طراحی وب سایت یک صفحه ای خوب چیست؟

طراحی وب‌ سایت یک صفحه‌ای خوب چیست؟

برای کاربران، کاوش یک الگوی یک صفحه‌ای وب‌‌ سایت، به ویژه در دستگاه‌های تلفن همراه یا تبلت، آسان است. می‌خواهید بدانید “وب‌ سایت یک صفحه ای چیست؟” خوب، یک وب‌ سایت تک صفحه‌ای وب سایتی است که در آن کل محتوا در همان صفحه وب موجود است. اساساً هیچ صفحه اضافی مانند صفحه «درباره ما» یا «خدمات» ندارد.

وب سایت تک صفحه ای وب سایتی است که در آن کل محتوا در همان صفحه وب موجود است. اساساً هیچ صفحه اضافی مانند صفحه «درباره ما» یا «خدمات» ندارد.

برای ایجاد یک طراحی وب سایت یک صفحه‌ای خوب، باید تصاویری جذاب داشته باشید، در نظر داشته باشید که تجربه کاربر مختل نشود. علاوه بر این، یک الگوی ایده‌آل یک صفحه‌ای وب‌سایت، قالبی است که تجربه خواننده واضح و سریع، پیمایش روان را فراهم می‌کند و باید برای همه دستگاه‌ها سازگار باشد. آیا به دنبال راه‌هایی برای ایجاد بهترین وب سایت تجاری تک صفحه ای هستید؟ اگر چنین است، این مقاله برای شما مناسب است. این مقاله را تا انتها بخوانید تا الگوی وب سایت یک صفحه‌ای عالی را ایجاد کنید.

در اینجا لیستی از ۶ روش ساده برای طراحی یک وب سایت تک صفحه‌ای شگفت انگیز آورده شده است:

۱. فونت و رنگ مناسب را انتخاب کنید

آن روزها را فراموش کنید که از فونت‌های پررنگ و بزرگ استفاده می‌شد. استفاده حداقلی از رنگ‌ها و فونت‌ها این روزها مد شده است. برای طراحی یک وب سایت تجاری یک صفحه‌ای، سعی کنید با سایه‌های روشن‌تر و فونت‌هایی با ظاهر رسمی کار کنید. رنگی که انتخاب می‌کنید باید مکمل پس زمینه باشد. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که بسیاری از نمایشگرها می‌توانند سایه‌ها را مخدوش کنند و ظاهری با رنگ نئون به جا بگذارند. این نوع رنگ‌ها به خوبی توسط چشم‌ها درک می‌شوند. برخی از نمونه های یک صفحه وب سایت عبارتند از:

از رنگ‌های آبی و سفید برای وب سایت‌های تجاری استفاده کنید.

سبز و سیاه یا قرمز و مشکی برای وب سایت‌های بازی است.

فونت “Open Sans” ظاهری خنثی می‌دهد در حالی که “Game Over” پر استفاده‌ ترین فونت برای طراحی‌های مرتبط با بازی است.

از رنگ‌های آبی و سفید برای وب سایت‌های تجاری استفاده کنید.

سبز و سیاه یا قرمز و مشکی برای وب سایت‌های بازی است.

1 4
رنگ دارای یک زبان بدون کلمه است.

۲. پیمایش با کیفیت را تجربه کنید

طراحان باید به کیفیت اسکرول در طراحی وب سایت توجه کنند. به غیر از پیمایش از بالا به پایین، می‌توانید روش‌های خودکار را نیز اضافه کنید که کاربر را مستقیماً به وسط یا پایین صفحه می‌آورد. علاوه بر این، می‌توانید جلوه پیمایش اختلاف منظر را نیز امتحان کنید. باعث می‌شود تصویر پس زمینه در مقایسه با عناصر جلویی کندتر حرکت کند. علاوه بر این، می‌توانید اسکرول عمودی را با اسکرول افقی جایگزین کنید.

طراحان باید به کیفیت اسکرول توجه کنند.

2 3

۳. آن را دوستدار صفحات موبایل کنید

۵۰ درصد از ترافیک وب سایت از کاربران تلفن همراه است. بنابراین، اگر یک قالب وب سایت یک صفحه‌ای طراحی می‌کنید، مطمئن شوید که برای موبایل مناسب است. در حین ساخت صفحات وب از طریق پلتفرم‌های آماده وردپرس یا CMS، ممکن است با مشکلات زیادی در مورد نسخه موبایلی روبرو شوید. بنابراین، یک انتخاب دیگر این است که یک وب سایت تجاری یک صفحه خوب از ابتدا طراحی کنید. با انجام این کار، می‌توانید یک الگوی تطبیقی ​​بسازید که به طور خودکار با تجربه کاربری بهتر از تلفن همراه مقیاس می‌شود.

