نحوه حمایت از کارکنانی که به دوران بازنشستگی خود نزدیک می شوند

نحوه حمایت از کارکنانی که به دوران بازنشستگی خود نزدیک می‌شوند

بازنشستگی چیزی است که همه کسانی که کار می‌کنند باید به آن فکر کنند و می‌تواند واقعاً یک معامله بزرگ باشد. به عنوان یک صاحب شرکت، همیشه می‌خواهید بهترین کار را برای کارکنان خود انجام دهید و این موضوع همچنان که آنها به سمت بازنشستگی پیش می‌روند صادق است. در نهایت، باید تمام تلاش خود را برای حمایت از کارکنان در این دوره انجام دهید.

انتقال به بازنشستگی مطمئناً برای برخی می‌تواند یک دوره چالش برانگیز باشد. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به اینکه کسب و کار شما چه کاری می‌تواند انجام دهد تا از اعضای تیم حمایت کند که به دنبال بازنشستگی هستند.

ذهنی باز و ملایم داشته باشید

برای برخی افراد، بازنشستگی هدفی است که منتظر آن بوده‌اند و نمی‌توانند صبر کنند. اما این مورد برای همه نیست. برای بسیاری از کارکنان مسن‌تر، شغل آنها بخش بزرگی از هویت آنها است، و این ممکن است برای سال‌های زیادی وجود داشته باشد. رسیدن به سن بازنشستگی می‌تواند یک زمان استرس زا باشد و آنها ممکن است فکر کنند آن را به تعویق بیندازند یا به طور کلی از آن اجتناب کنند!

به این ترتیب، مهم است که روند آماده سازی یک کارمند برای بازنشستگی را با حرکت دقیق و ملایم انجام دهید. این می‌تواند ایده خوبی باشد که یک جلسه غیررسمی را رزرو کنید تا یک گپ سریع در مورد وضعیت داشته باشید تا ببینید آیا آنها هنوز فکری در مورد آنچه که ممکن است پس از رسیدن به سن بازنشستگی انجام دهند، دارند یا خیر.

به یاد داشته باشید که ۴۷ درصد از کارکنان اعتراف می‌کنند که نمی‌دانند چگونه برای بازنشستگی برنامه‌ریزی کنند. واضح است که شرکت‌ها باید برای کمک بیشتر تلاش کنند.

در مجموع باید به آنها اجازه دهید که رهبری را بر عهده بگیرند و در مورد آنچه در مورد بازنشستگی خود می‌گویند، ذهن باز داشته باشند. برخی ممکن است بخواهند تا زمانی که ممکن است به کار خود ادامه دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بازنشستگی را ترجیح دهند.

به یاد داشته باشید که ۴۷ درصد از کارکنان اعتراف می‌کنند که نمی‌دانند چگونه برای بازنشستگی برنامه‌ریزی کنند. واضح است که شرکت‌ها باید برای کمک بیشتر تلاش کنند.

مشاوره برنامه‌ریزی مالی را زودتر ارائه دهید

شاید یکی از حیاتی‌ترین سوالات در مورد بازنشستگی موضوع پول باشد. رفتن از کار تمام وقت به زندگی‌ای که با حقوق بازنشستگی تأمین می‌شود، تقریباً برای همه تغییر بزرگی است. درک پیامدهای مالی ترک کار بسیار مهم است. بهترین راه برای کمک به کارکنان این است که به آنها مشاوره مالی بدهید و این کار را در اسرع وقت انجام دهید.

هرکسی ایده متفاوتی از بازنشستگی ایده آل دارد و به همین دلیل نیازها و مخارج متفاوتی خواهد داشت. آدام ریوز (Adam Reeves) مشاور مالی می‌گوید که نگاه کردن به خروجی‌های فعلی محل خوبی برای شروع است. محاسبه کنید که هر ماه چقدر برای پرداخت بدهی‌ها، پرداخت قبوض، هزینه‌های ضروری و هزینه‌های غیر ضروری هزینه می‌کنید.

«سپس، در نظر بگیرید که چه چیزی ممکن است در دوران بازنشستگی شما افزایش یا کاهش یابد. به عنوان مثال، ممکن است به پایان وام مسکن خود رسیده باشید، که به این معنی است که پرداخت بدهی شما کاهش می‌یابد. اما ممکن است قصد داشته باشید که سرگرمی جدیدی داشته باشید، که به این معنی است که هزینه‌های غیرضروری شما افزایش می‌یابد.»

