5 نکته برای درگیر نگه داشتن افراد در طول برنامه‌های آموزشی

۵ نکته برای درگیر نگه داشتن افراد در طول برنامه‌های آموزشی

به برنامه آموزشی که در گذشته انجام داده‌اید فکر کنید. شاید به شما مطالب یادگیری جذاب، زمان یادگیری انعطاف‌پذیر و فرصتی برای تعامل با دانش‌آموزان داده شده است.

یا شاید شما به سخنرانی‌های طولانی بدون درگیری زیاد یا تعامل همتا به همتا گوش داده‌اید.

اگر تجربه قبلی را داشتید، احتمالاً چیزهایی را که یاد گرفتید و برای پیوستن به برنامه‌های آموزشی اضافی انگیزه داشتید، به یاد می‌آورید.

اگر مورد دوم بیشتر شبیه تجربه شما به نظر می‌رسد، احتمالاً نمی‌توانید چیزهایی را که یاد گرفته‌اید به خوبی به خاطر بیاورید و ممکن است به طور کلی از آموزش وحشت داشته باشید. موقعیت‌هایی مانند آن به همین دلیل است که ارائه تجربیات یادگیری جذاب به کارمندان خود بسیار مهم است. تجربیات عالی به آنها کمک می‌کند تا آنچه را که یاد می‌گیرند به خاطر بسپارند و اطمینان حاصل کنند که پول، تلاش و زمانی که برای برنامه‌های خود صرف می‌کنند هدر نمی‌رود.

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه افراد را در طول آموزش درگیر و با انگیزه نگه دارید، در اینجا پنج نکته وجود دارد:

یک محیط یادگیری انعطاف پذیر فراهم کنید

در زمانی که مدل‌های محل کار منعطف در حال محبوب شدن هستند، بهتر است کارکنان را مجبور نکنید که در کلاس‌های درس که چندین ساعت در روز طول می‌کشد بنشینند. درعوض، می‌توانید به کارورزان اجازه دهید تصمیم بگیرند کجا، چه زمانی و چگونه با ابزارهای یادگیری موبایلی یاد بگیرند. به کارمندان اجازه دهید بین یادگیری خودگام، یادگیری توسط مربی و یادگیری ترکیبی یکی را انتخاب کنند. برای آموزش خودگام، مهم است که منابع خود آموزی را فراهم کنید که کارکنان بتوانند در هر زمان به آنها دسترسی داشته باشند. اگر آموزش تحت رهبری مربی است، مطمئن شوید که آموزش واقعی بیش از سه ساعت نیست.

به کارمندان اجازه دهید بین یادگیری خودگام، یادگیری توسط مربی و یادگیری ترکیبی یکی را انتخاب کنند.

توصیه می‌شود قبل از تنظیم برنامه با کارآموزان در مورد ترجیحات آنها صحبت کنید. شما همچنین می‌توانید خود ارزیابی‌هایی را برای کارمندان انجام دهید تا به راحتی آنها را انجام دهند. این به هر دو طرف اجازه می‌دهد تا ببینند دانش آموزان چقدر مطالب دوره را درک کرده‌اند.

2 23

مواد آموزشی جذاب ایجاد کنید

مطالب آموزشی جذاب، کارآموزان را در طول برنامه آموزشی شما علاقه‌مند نگه می‌دارد. برای شروع، می‌توانید دوره خود را به چند موضوع تقسیم کنید. از مطالب خواندنی با اندازه کم استفاده کنید که به راحتی قابل هضم و پیمایش هستند، زیرا خواندن مطالبی که بیش از حد طولانی و مملو از متن هستند، فقط باعث ترس کارآموزان از آموزش می‌شود.

قالب‌های محتوای مختلف مانند ویدیوها، پادکست‌ها و فایل‌های PDF را آزمایش کنید و محتوا را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که به خوبی با موضوعات اصلی آموزشی و اهداف هماهنگ باشد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما می‌توانند از هر کجا و هر زمان که به آن نیاز داشته باشند به این محتوا دسترسی داشته باشند.

مطالب آموزشی جذاب، کارآموزان را در طول برنامه آموزشی شما علاقه‌مند نگه می‌دارد.

