روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی - 26 ژوئن (5 تیر) و مشکلات شغلی ناشی از اعتیاد

روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی و مشکلات شغلی ناشی از اعتیاد

روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر یا روز جهانی مواد مخدر هر سال در ۲۶ ژوئن به منظور تقویت اقدام و همکاری در دستیابی به هدف جهانی عاری از سوء مصرف مواد مخدر نامگذاری شده است.

و هر سال، افرادی مانند، کل جوامع و سازمان‌های مختلف در سراسر جهان به این مراسم جهانی می‌پیوندند تا آگاهی را نسبت به مشکل عمده‌ای که مواد مخدر برای جامعه به وجود می‌آورد افزایش دهند.

1 21

هر سال، UNODC گزارش جهانی مواد مخدر را منتشر می‌کند که حاوی آمارهای کلیدی و داده های واقعی است که از طریق منابع رسمی، رویکردی مبتنی بر علم و تحقیقات به دست آمده است.

UNODC به ارائه حقایق و راه حل‌های عملی برای رسیدگی به مشکل فعلی مواد مخدر در جهان ادامه می‌دهد و متعهد به دستیابی به چشم انداز سلامت برای همه مبتنی بر علم است.

کووید-۱۹ آگاهی عمومی بی‌سابقه‌ای را در مورد سلامت، اقدامات حفاظتی برای سالم ماندن، و مهم‌تر از همه، و محافظت از یکدیگر به ارمغان آورده است. احساس رو به رشد جامعه جهانی و همبستگی همچنان در حال ظهور است، همانطور که نیاز به تضمین مراقبت‌های بهداشتی برای همه وجود دارد.

روز جهانی مواد مخدر روزی است برای به اشتراک گذاشتن یافته‌های تحقیقاتی، داده‌های مبتنی بر شواهد و حقایق نجات دهنده، و ادامه بهره برداری از روحیه مشترک همبستگی.

UNODC از همه دعوت می‌کند تا با اتخاذ موضعی قاطع در برابر اطلاعات نادرست و منابع غیرموثق، سهم خود را انجام دهند. در حالی که متعهد به اشتراک گذاری تنها داده های علمی واقعی در مورد مواد مخدر و نجات جان افراد است.

UNODC از همه دعوت می‌کند تا با اتخاذ موضعی قاطع در برابر اطلاعات نادرست و منابع غیرموثق، در مورد مضرات مواد مخدر سهم خود را انجام دهند.

مشکلات شغلی ناشی از اعتیاد

فردی که از اختلال مصرف مواد رنج می‌برد نه تنها بر خود، بلکه دوستان، خانواده، همکاران و مدیرانش نیز تأثیر می‌گذارد. اجازه دادن به مواد مخدر بر زندگی کاری راهی سریع برای ایجاد رنجش و شهرت بد است.

فردی که از اختلال مصرف مواد رنج می‌برد نه تنها بر خود، بلکه دوستان، خانواده، همکاران و مدیرانش نیز تأثیر می‌گذارد.

2 20

مشکلات شغلی برای کارفرما

کارفرمایان ممکن است از اعتیاد کارمندان خود بی‌اطلاع باشند و بسیاری از معتادان رفتارهای بی دلیل و غیبت‌های خود را به عنوان مشکلات پزشکی پنهان می‌کنند. حضورگرایی نیز موضوعی است که به عنوان کارمندانی تعریف می‌شود که به محل کار خود می‌رسند اما به طور کامل کار نمی‌کنند. این ممکن است به دلیل خماری، علائم ترک در حین کار باشد. هنگامی که محققان به اثرات پرهزینه مانند صورت‌ حساب‌های پزشکی، جرایم مرتبط با مواد مخدر و کاهش بهره‌وری توجه کردند، دریافتند که کارمندان خمار بیشترین ضرر را به همراه داشته‌اند. این نوع کارکنان یا سر کار حاضر نشدند یا آمدند اما نتوانستند کار کنند.

کارفرمایان ممکن است از اعتیاد کارمندان خود بی اطلاع باشند و بسیاری از معتادان رفتارهای بی دلیل و غیبت‌های خود را به عنوان مشکلات پزشکی پنهان می‌کنند.

احتمالاً مهمترین مسئله در مشکلات شغلی ناشی از اعتیاد ایمنی است. این به شدت بر کارفرما و کارمند تأثیر می‌گذارد. برای هر شرکتی که شامل تجهیزات سنگین، تولید یا حمل و نقل است، تحت تأثیر قرار گرفتن شخصی در حین کار می‌تواند بسیار خطرناک باشد. مطالعات نشان می‌دهد کسانی که مواد مخدر مصرف می‌کنند ۳ برابر بیشتر احتمال دارد غیبت ناشی از آسیب را ایجاد کنند یا تجربه کنند. یک مطالعه اورژانس بیمارستان (ER) نشان داد که ۳۵٪ از بیمارانی که در محل کار آسیب دیدند، مشکل اعتیاد به مواد مخدر داشتند،