فرهنگ شرکت خود را در نظر بگیرید

شایان ذکر است که آیا شرکت شما در حال حاضر دیدگاه مثبتی نسبت به بازنشستگی دارد یا خیر. به رسمیت شناخته شدن به عنوان شرکتی که فعالانه از کارکنان با رسیدن به سن بازنشستگی حمایت می‌کند موقعیت جذابی برای داشتن است زیرا می‌تواند ارقام حفظ کارکنان را افزایش دهد و استعدادهای جدید را جذب کند. کارمندان باید احساس کنند که قرار است از آنها حمایت شود، به خصوص اگر در حال حاضر احساس آسیب پذیری می‌کنند و نگران بازنشستگی هستند. به یاد داشته باشید که مثبت بودن بازنشستگی نه تنها به کارکنان کمک می‌کند، بلکه می‌تواند برنامه‌ریزی بلندمدت بهتری را برای کسب‌وکار شما فراهم کند و به شما این امکان را می‌دهد تا در نظر بگیرید که چگونه می‌خواهید مهارت‌ها را جایگزین کنید.

به رسمیت شناخته شدن به عنوان شرکتی که فعالانه از کارکنان با رسیدن به سن بازنشستگی حمایت می‌کند موقعیت جذابی برای داشتن است زیرا می‌تواند ارقام حفظ کارکنان را افزایش دهد و استعدادهای جدید را جذب کند.

4 5

تا حد امکان انعطاف‌پذیر باشید

گاهی اوقات کسب‌وکارها رویکردی برای بازنشستگی دارند که بیش از حد ساده است. روزی وجود دارد که کارمند از عضویت تمام وقت تیم به بازنشسته تبدیل می‌شود و دیگر عضوی از شرکت نیست. این نوع نگاه به بازنشستگی در واقع با اشکالات زیادی همراه است، نه تنها برای کسب و کار و کارکنان بازنشسته، بلکه برای همه افراد دیگر در شرکت.

برای مثال، شواهد خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد اکثریت افرادی که به سمت بازنشستگی می‌روند، ایده بازنشستگی پلکانی را ترجیح می‌دهند. منطقی است که به کسانی که به سن بازنشستگی می‌رسند این فرصت را بدهیم که ساعات کاری خود را به پاره وقت کاهش دهند. به این ترتیب، همچنان از تجربه و دانش آنها در دوره گذار بهره‌مند می شوید. این همچنین فشار را در هنگام استخدام کاهش می‌دهد. آنها هنوز در اطراف هستند تا به آموزش فردی که قرار است جایگزین آنها شود کمک کنند.

اکثریت افرادی که به سمت بازنشستگی می روند، ایده بازنشستگی پلکانی را ترجیح می‌دهند.

2 7

آنها را در هر مرحله درگیر کنید

کسی که در آستانه بازنشستگی قرار می‌گیرد، کمتر از این که آینده‌اش برایش تجویز شود، خوشش می‌آید. ایده بسیار بهتری است که آنها را در سراسر فرآیند درگیر کنید. به هر حال این آینده آنهاست که مورد بحث قرار می‌گیرد، بنابراین بهتر است در جلسه ای در مورد اینکه در مورد بازنشستگی آتی خود چه کاری انجام دهند، شرکت کنیم.

مجله Insight For Professionals توصیه می‌کند: «یکی از مفیدترین کارهایی که یک مدیر می‌تواند انجام دهد این است که به سادگی به کارمند این فرصت را بدهد که در مورد بازنشستگی صحبت کند، اگر مایل به انجام این کار باشد. در طول یک ارزیابی یا پیگیری یک به یک، می توانید موضوع را مطرح کنید و از آنها بپرسید که آیا فکری برای این موضوع کرده اند یا خیر.»

«یکی از مفیدترین کارهایی که یک مدیر می‌تواند انجام دهد این است که به سادگی به کارمند این فرصت را بدهد که در مورد بازنشستگی صحبت کند، اگر مایل به انجام این کار باشد. در طول یک ارزیابی یا پیگیری یک به یک، می توانید موضوع را مطرح کنید و از آنها بپرسید که آیا فکری برای این موضوع کرده اند یا خیر.»

3 5

دستاوردهای کارکنان در آستانه بازنشستگی را بشناسید

یکی از مسائل مهمی که گاهی اوقات هنگام بازنشستگی یکی از کارکنان نادیده گرفته می‌شود این است که این فرصتی برای شناخت است. این یک ایده عالی است که تیم را دور هم جمع کنید و دستاوردهای کارکنان بازنشسته را به نمایش بگذارید. این می‌تواند به آنها کمک کند تا نسبت به حرفه خود احساس مثبت‌تری داشته باشند و ذهنیت مناسبی برای حرکت به جلو ایجاد کنند.

یکی از مسائل مهمی که گاهی اوقات هنگام بازنشستگی یکی از کارکنان نادیده گرفته می‌شود این است که این فرصتی برای شناخت است. این یک ایده عالی است که تیم را دور هم جمع کنید و دستاوردهای کارکنان بازنشسته را به نمایش بگذارید.

1 7

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

گفت‌وگو