3 15

تعامل و همکاری یادگیرنده را تشویق کنید

معرفی همکاری در آموزش یک راه عالی برای جذاب کردن برنامه‌های شما است. گروه‌ها و انجمن‌های آنلاین ایجاد کنید که از طریق آن کارآموزان می‌توانند با دیگران بحث و تبادل نظر کنند. هنگامی که فراگیران با یکدیگر تعامل دارند، دیدگاه‌های متفاوت و سؤالات جدیدی مطرح می‌شوند که به آنها کمک می‌کند تا عمیق‌تر در موضوعات آموزشی غوطه‌ور شوند و مفاهیمی را که درک آنها دشوار است، تجزیه کنند. این کار باعث می‌شود تا کارکنان شما در طول دوره آموزشی با انگیزه باشند. تکالیف گروهی را ارائه دهید که کارمندان شما را قادر می‌سازد از یکدیگر بیاموزند. به عنوان مثال، ممکن است مشکلی را در رابطه با موضوع آموزشی خود مطرح کنید و فراگیران را تشویق کنید تا راه حل‌هایی را به صورت گروهی ارائه دهند.

هنگامی که فراگیران با یکدیگر تعامل دارند، دیدگاه‌های متفاوت و سؤالات جدیدی مطرح می‌شوند که به آنها کمک می‌کند تا عمیق‌تر در موضوعات آموزشی غوطه‌ور شوند.

5 7

آموزش عملی ارائه دهید

درخواست از کارمندان برای یادگیری مفاهیم، ​​ارائه تکالیف و آزمایشات کامل منجر به طول عمر زیاد در محل کار نمی‌شود. در عوض، آنها باید شروع به گنجاندن آموخته‌های خود در کار خود کنند.

این به آن‌ها کمک می‌کند مهارت‌های جدید را اعمال کنند و به وضوح بفهمند که کجا می‌توانند از آموزش کمی بیشتر استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید به یکی از کارمندان پشتیبانی خود کمک کنید تا تعاملات با مشتری را بهبود بخشد، احتمالاً آموزش مهارت‌های نرمی را سازماندهی خواهید کرد که بر گوش دادن فعال، همدلی و قضاوت مناسب تمرکز دارد. پس از پرداختن به موضوعات کلیدی به صورت حضوری یا از طریق آموزش آنلاین، می‌توانید از کارمند بخواهید هر مفهومی را در طول تماس‌های واقعی مشتری تمرین کند.

در حالی که آنها این کار را انجام می‌دهند، اجازه دهید یک همتا یا مدیر باتجربه بخشی از تماس باشد تا بتواند یادگیرنده را راهنمایی کند و نکاتی را در مورد چگونگی پیشرفت آنها ارائه دهد.

6 8

تبادل بازخورد اهرمی

تبادل بازخورد با فراگیران راهی مطمئن برای درگیر نگه داشتن آنها در طول آموزش است. بازخورد معلمان دوره به کارآموزان امکان می‌دهد تا زمینه هایی را که به آموزش بیشتر نیاز دارند شناسایی کنند، در حالی که بازخورد یادگیرندگان به شما امکان می‌دهد بفهمید که آنها چه چیزی را در مورد برنامه آموزشی دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، بنابراین می‌توانید برنامه‌های آموزشی خود را مفیدتر کنید. مربیان دوره را تشویق کنید تا هنگام ارائه تکالیف یا تکمیل پروژه یا ارزیابی، به فراگیران بازخورد ارائه دهند. در پایان برنامه آموزشی، می‌توانید یک نظرسنجی کوتاه برای درک نحوه درک کارکنانتان از آموزش منتشر کنید.

تبادل بازخورد با فراگیران راهی مطمئن برای درگیر نگه داشتن آنها در طول آموزش است.

7 5

افزایش تجربه برنامه آموزشی

ایجاد یک برنامه آموزشی جذاب برای ایجاد فرهنگ یادگیری در سازمان شما بسیار مهم است. وقتی فراگیران درگیر بمانند، مهارت‌های خود را به طور موثر اصلاح می‌کنند، بنابراین بازگشت سرمایه آموزشی شما را افزایش می‌دهند.

ایجاد یک برنامه آموزشی جذاب برای ایجاد فرهنگ یادگیری در سازمان شما بسیار مهم است. وقتی فراگیران درگیر بمانند، مهارت‌های خود را به طور موثر اصلاح می‌کنند، بنابراین بازگشت سرمایه آموزشی شما را افزایش می‌دهند.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

گفت‌وگو