ما هنگام استفاده از قلم و کاغذ، انتخاب‌های شایسته بیشتری می‌گیریم

ما هنگام استفاده از قلم و کاغذ، انتخاب‌های شایسته بیشتری می‌گیریم

از سفارش غذا گرفته تا خرید کتاب جدید تا کمک خیریه، تصمیمات بیشتر و بیشتری که قبلاً روی کاغذ گرفته می‌شد، اکنون در دستگاه‌های دیجیتالی مانند تبلت، تلفن و رایانه گرفته می‌شود. این روند به سمت دیجیتالی شدن مزایای زیادی دارد، به ویژه در مورد کارایی و پایداری،اما آیا می‌تواند بر نحوه تصمیم‌گیری ما نیز تأثیر منفی بگذارد؟

محققان مجموعه‌ای از مطالعات را با بیش از ۲۵۰۰ شرکت‌کننده در سراسر ایالات متحده و چین انجام دادند تا تأثیر رسانه‌ای را که برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند، با تمرکز ویژه بر تصمیم‌هایی با نوعی مؤلفه اخلاقی، مانند تصمیم‌گیری یا عدم تصمیم‌گیری، بررسی کنند. کمک مالی به یک موسسه خیریه، یا انتخاب یک غذای سالم یا ناسالم در یک رستوران. آنها از شرکت‌کنندگان خواستند که انواع مختلفی از این نوع انتخاب‌ها را با استفاده از یک فرم کاغذی یا یک تبلت دیجیتال انجام دهند، و علیرغم کنترل همه متغیرهای دیگر، به طور مداوم دریافتتد که افرادی که از کاغذ استفاده می‌کنند، تصمیمات بهتری نسبت به کسانی که از دیجیتال استفاده می‌کنند، گرفته‌اند. برای مثال، شرکت‌کنندگانی که گزینه‌های خود را می‌خواندند و بر روی کاغذ انتخاب می‌کردند، به‌طور قابل‌توجهی بیشتر به امور خیریه پول می‌دادند، یک غذای سالم را انتخاب می‌کردند و یک کتاب آموزشی را به جای چیزی سرگرم‌کننده‌تر انتخاب می‌کردند.

افرادی که از کاغذ استفاده می‌کنند، تصمیمات بهتری نسبت به کسانی که از دیجیتال استفاده می‌کنند، می‌گیرند.

1 15

هنگامی که تصمیمی واقعی‌تر به نظر می‌رسد، ما با فضیلت بیشتری عمل می‌کنیم

چرا ممکن است این باشد؟ تحقیقات نشان می‌دهد که مکانیسم کلیدی که این اثر را هدایت می‌کند این است که تصمیم چقدر «واقعی» است. محققان از شرکت‌کنندگان در دو مطالعه‌مان خواستند تا میزان واقعی یا ملموس بودن یک تصمیم و همچنین میزان درک آن‌ها از تصمیم را به‌عنوان نمایانگر افرادی که هستند، توصیف کنند، و آنها به طور مداوم نشان دادند که انتخاب روی کاغذ واقعی‌تر است. تجزیه و تحلیل‌های پیگیری تأیید کرد که وقتی تصمیمی واقعی‌تر به نظر می‌رسد، شرکت‌کنندگان بیشتر احساس می‌کنند که این تصمیم نشان‌دهنده شخصیتی است که آن‌ها به عنوان یک شخص هستند، و در نهایت احتمال بیشتری برای انتخاب گزینه‌ای با فضیلت یا مسئولیت پذیری ایجاد می‌کند.

وقتی تصمیمی واقعی‌تر به نظر می‌رسد، شرکت‌کنندگان بیشتر احساس می‌کنند که این تصمیم نشان‌دهنده شخصیتی است که آن‌ها به عنوان یک شخص هستند، و در نهایت احتمال بیشتری برای انتخاب گزینه‌ای با فضیلت یا مسئولیت پذیری ایجاد می‌کند.

جالب اینجاست که آنها متوجه شدند که این اثر زمانی رخ نمی‌دهد که افراد از طرف شخص دیگری تصمیم می‌گیرند. در آزمایشی دیگر، از شرکت‌کنندگان خواستند که برای خود یا برای دوست خود، روی کاغذ و تبلت، پیشنهادی را انتخاب کنند. هنگام انتخاب برای خود، شرکت‌کنندگان به احتمال زیاد یک گزینه سالم را روی کاغذ انتخاب می‌کردند تا روی تبلت، اما هنگام انتخاب برای دوست، رسانه تأثیری بر انتخاب آنها نداشت. این امر همچنین از این ایده حمایت می‌کند که مردم زمانی که احساس می‌کنند تصمیم نشان‌دهنده شخصیت آنهاست، احتمال بیشتری دارد که گزینه بافضیلت را انتخاب کنند، در حالی که وقتی تصمیمی به خودشان مربوط نمی شود، «واقعی بودن» رسانه تفاوت کمتری ایجاد می‌کند.

ردم زمانی که احساس می‌کنند تصمیم نشان‌دهنده شخصیت آنهاست، احتمال بیشتری دارد که گزینه بافضیلت را انتخاب کنند، در حالی که وقتی تصمیمی به خودشان مربوط نمی شود، «واقعی بودن» رسانه تفاوت کمتری ایجاد می‌کند.

