ابتدا یک پیرو نمونه باشید (هنر رهبری)

ابتدا یک پیرو نمونه باشید (هنر رهبری)

ممکن است مقالات زیادی در مورد ویژگی‌های رهبری خوانده باشید، اما این مقاله از این نظر منحصر به فرد است که به شما می‌گوید که در ذهن یک پیرو خوب چه می‌گذرد.

برای اینکه یک رهبر خوب باشید، سفر شما باید ابتدا با نحوه تبدیل شدن به یک پیرو خوب شروع شود زیرا همه رهبران خوب زمانی پیروان خوبی بودند تا زمانی که رهبران بزرگی شدند.

همه رهبران خوب زمانی پیروان خوبی بودند تا زمانی که رهبران بزرگی شدند.

افراد مهم‌ترین دارایی یک سازمان هستند. وظیفه اصلی یک رهبر این است که مردم محور باشد. مدیریت ضعیف افراد، عامل مهمی در شکست هر سازمانی است.

مدیریت ضعیف افراد، عامل مهمی در شکست هر سازمانی است.

رهبری یک فرآیند است و نه یک موقعیت. اجزای اساسی رهبری شامل رهبر، پیروان و موقعیت است. یک رهبر به دلیل شخصیت، مجموعه مهارت‌ها، قرار گرفتن در معرض موقعیت‌های مختلف، کیفیت‌ها، تخصص و غیره با سایر رهبران متفاوت است.

1 5

پیروان نیز بر اساس ویژگی‌های شخصی مشابهی متفاوت هستند، در حالی که موقعیت با یک محیط خاص، نوع کار، فشار و سایر عوامل موقعیتی به خطر می‌افتد. این مولفه‌ها نقش بسیار مهمی در فرآیند رهبری دارند. یک رهبر با پیروان و موقعیت‌های متفاوت می‌تواند نتیجه متفاوتی داشته باشد.

رهبران همیشه به پیروان خود وابسته هستند. اعمال نگرش پیروان بر رهبر آنها و همچنین روند رهبری تأثیر می‌گذارد. عملکرد رهبران و پیروان به یکدیگر بستگی دارد. پیروان به دسته‌های عملگرا، بیگانه، متعارف، منفعل و نمونه طبقه بندی می‌شوند. در اینجا فقط به دنبال کنندگان نمونه خواهیم پرداخت.

رهبران همیشه به پیروان خود وابسته هستند. اعمال نگرش پیروان بر رهبر آنها و همچنین روند رهبری تأثیر می‌گذارد.

پیروان نمونه

پیروان نمونه فراتر از حد انتظار کمک می‌کنند. آنها همیشه سعی می‌کنند به هر شکلی به سازمان ارزش بیافزایند. آنها خلاق و ریسک پذیر هستند. آنها بسیار ایده آل گرا هستند و اگر به آنها اهمیت داده نشود و محیط چالش برانگیز به آن داده نشود، می‌توانند ناامید شوند و حتی دچار استرس شوند و در نهایت به فرسودگی شغلی برسند. آنها معتقدند که مشارکت آنها در سازمان همیشه ضروری است. بنابراین همیشه با تعهد و فداکاری برای سازمان کار می‌کنند. همیشه به یاد داشته باشید کارمندان خوب برای سازمان کار می‌کنند نه برای مدیرانشان.

همیشه به یاد داشته باشید کارمندان خوب برای سازمان کار می‌کنند نه برای مدیرانشان.

پیروان نمونه همیشه روی هدف متمرکز هستند، به رشد سایر اعضای تیم کمک می‌کنند، همیشه به حفظ تیم در مسیر درست کمک می‌کنند و همیشه برای افزایش ارزش خود برای سازمان ابتکار عمل را به دست می‌گیرند.

2 4

مسئولیت‌های پیروان نمونه

وقتی همه اجزای این فرآیند رهبری با یکدیگر همسو باشند و با هم کار کنند، نتایج اثربخش است. به خصوص رهبر و پیروان ورودی‌های پویا هستند و نقش بسیار مهمی در نتیجه آن دارند. برخی از مسئولیت‌های اساسی از پیروان نمونه انتظار می‌رود.

۱. از تصمیمات و چشم انداز رهبر حمایت کنید:

پیروان باید از تصمیمات رهبر حمایت کنند. این زمانی درست است که رهبران و پیروان مانند یک تیم کار می‌کنند و تصمیمات توسط فرآیند مشارکتی گرفته می‌شود. نیاز به گفتگو قبل از تصمیم‌گیری های مهم بسیار ضروری است. هنگامی که تصمیمی توسط رهبر گرفته می‌شود، همه باید صاحب این تصمیمات باشند و از آنها حمایت کنند.

