی که از شغل خود راضی هستند، احتمالاً شرکت شما را به همتایان خود توصیه می‌کنند، هزینه‌های استخدام شما را کاهش می‌دهند و نیروی کار متعهد را تضمین می‌کنند.

۳. کاهش غیبت

شرکت‌ها شروع به درک کردند که جلوگیری از مسائل مربوط به رفاه ضعیف کارکنان در محل کار مانند فرسودگی شغلی، استرس یا بیماری سودآورتر از واکنش به همه این مسائل پس از وقوع است. به ویژه، سبک زندگی مبتنی بر میز کار کارکنان، خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و سایر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، کارمندانی که اظهار داشتند اغلب یا همیشه در محل کار دچار فرسودگی می‌شوند، ۶۳ درصد بیشتر در معرض ابتلا به روزهای بیماری هستند. این نشان می‌دهد که شادی کارکنان رابطه مستقیمی با غیبت و هزینه آن برای کارفرمایان دارد.

شادی کارکنان رابطه مستقیمی با غیبت و هزینه آن برای کارفرمایان دارد.

۴. روحیه کارکنان بهبود یافته

کارکنان زمانی احساس شایستگی و ارزش بیشتری می‌کنند که نیازهای جسمی، ذهنی و مالی آنها در همه سطوح برآورده شود. در طول بحران COVID-19، ما با اهمیت حفظ روحیه کارکنان مواجه شده‌ایم. روحیه کارکنان را می‌توان با اجرای طرح‌های رفاه کارکنان در محل کار مانند کارگاه‌های بهداشت روان یا رقابت تناسب اندام بین بخش‌ها یا تیم‌ها به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

کارکنان زمانی احساس شایستگی و ارزش بیشتری می‌کنند که نیازهای جسمی، ذهنی و مالی آنها در همه سطوح برآورده شود.

برای مدت طولانی، سازمان‌ها به منظور افزایش بهره‌وری، رفاه کارکنان در محل کار را در اولویت قرار داده‌اند. اکنون رفاه به بالای لیست اولویت‌‌ها رسیده است. دلیل این امر این است که عدم قطعیت امروز و تغییر مداوم باعث هرج و مرج در تمام سطوح سازمان شده است. در نتیجه، رفاه کارکنان به شدت آسیب می‌بیند.

آنها ممکن است با عوامل استرس‌زای متعددی مانند پول، ترس از دست دادن شغل، مشکلات کار در خانه، و نگرانی‌های ایمنی و خانوادگی دست و پنجه نرم کنند. رهبران منابع انسانی می‌توانند استراتژی‌های خاصی را در این زمینه ایجاد کنند.

رفاه کارکنان

در اینجا سه استراتژی وجود دارد که رهبران منابع انسانی برای رفاه کارکنان باید روی آنها تمرکز کنند:

۱. ایجاد یک فرهنگ ارتباطی

ارتباطات شفاف و مکرر باید در خط مقدم هر سازمانی باشد تا همه را در ارتباط نگه دارد. این امر به ویژه در زمان بحران بسیار مهم است. شرکت‌‌ها باید کارکنان را متقاعد کنند که به رفاه آنها اهمیت می‌دهند. منابع انسانی به عنوان رابط بین مدیریت و کارکنان عمل می‌کند. رهبران منابع انسانی به عنوان یک مباشر رفاه باید اطمینان حاصل کنند که ارتباطات به منظور حفظ یک تعامل مثبت که در آن کارکنان احساس آگاهی و مشارکت داشته باشند، سازگار هستند.

۲. شرایط کاری دلپذیر

شرایط کاری سالم و دلپذیر به رفاه حرفه‌ای کمک می‌کند. در نتیجه، فراهم کردن محیط کار راحت، تمیز و سفارشی شده برای کارمندان بسیار مهم است. گذشته از آن، ساعات کاری انعطاف‌پذیر یا فرصت‌های کار از خانه (در صورت سازگاری با فعالیت‌های کاری) می‌تواند فراهم شود که می‌تواند انگیزه را افزایش دهد و استرس ناشی از کار را کاهش دهد.

۳. ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی

دسترسی کارکنان به مراقبت‌های بهداشتی یک راه عالی برای تقویت روحیه محل کار است. در دسترس قرار دادن مراقبت‌های بهداشتی برای کارکنان به کاهش تعداد روزهای بیماری کمک می‌کند. همچنین به آنها کمک می‌کند تا برای خدمات ضروری مانند معاینه چشم و معاینات دندانپزشکی که ممکن است به دلیل هزینه از آنها اجتناب کنند، پرداخت کنند.

3 20

مقالات مرتبط

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

چرا از کار متنفر هستید

انرژی رهبران، خوب یا بد، مسری است. هنگامی که رهبران صراحتاً کارکنان را تشویق می‌کنند تا به روش‌های پایدارتر کار کنند – و به‌ویژه وقتی خودشان یک روش کار پایدار را الگوبرداری می‌کنند – کارمندانشان ۵۵ درصد بیشتر درگیر هستند، ۵۳ درصد تمرکز بیشتری دارند و احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت دارند.

گفت‌وگو