کار- لغتنامه منابع انسانی

انتشار لغت‌نامه منابع انسانی

ما در کارزیلا شور و اشتیاق زیادی برای تولید محتوای مرتبط با منابع انسانی و به اشتراک‌گذاری محتوا با جامعه فارسی‌زبان داریم. حجم و بزرگی دانش منابع انسانی با سرعت زیادی در سال‌های اخیر رشد کرده است و ما برای آن‌که بتوانیم این دانش را برای ایران و زبان فارسی بومی‌سازی کنیم برنامه‌ریزی مفصل و چندلایه‌ای انجام داده‌ایم.

در یک قدم ابتدایی اما بنیادی امروز لغت‌نامه منابع انسانی را رونمایی می کنیم.

لغت‌نامه منابع انسانی منبعی غنی از اصطلاحات، واژگان و ترمینولوژی منابع انسانی را در اختیار جامعه قرار می‌دهد. این لغت‌نامه مشتمل بر چندصد لغت است که در فاز نخست از واژه‌نامه منابع انسانی هاروارد و همین‌طور سایت HR Zone به عنوان ماخذ استفاده می کند. اما چون بومی‌سازی اهمیت فراوانی دارد در برگردان سعی شده است به مسایل مربوط به ایران نظیر قوانین و مقررات کشوری نیز بپردازیم و به تدریج لغات و اصطلاحات بیشتر و بومی‌تری به این لغت‌نامه افزوده می‌شود.

واجب است از تلاش دو تن از هم‌بنیان‌گذاران کارزیلا یعنی مهدیس پرپنچی و محمدجواد آبگون که زحمت و هم‌فکری زیادی در برنامه‌ریزی و اجرای این طرح داشته‌اند یاد کنیم.

در قدم‌های بعدی، در روزهای آتی از دانش‌نامه منابع انسانی نیز رونمایی خواهیم کرد. این دانش‌نامه نیز بخشی زنده از سایت است که به صورت مستمر مقالات تالیفی تیم کارزیلا و سایر متخصصان را در حوزه مدیریت منابع انسانی منتشر خواهد کرد تا گنجینه‌ای ارزشمند را در اختیار کاربران قرار دهد.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

وقتی اشتیاق داشتن علیه شما کار می‌کند

رهبران کسب و کار مانند جابز که در محل کار ابراز اشتیاق می کنند، می توانند از مزایای بزرگی بهره مند شوند و تحسین و حمایت کافی را از همکاران برای اجرای موفقیت آمیز ایده های خود به دست آورند. با این حال، بر اساس تحقیقات جدید، اشتیاق جنبه تاریکی نیز دارد و اگر کارکنان مراقب نحوه و زمان ابراز آن نباشند، می‌تواند همکاران را منصرف کند یا حتی باعث شود آنها احساس خطر کنند.

یک دانشمند کامپیوتر توضیح می‌دهد که چرا تبلیغات “بد” در وب سایت‌های “خوب” ظاهر می‌شوند

تبلیغات کلی، مانند قرص های کاهش وزن معجزه آسا و نرم افزارهای مشکوک، گاهی اوقات در وب سایت های معتبر و مورد توجه ظاهر می شوند. به نظر می رسد که اکثر وب سایت ها در واقع تصمیم نمی گیرند که چه کسی تبلیغات را به بینندگان خود نشان دهد. درعوض، اکثر سایت‌ها این کار را به شبکه پیچیده‌ای از شرکت‌های فناوری تبلیغاتی برون‌سپاری می‌کنند که کار تشخیص اینکه کدام تبلیغات به هر شخص خاص نشان داده می‌شود، انجام می‌دهند.

گفت‌وگو