۲. رهبر را به چالش بکشید:

برای اینکه یک گروه مؤثر و پویا باشد، اعضای تیم فرآیند، رویه‌ها و تصمیمات را نیز به چالش می‌کشند. آنها در سیاست‌ها، رویه‌ها، و غیره متفاوت هستند اما در شخصیت‌ها تفاوت ندارند. این نشانه خوبی برای گروه‌ها/تیم‌های پویا است. پیروان همچنین رهبر را در مورد مسائل مختلف درون گروه/تیم به چالش می‌کشند. آنها رهبر را در تصمیم گیری به چالش می‌کشند و مطمئن می‌شوند که همه کارها در مسیر درست و به سمت دستیابی به اهداف پیش می‌رود. این چالش برای بهبود تصمیم گیری و اجتناب از تفکر گروهی است.

۳. رهبر را تشویق کنید:

پیروان همیشه رهبران را تشویق می‌کنند. از ایده‌های خلاقانه او حمایت کامل کنید. همچنین زمانی که تحت فشار/استرس است از او حمایت می‌کنند. همچنین در مواقع بد از رهبر حمایت کنید و او را تشویق کنید تا تصمیمات بهتری بگیرد.

۴. از رهبر دفاع کنید:

پیروان نیز در هر شرایطی یا در زمان نیاز از رهبر خود دفاع می‌کنند. آنها همچنین از اقدامات، تصمیمات و سیاست‌های او برای دستیابی به اهداف سازمانی دفاع می‌کنند.

3 6

آنچه پیروان نمونه از رهبران انتظار دارند:

پیروان نیز انتظارات خاصی از رهبران دارند. افراد برای پیرو بودن، از رهبران خود انتظار ویژگی های خاصی دارند. رهبران باید این گونه باشند؛

۱. صادق:

پیروان از رهبر انتظار دارند که فردی صادق باشد تا بتواند اعتماد ایجاد کند.

صداقت زمینه‌ای را برای ایجاد اعتماد فراهم می‌کند.

۲. آینده نگر:

رهبر باید بینا باشد تا بتواند آینده سازمان را پیش بینی کند. تغییرات را پیش‌بینی کنید و به جای واکنش‌پذیر، فعال باشید. سپس چشم انداز مبتنی بر دو مؤلفه است که رهبران نیز به آن نیاز دارند: خلاقیت و انگیزه فکری.

۳. الهام بخش:

یک رهبر باید شخصیت الهام بخش داشته باشد. الهام بخش برای توسعه، الهام بخش برای بهتر و بهتر شدن.

۴. شایستگی:

یک رهبر باید به اندازه کافی شایستگی انجام وظایف خود را داشته باشد و به اعضای تیم راهنمایی دهد. وقتی دیگران گیر کرده‌اند و به پاسخ نیاز دارند، باید آنجا باشند.

۵. منصف بودن:

یک رهبر با ذهن منصف و شخصیت بی‌طرف همیشه به عنوان یک رهبر بهتر شناخته می‌شود. برای یک رهبر خوب، هر یک از اعضای تیم با او برابر است. تفاوت، در صورت وجود، به دلیل عملکرد و تعهد با ماموریت تیم است.

اگر می‌خواهید یک سال رفاه داشته باشید، غلات بکارید. اگر ۱۰ سال رفاه می خواهید، درخت بکارید و اگر ۱۰۰ سال رفاه می‌خواهید، مردم را رشد دهید.

4 4

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

سه دلیل برای اینکه چرا در هنگام تلاش برای استراحت احساس استرس می‌کنید – و چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید

با وجود اینکه آرامش استرس یک اصطلاح جدید است، اما اضطراب ناشی از آرامش را توصیف می کند که سال ها مورد مطالعه قرار گرفته است. نشان داده شده است که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از افراد زمانی که سعی می کنند کارهای آرامش بخش انجام دهند، این اتفاق می افتد که باعث علائم استرس (مانند ضربان سریع قلب یا تعریق) می شود.

این موضوع متناقض است، با توجه به افرادی که استرس را تجربه می کنند ممکن است نیاز به انجام کاری آرامش بخش برای کاهش استرس داشته باشند. این می تواند به یک چرخه مخرب و باطل تبدیل شود که در آن آنها نمی توانند استرسی را که تجربه می کنند کاهش دهند – که می تواند منجر به داشتن احساسات منفی بیشتر و حملات پانیک شود.

همه افراد استرس را تجربه نمی کنند. برخی تحقیقات حتی نشان می دهد افرادی که اضطراب دارند ممکن است بیشتر در معرض آن باشند. اما در اینجا فقط چند دلیل دیگر وجود دارد – و چه کاری می توانید برای غلبه بر آن انجام دهید.

گفت‌وگو