۵۰ درصد از ترافیک وب سایت از کاربران تلفن همراه است. بنابراین، اگر یک قالب وب سایت یک صفحه‌ای طراحی می‌کنید، مطمئن شوید که برای موبایل مناسب است.

3 5

۴. چند رسانه‌ای اضافه کنید

یکی از بهترین گزینه‌ها برای بیان اینکه برند شما چه چیزی ارائه می‌دهد، استفاده از تصاویر بصری در وب‌ سایت تک صفحه‌ای است. صرف نظر از اینکه محتوای شما چقدر کامل است، اگر وب سایت شما متن طولانی دارد – سایتی خسته کننده است. بنابراین، برای اینکه آن را جالب کنید، سعی کنید از چند رسانه‌ای استفاده کنید. علاوه بر متن، فیلم‌ها، عکس ها و اسلایدرها را برای جذب خوانندگان اضافه کنید. علاوه بر این، کاربران تمایل دارند زمان بیشتری را در وب‌ سایت‌های دارای ویدیو صرف کنند، بنابراین زمان صفحه نمایش وب‌ سایت شما را افزایش می‌دهند. در حالی که، با نمایش اسلاید، می‌توانید چندین عکس را در یک بازه زمانی سریع نشان دهید.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای بیان اینکه برند شما چه چیزی ارائه می‌دهد، استفاده از تصاویر بصری در وب‌ سایت تک صفحه‌ای است.

4 3

۵. آن را به یک سایت با پیمایش آسان برای استفاده تبدیل کنید

حتی اگر گزینه اسکرول در دسترس باشد، برخی از کاربران همچنان به دنبال نوار جستجو هستند. بنابراین، سعی کنید یک گزینه ناوبری (navigation) اضافه کنید تا وب سایت کاربر پسند بماند. ناوبری به کاربر کمک می‌کند تا به اطلاعات خاصی در مورد پیشنهادات شما دسترسی پیدا کند. علاوه بر این، با استفاده از پیوندهای لنگر، می‌توانید از ناوبری استفاده کنید تا کاربر را به بخش‌های مختلف در همان صفحه پرش کند.

همچنین، تغییر مسیر کاربر را به وب‌سایت‌های خارجی محدود کنید زیرا باعث سردرگمی می‌شود و کاربر فکر می‌کند که لینک اشتباه است. علاوه بر این، اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان به سایت‌های دیگر هدایت شوند، از نمادها استفاده کنید و به آنها اطلاع دهید که به کجا هدایت می‌شوند. چنین تغییر مسیری از نمونه‌های یک صفحه وب سایت شامل اضافه کردن آیکون‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، جی‌میل، فیس بوک و غیره است.

تغییر مسیر کاربر را به وب‌سایت‌های خارجی محدود کنید زیرا باعث سردرگمی می‌شود و کاربر فکر می‌کند که لینک اشتباه است.

5 2

۶. یک CTA کار ایجاد کنید

یکی از موارد مهمی که توسعه دهندگان وب سایت باید در نظر بگیرند این است که روی ( CTA (Call To Action کار کنند. CTA یک عنصر مبتنی بر گرافیک است که کاربر را تشویق به انجام چند عمل مانند خرید، اشتراک، دانلود و غیره می‌کند. برای ایجاد یک CTA مؤثر، مطمئن شوید که منطقی، شهودی و مختصر است. CTA سایت شما باید از نظر بصری در مقابل سایر عناصر گرافیکی در صفحه وب شما قابل توجه باشد. علاوه بر این، قرار دادن CTA در دکمه های جداگانه ایده‌آل است.

یکی از موارد مهمی که توسعه دهندگان وب سایت باید در نظر بگیرند این است که روی ( CTA (Call To Action کار کنند.

6 1

نتیجه گیری

یک قالب وب سایت یک صفحه‌ای با ظاهری زیبا می‌تواند تمام اطلاعات مورد نیاز کاربر را به سرعت ارائه دهد. دامنه نمونه‌ها و ایده‌های یک صفحه‌ای وب سایت بسیار گسترده است. حتی اگر دانش کافی از جاوا اسکریپت، HTML و CSS3 داشته باشید، هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید نرخ تبدیل خوبی داشته باشید. بنابراین، چرا سعی نکنید یک طراحی وب سایت یک صفحه‌ای جالب ایجاد کنید و دید بهتری به کاربران ارائه دهید و به طور غیر مستقیم نرخ تبدیل را افزایش دهید! علاوه بر این، برای اینکه طراحی یک وب سایت تک صفحه‌ای بدون دردسر باشد، می‌توانید با آژانس‌های بازاریابی دیجیتال نیز تماس بگیرید و آن را با قیمت مناسب تهیه کنید!

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

گفت‌وگو