2 19

برای تشویق تصمیم‌گیری درست، استفاده از کاغذ را در نظر بگیرید

ممکن است جزییات جزئی به نظر برسد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که رسانه‌ای که با آن مشتریان، کارمندان یا اعضای جامعه شما تصمیم می‌گیرند، می‌تواند تأثیر زیادی بر انتخاب‌های آنها داشته باشد. این پیامدهایی برای بازاریابان، سیاست گذاران و هر کسی که به دنبال تشویق هر نوع رفتار شایسته است دارد. برای مثال، برای تشویق مشتریان به انتخاب گزینه‌های سالم‌تر، رستوران‌ها ممکن است به جای منوهای دیجیتال، کاغذی را انتخاب کنند. به طور مشابه، والدین و مربیان ممکن است ترجیح دهند به جای فرم‌های سفارش آنلاین کتاب، کاغذی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند تا شانس انتخاب مواد آموزشی را افزایش دهند. موسسات خیریه و گروه‌های سیاسی نیز ممکن است از فرم‌های تعهد نامه کاغذی و برگه‌های ثبت نام داوطلبانه بهره ببرند، نه اینکه به وب‌سایت‌ها یا برنامه‌ها برای درخواست پشتیبانی تکیه کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که رسانه‌ای که با آن مشتریان، کارمندان یا اعضای جامعه شما تصمیم می‌گیرند، می‌تواند تأثیر زیادی بر انتخاب‌های آنها داشته باشد.

در واقع، تغییر به کار از راه دور و ترکیبی، بسیاری از تصمیمات را که ممکن بود زمانی منحصراً روی کاغذ گرفته می‌شد، روی پلتفرم‌های دیجیتالی سوق داد. در حالی که آزمایش‌ها به مجموعه‌ای از تصمیمات خاص در محیط‌های کنترل‌شده نگاه می‌کردند، این امکان وجود دارد که اثرات مشابهی در رابطه با تعاملات حضوری در مقابل مجازی وجود داشته باشد. اگر تصمیمی که از طریق زوم یا از طریق یک نظرسنجی آنلاین گرفته می‌شود، نسبت به یک تعامل حضوری مشابه، کمتر واقعی و در نتیجه کمتر نماینده شخصیت شماست، می‌تواند پیامدهای مهمی برای محل کار مجازی داشته باشد (اگرچه بدون شک بسیاری از عوامل دیگر در این امر نقش دارند. به تصمیم گیری کارکنان در یک محیط کاری در دنیای واقعی).

البته، استفاده از کاغذ به دور از ضمانت رفتار شایسته است و مطمئناً در هر زمینه‌ای معنا ندارد. همچنین مهم است که تأثیر محصولات کاغذی بر محیط زیست را در نظر بگیرید و اگر منوهای کاغذی، فرم‌ها یا سایر مواد تصمیم‌گیری را انتخاب می‌کنید، همیشه باید از کاغذ بازیافتی استفاده کنید و استفاده مجدد و بازیافت را برای مردم آسان کنید. همچنین مشاغلی وجود دارند که کاغذ برای آنها کاربردی نیست، مانند پلتفرم‌های تجارت الکترونیک یا مکان‌های کاری کاملاً از راه دور. در این زمینه‌ها، مدیران ممکن است بخواهند استراتژی‌های دیگری را بررسی کنند که به طور بالقوه می‌تواند باعث شود تصمیم‌ها در زمینه‌های دیجیتال واقعی‌تر به نظر برسند، مانند یادآوری به کاربران در مورد تأثیر تصمیم‌شان در دنیای واقعی. اما زمانی که کاغذ یک گزینه است، تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند راهی مؤثر برای ایجاد یک تصمیم واقعی‌تر و نماینده‌ای از تصمیم‌گیرنده به‌عنوان یک شخص باشد، و در نهایت شانس انتخاب درست را افزایش می‌دهد.

زمانی که کاغذ یک گزینه است، تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند راهی مؤثر برای ایجاد یک تصمیم واقعی‌تر و نماینده‌ای از تصمیم‌گیرنده به‌عنوان یک شخص باشد، و در نهایت شانس انتخاب درست را افزایش می‌دهد.

3 12

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

تحول دنیای دیجیتال: نقشه راه جدیدی برای موفقیت

علیرغم شناخت شرکت کنندگان که سرعت بسیار مهم است، آنها گزارش دادند که تحول دیجیتال به سرمایه گذاری مالی و زمان قابل توجهی نیاز دارد. ۶۰ درصد از کسانی که پیشرفت قابل توجهی در سفر خود داشته‌اند حداقل پنج سال در آن بوده‌اند. در محاسبه منابع اعم از مالی و غیره لازم برای تغییر، شرکت کنندگان بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر فناوری، قابلیت‌های سازمانی و استعدادها تاکید کردند.

شواهد بیشتر مبنی بر اینکه پول می‌تواند خوشبختی بخرد (یا زندگی با استرس کمتر)

این تحقیق می‌گوید: از این گذشته، جامعه به‌عنوان یک کل ممکن است اثرات موج‌دار مشکلات مالی برخی افراد را احساس کند، زیرا فشار مالی با عملکرد شغلی پایین‌تر، مشکلات در تصمیم‌گیری طولانی‌مدت و مشکل در روابط معنادار مرتبط است. در نهایت، یاچیموویچ امیدوار است که کار او بتواند تفکر در مورد تغییرات سیستمی را تحریک کند.

«افراد فقیر باید احساس کنند که بر زندگی خود نیز کنترل دارند. چرا این امری تجملی است که ما فقط به افراد ثروتمند می دهیم؟» یاچیموویچ می گوید. ما باید سازمان‌ها و مؤسساتی را برای توانمندسازی همه تشکیل دهیم.»

گفت‌وگو