3 20

از دست دادن سود و بهره‌وری و صدمات یا مرگ و میر از نگرانی‌های اصلی هر کارفرما است. این همچنین بر روحیه سایر کارکنان تأثیر می‌گذارد، گردش مالی را افزایش می‌ دهد و زمان را از مدیرانی می‌‌گیرد که اکنون باید مشکلات عملکرد و حضور معتاد را حل کنند. برای کارفرمایان مهم است که بتوانند علائم اعتیاد مانند علائم فیزیکی مانند قرمزی، آبریزش چشم، عرق کردن کف دست‌ها و لرزش دست‌ها و از دست دادن بهداشت شخصی را تشخیص دهند. معتادان در محل کار ممکن است تغییرات شخصیتی را نشان دهند، مانند از دست دادن انگیزه و انرژی و تحریک پذیر شدن. غیبت‌های بی دلیل و روزهای مریضی مکرر بدون توضیح ممکن است نشانه‌ای از سوء مصرف مواد باشد، اما کارفرمایان باید مراقب باشند که حریم خصوصی پزشکی را نقض نکنند یا رفتاری تبعیض آمیز نداشته باشند. اگر کارفرمایان از اعتیاد رنج می‌برند، ممکن است نیاز به انجام آزمایش مواد مخدر و ارائه پشتیبانی داشته باشند.

از دست دادن سود و بهره‌وری و صدمات یا مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر از نگرانی‌های اصلی هر کارفرما است.

مشکلات شغلی برای کارمند

فردی که از اختلال مصرف مواد رنج می‌برد نه تنها بر زندگی خود تأثیر می‌گذارد، بلکه بر خانواده، دوستان، همکاران و مدیران خود نیز تأثیر می‌گذارد. اگر مصرف مواد مخدر به هر نحوی بر شغل شما تأثیر منفی می‌گذارد و همچنان به مصرف آن ادامه می دهید، ممکن است از اعتیاد جدی رنج ببرید. ارائه دهندگان درمان می‌توانند به سؤالات پاسخ دهند و کمک کنند تا مسیر زندگی ایمن، شاد و هوشیار را شروع کنید. هر ماده به روشی متفاوت بر بدن تأثیر می‌گذارد. مواد افیونی، مانند هروئین یا داروهای مسکن تجویزی، می‌توانند باعث از دست دادن علاقه به کار، ولع مصرف و تعریق شوند. مصرف حشیش قبل یا در حین کار ممکن است باعث اختلال در هماهنگی و حافظه و همچنین تحریف حس زمان شود. محرک‌ها مانند کوکائین باعث بیش فعالی، اضطراب و ضربان قلب سریع می‌شوند.

خماری نه تنها ناخوشایند است، بلکه با احساس تهوع، سردرد و سرگیجه، به شدت بر بهره‌وری تأثیر می‌گذارد و ممکن است به همکاران شما فشار و مسئولیت بیافزاید تا آنها بتوانند سستی را تحمل کنند. تکرار این رفتار منجر به رنجش همکاران می‌شود و به طور بالقوه باعث انزوا می‌شود. بدیهی است که عملکرد ضعیف در کار ممکن است منجر به پایان کار شود. اگر رزومه شخصی در چندین کارفرمای مختلف خاتمه مکرر داشته باشد، باعث نگرانی کارفرمایان بالقوه آینده در هنگام استخدام می‌شود و ممکن است با نامزدی همراه شوند که سابقه بهتری دارد.

4 18

برای مشکلات شغلی ناشی از اعتیاد کمک بگیرید

اگر شما یا شخصی که می‌شناسید در حال سوء استفاده از یک ماده و حفظ شغل است، ممکن است منجر به بیزاری، فسخ، آسیب یا مرگ شود. یکی از نشانه‌های اصلی اعتیاد این است که مصرف مواد مخدر بر کار شما تأثیر منفی می‌گذارد. همکاران و مدیران ممکن است خشمگین و ناامید شوند و شهرت بدی که قابل ترمیم نیست ایجاد شود. امروز با یک ارائه دهنده درمان تماس بگیرید تا کمک بگیرید.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

راهکارهایی برای کاهش غیبت کارکنان در محیط کار

برخی از دلایل غیبت عبارتند از استرس و فرسودگی شغلی، قلدری یا آزار و اذیت در محل کار، افسردگی، مراقبت، بیماری و آسیب، و کاریابی. با پیاده‌سازی نرم‌افزار مدیریت غیبت مانند خط تلفن برای فراخوانی کارکنان، سازمان‌ها می‌توانند نیاز به ردیابی حضور و غیاب را به صورت دستی برطرف کنند، دلایل غیبت کارمند را درک کنند و همچنین غیبت بیش از حد را زودتر شناسایی کنند.
واضح است که غیبت مهم است، و ما در زیر به بررسی برخی از استراتژی‌هایی که سازمان‌ها می‌توانند برای کاهش میزان غیبت خود اتخاذ کنند، خواهیم پرداخت.

۵ افسانه زیان آور بهره‌وری که در سال جدید باید پشت سر گذاشت

بهره‌وری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت یک کسب‌وکار است که هنوز درک نشده است. در جامعه امروزی، کارکنان برای ساعات طولانی کار، رقابت با یکدیگر و عملکرد عالی تحت فشار هستند. اما این رویکرد بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

گفت‌وگو